Να προσθέσει ακόμη μία επιχείρηση στο μικρό αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενο portfolio του με τολμηρές επενδύσεις αποφάσισε ο Leonardo DiCaprio, που αγόρασε ένα μερίδιο σε μια εταιρία software με το όνομα Qloo. Η νέα επένδυση ωστόσο αποτελεί μια κατά κάποιον τρόπο "λοξοδρόμηση" για τον γνωστό ηθοποιό, που έχει την τάση να στηρίζει start-ups φιλικές προς το περιβάλλον όπως η Rubicon, μια εταιρεία διαχείρισης και ανακύκλωσης αποβλήτων, ή επιχειρήσεις πιο "κοινωνικού" ενδιαφέροντος , όπως η εταιρία αναψυκτικών Runa.
Η Qloo, με έδρα την Νέα Υόρκη, ασχολείται με μηχανική μάθηση, αλγορίθμους και τεχνητή νοημοσύνη, μέσω των οποίων βοηθά τις εταιρείες να πωλούν πράγματα στους πελάτες τους. Και σίγουρα πρόκειται για κάτι εκ διαμέτρου διαφορετικό από κάθε άλλη start-up που έχει στηρίξει μέχρι σήμερα ο DiCaprio.
Ο C.E.O. και ιδρυτής της Qloo, Alex Elias, είπε στο Hive πως η επένδυση του DiCaprio θα βοηθήσει την εταιρία να καταλάβει καλύτερα τις ανάγκες της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας. Η εταιρία, η οποία μέσω της μηχανικής μάθησης βοηθά να προβλεφθούν καλύτερα τα γούστα των καταναλωτών, θα μπορούσε να παρέχει τους παραγωγούς ταινιών στοιχεία που θα βοηθούσαν σε ο,τιδήποτε- από το κάστινγκ μέχρι την προώθηση της ταινίας. Σύμφωνα με τον Elias, ο DiCaprio "είδε τις δυνατότητες και τις ανάγκες της αγοράς στο χώρο του θεάματος". Ο διάσημος ηθοποιός δεν είναι ο μοναδικός επενδυτής σε αυτήν την start-up αλλά ο Elias αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσοι και ποιοι άλλοι εμπλέκονται.
Σε κάθε περίπτωση, πιθανότατα η επένδυση του DiCaprio δεν θα αλλάξει και πολλά μακροπρόθεσμα στις προοπτικές της Qloo, παρατηρεί το Vanity Fair. Οι celebrity επενδυτές, και γενικά όλοι οι επενδυτές, συνήθως έχουν ανάμικτο "ιστορικό". Το περιοδικό θυμίζει για παράδειγμα την περίπτωση του Ashton Kutcher που ήταν από τους πρώτους επενδυτές της Airbnb, αλλά είχε επενδύσει και σε μια εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου, την Fab, που απέτυχε.
Στον αντίποδα, οι "παραδοσιακοί" επενδυτές κοιτάζουν με αρκετό σκεπτικισμό τους celebrities που επενδύουν χρήματα σε start-ups. "Αν οι διάσημοι νομίζουν πως οι start-ups είναι ο τρόπος για να εξαργυρώσουν την φήμη τους με μετρητά, θα απογοητευθούν" σχολιάζει ο Roy Bahat, επικεφαλής του Bloomberg Beta. "Οι start-ups είναι σαν οποιαδήποτε άλλη τέχνη: πρέπει να δουλέψεις γι' αυτές. Ούτε κι εσύ θα ήθελες να δεις έναν διάσημο επενδυτή κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου να πρωταγωνιστεί σε μια ταινία".
σχόλια