H αποτυχία των δημοσκόπων και των μεγάλων ειδησεογραφικών οργανισμών να προβλέψουν το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών έχει προκαλέσει μία μεγάλη συζήτηση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ο Αμερικανικός Οργανισμός για την Έρευνα της Κοινής Γνώμης ανακοίνωσε τη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με το γιατί τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων έπεσαν τόσο έξω.
Εκτός από το πλήγμα στην αξιοπιστία τους, λίγα ΜΜΕ κλήθηκαν να πληρώσουν από την τσέπη τους την αποτυχία τους να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εκλογών, έτσι όπως αναγκάστηκε να κάνει το περιοδικό «Newsweek».
Το αμερικανικό περιοδικό σε συνεργασία με την εταιρεία Topix Media τύπωσε δύο συλλεκτικά τεύχη, αφιερωμένα στους πιθανούς νικητές των εκλογών.
From the Editors: 2 special edition covers for 2016 election outcomes were produced by a Newsweek licensee, Topix Media, and not by Newsweek pic.twitter.com/MwC4RytGbC
— Newsweek (@Newsweek) November 7, 2016
Όμως, παρά το γεγονός ότι η Topix Media είχε επίσης ετοιμάσει μια έκδοση με εξώφυλλο τον Ντόναλντ Τραμπ, θεώρησε πως ήταν ασφαλέστερο να αποστείλει στα σημεία διανομής μόνο την έκδοση με τη Χίλαρι Κλίντον.
«Όπως όλοι οι άλλοι, κάναμε λάθος» είπε στη «New York Post», ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tony Romando.
H έκδοση κυκλοφόρησε στα περίπτερα την Τρίτη, αλλά αποσύρθηκε σχεδόν άμεσα από τα ράφια.
«Ζητήσαμε από όλους τους διανομείς και τους πωλητές λιανικής να επιστρέψουν τα τεύχη που είχαν για να κάνουν χώρο για τον πρόεδρο Τραμπ (σ.σ εννοεί τα 150.000 αντίτυπα με εξώφυλλο τον Τραμπ)» δήλωσε ο Romando. «Πιστεύουμε πως θα πάει πολύ καλά στις πωλήσεις καθώς είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση».
Μάλιστα, η Χίλαρι Κλίντον φωτογραφήθηκε να υπογράφει ένα αντίτυπο του περιοδικού σε μια προεκλογική εκδήλωση στο Πίτσμπουργκ.
Hillary Clinton signs a "Madame President" edition of @Newsweek for a supporter backstage (photo by @sullyfoto) pic.twitter.com/gQUzNBPVUh
— Liz Kreutz (@ABCLiz) November 8, 2016
σχόλια