Πριν από λίγο καιρό το Facebook εγκαινίασε την εφαρμογή "Instant Articles". Μέσω αυτής, εκδότες -κάθε δυναμικής και διαμετρήματος- μπορούσαν να δημοσιεύσουν σκέψεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, φωτορεπορτάζ, οτιδήποτε, δηλαδή, θα μπορούσε να κάνει ένας δημοσιογραφικός κολοσσός, με τη δύναμη του ενός.
Αισιόδοξο; Μιλάμε για τη δημοσιογραφία του μέλλοντος ισχυρίζονται οι φανατικοί των social media, όμως όλο αυτό αναγκάζει σε αναδίπλωση και περισυλλογή πολλούς δημοσιογραφικούς κολοσσούς που είτε πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα συνθήκη είτε να την αφήσουν πίσω τους με μία ακόμη πιο επαναστατική ιδέα.
Μετά το τέλος της έντυπης έκδοσης του "Independent", σε κορυφαίους φορείς ενημέρωσης, όπως ο "Guardian" και η "Washington Post", το ζητούμενο είναι τα Μέσα να μείνουν "εντός εποχής" και κυρίως να "κουβαλήσουν" όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στο διαδικτυακό περιεχόμενο τους. Για την ώρα, το μόνο που συνέβαινε ήταν οι επικεφαλής των online εκδόσεων να πειραματίζονται με νέες εφαρμογές, για να κερδίσουν περισσότερες και διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες αναγνωστικού κοινού.
Καθώς η τεχνολογία και οι στρατηγικές των social media εξελίσσονται μέρα με τη μέρα, οι εκδότες αναζητούν τρόπους, όχι πια για να εκπαιδευτεί το κοινό σε νέα αναγνώσματα, αλλά για να προσαρμοστούν οι ίδιοι στις νέες καταναλωτικές συνήθειες του που διαμορφώνονται από τα social media!
H Mary Hamilton, εκτελεστική διευθύντρια της "Guardian" μίλησε όχι απλώς για τη χρησιμότητα, αλλά για την αναγκαιότητα της ύπαρξης δικτύων του site της "Guardian" που θα λειτουργούν παράλληλα, προς όφελος του ιστότοπου και ταυτόχρονα θα συντηρούν ανοιχτό διάλογο με το αναγνωστικό κοινό, προκειμένου να καταγράφονται προτιμήσεις, αντιρρήσεις, αντιθέσεις.
"Αυτό που θέλουμε είναι να φέρουμε περισσότερο κόσμο στο οικοσύστημα της Guardian. Θέλουμε να ξεφύγουμε από την παραδοσιακή σχέση εκδότη - αναγνώστη. Θέλουμε το αναγνωστικό κοινό να αντιμετωπίζει τον ιστότοπο της εφημερίδας, ως ένα μέρος στο οποίο μπορεί να συζητήσει, να καταθέσει άποψη, να βρει κάτι διαφορετικό".
Τι έχει, όμως, να πει επ' αυτού ο Jeremy Gilbert, διευθυντής στρατηγικής της "Washington Post", που ο ιστότοπος της έχει ήδη περάσει και στη συγκεκριμένη πλατφόρμα;
"Συγκρίνοντας το 'πριν' και το 'μετά' των επιδόσεων και της επισκεψιμότητας μας, είδαμε όχι απλώς μία ραγδαία αύξηση των επισκεπτών, αλλά και χρήστες που επέστρεφαν συνεχώς για να τσεκάρουν, αν υπήρχε νέο περιεχόμενο. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μία εφαρμογή που δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη δέσμευση ανάμεσα στο αναγνωστικό κοινό και το Μέσο Ενημέρωσης", λέει χαρακτηριστικά το στέλεχος του συγκεκριμένου μέσου ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τις πρώτες καταγραφές, η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει πολλά να φέρει - σε κόσμο και έσοδα στους 'μεγάλους παίκτες' των media, τη στιγμή που η δημοσιογραφία του κινητού εμφανίζεται πιο "επικίνδυνη" από ποτέ, κυρίως για τα μέσα εκείνα που δεν έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Όμως, η δυσκολία που για την ώρα εντοπίζεται είναι στο πρωτογενές περιεχόμενο (δηλαδή, αν site και "instant articles" ενός Μέσου θα έχουν τις ίδιες δημοσιεύσεις) και κυρίως το γεγονός ότι στρατιές ολόκληρες δημοσιογράφων θα πρέπει να εκπαιδευτούν, προκειμένου να προχωρήσουν και σε αυτή τη μετάβαση.
ΠΗΓΗ: Journalism.uk.co
σχόλια