Από το κακό στο χειρότερο η αγορά της Θεσσαλονίκης- Πολύ απαισιόδοξοι καταναλωτές κι επιχειρηματίες

Από το κακό στο χειρότερο η αγορά της Θεσσαλονίκης- Πολύ απαισιόδοξοι καταναλωτές κι επιχειρηματίες Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
0

«Αρνητικό» κλίμα που επικρατεί στην αγορά του νομού Θεσσαλονίκης, αποτυπώνει η νέα έρευνα οικονομικής συγκυρίας που διενήργησε το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) με τη μέθοδο Primo-Q, της Palmos Analysis, στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.


Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΕΒΕΘ, η απαισιοδοξία μεταξύ των καταναλωτών και επιχειρηματιών στον νομό Θεσσαλονίκης είναι διάχυτη, «με τον τομέα των κατασκευών να έχει καταρρεύσει, το λιανεμπόριο και τις υπηρεσίες να κινούνται σε αρνητική τροχιά και τη βιομηχανία να συμμετέχει πλέον με δυσκολία στις έρευνες, καθώς μόλις και μετά βίας συμπληρώνεται το δείγμα». Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, από την έρευνα προκύπτει ότι«δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα και τραβούν από τις όποιες αποταμιεύσεις απέμειναν».


Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων της έρευνας, οι καταναλωτές στον νομό εμφανίζονται αρκετά απαισιόδοξοι. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώνεται στις -48 μονάδες (-43 στην αντίστοιχη έρευνα του Σεπτεμβρίου). Ο αντίστοιχος εθνικός δείκτης κυμαίνεται στις -72 μονάδες (από -64) και εκείνος της ΕΕ τον Μάρτιο στις -7 μονάδες.


Οι καταναλωτές του νομού Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι α) παραμένει η κακή οικονομική τους κατάσταση και αντιστοίχως η απαισιοδοξία τους για την περαιτέρω εξέλιξή της β) η απαισιοδοξία τους για το μέλλον της χώρας είναι ανάλογη προς την επιδείνωση της οικονομικής της κατάστασης το τελευταίο έτος και γ) αντίστοιχη είναι και η απαισιοδοξία –σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τον Σεπτέμβριο- και για την εξέλιξη της ανεργίας. Ωστόσο, το επίπεδο της απαισιοδοξίας για το συγκεκριμένο θέμα στον νομό, είναι αρκετά χαμηλότερο (+50) σε σύγκριση με τον αντίστοιχο εθνικό δείκτη (+65).


Συνέπεια της απαισιοδοξίας των καταναλωτών, είναι σύμφωνα με την έρευνα, η απροθυμία τους για την πραγματοποίηση σημαντικών αγορών προς το παρόν, αλλά και στο μέλλον. «Ετσι, αναμένεται επιδείνωση των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου το επόμενο 12μηνο, ενώ σχεδόν ολοκληρωτική είναι κατάρρευση της αγοράς ακινήτων και γενικότερα της οικοδομικής δραστηριότητας. Μικρή επιδείνωση της κατάστασης καταγράφεται στον τομέα των ανακαινίσεων ή/και επισκευών-βελτιώσεων σπιτιών» αναφέρεται στην έκθεση του ΕΒΕΘ. Επιπλέον, σε χαμηλά επίπεδα κινείται η πρόθεση των καταναλωτών για αποταμίευση. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2015, παρατηρείται σταθερότητα του ποσοστού όσων δηλώνουν ότι αποταμιεύουν (λίγο ή πολύ) στο 11%, ενώ το 39% δηλώνουν ότι «τραβούν» από τις αποταμιεύσεις ή χρεώνονται όλο και περισσότερο. Τέλος, ποσοστό 49% δηλώνουν ότι τα φέρνουν ίσα – ίσα με τα εισοδήματά τους (ίδιο με τον Σεπτέμβριο).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ