To Παρίσι μόλις προχώρησε σε μια αποφασιστική κίνηση προκειμένου να βελτιώσει και να προστατεύσει την ποιότητα ζωής στην πόλη και να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Με τη θέσπιση απαγόρευσης των παλιών ρυπογόνων οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1997, ελπίζει πως σύντομα η κατάσταση της ατμόσφαιρας στη γαλλική πρωτεύουσα θα βελτιωθεί.
Ο κανόνας, ο οποίος αναμένεται να επηρεάσει περίπου το 10% των αυτοκινήτων στην πόλη, θα επιβληθεί εναντίον κάθε οχήματος που έχει ταξινομηθεί πριν την 1η Ιανουαρίου 1997 και θα ισχύει για τους δρόμους της πόλης από Δευτέρα έως Παρασκευή, 8 π.μ. έως 20:00. Κλασικά, vintage αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν ακόμη πιο παλιά και έχουν περάσει έλεγχο αερίων, θα εξαιρούνται.
Οι περιορισμός αναμένεται να γίνει ακόμη πιο αυστηρός μέχρι το 2020, όταν τα μόνα ιδιωτικά οχήματα που θα επιτρέπεται να κινούνται στο κέντρο του Παρισιού θα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2011 και τα δίκυκλα που καταχωρηθεί μετά τον Ιούλιο του 2015, σύμφωνα με τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης της Γαλλίας.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση, που προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από τις εκπομπές των καυσίμων, σκοτώνει 48.000 ανθρώπους κάθε χρόνο στη Γαλλία και περίπου 3,7 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τη δημόσια υπηρεσία υγείας της Γαλλίας.
Μια έκθεση από το τελευταίο έτος εκτιμά ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση γαλλική Γερουσία κοστίζει στη χώρα 100 δισεκατομμύρια € ετησίως.
Οι οδηγοί που αγνοούν την απαγόρευση θα αντιμετωπίζουν πρόστιμα ύψους 35 ευρώ για την πρώτη τους "σύλληψη" με το πρόστιμο να αναβαίνει κάθε φορά που επαναλαμβάνεται η παράβαση.
Περίπου μισό εκατομμύριο ιδιοκτήτες οχημάτων που κινούνται στο Παρίσι θα πληγούν από την απαγόρευση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς ενώ ήδη υπάρχει μια ομάδα οδηγών η οποία επιδιώκει οικονομική αποζημίωση για το μέτρο. Ιδιοκτήτες που δυσαρεστήθηκαν με την απόφαση πραγματοποίησαν διαμαρτυρία κοντά στην Εθνοσυνέλευση και τα Ηλύσια Πεδία.
Το Βερολίνο ήταν η πρώτη πόλη που το 2008 αποφάσισε να λάβει το ίδιο μέτρο.