Η ραγδαία εμπορευματοποίηση της περιόδου των διακοπών ξεκίνησε από τη βικτωριανή εποχή στη Βρετανία, όταν οι κατασκευαστές και οι έμποροι συνειδητοποίησαν ότι το γιορτινό κλίμα της γενναιοδωρίας και το δόσιμο θα μπορούσαν να αποτελέσουν ισχυρά κίνητρα για τους καταναλωτές.
Και το πείραμα πέτυχε... Κάθε χρόνο, όπου γιορτάζονται τα Χριστούγεννα, αυτές οι μέρες είναι ο εφιάλτης των αγοραφοβικών, η καλύτερη περίοδος για όσους μπορούν να ξοδέψουν και η εποχή που οι επιχειρηματίες ελπίζουν να τους φέρει τη μεγαλύτερη κερδοφορία της χρονιάς.
Το Μashable εξερεύνησε τα αρχεία της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου και συγκέντρωσε φωτογραφίες από εξορμήσεις της τελευταίας στιγμής στις Χριστουγεννιάτικες αγορές της Νέας Υόρκης πριν από 100 χρόνια, στις αρχές αυτής της μόδας που είχε συνδυάσει τη θρησκευτική γιορτή με την αγορά δώρων.