5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper Facebook Twitter
Με την Ute Lemper, τα πράγματα ήταν διαφορετικά από την πρώτη στιγμή. Είχε το ύφος, τη θεατρικότητα, το νεύρο να πατήσει με σιγουριά πάνω στις λεπτές ισορροπίες της μουσικής του Βάιλ.

5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper

0

Δεν μπορούν πολλές γυναικείες φωνές να ακουμπήσουν τη μουσική του Κουρτ Βάιλ και να μην επιχειρήσουν έστω και λίγο να μιμηθούν τη χροιά της άπιστης, θυελλώδους μούσας και συζύγου του, Λότε Λένια, που με τον χαρακτήρα που έβαλε στις δύσκολες συνθέσεις του, τις έκανε ακόμη πιο δυσπρόσιτες.  Κι ακόμη κι αν έσπαγε το καλούπι και προέκυπτε τραγουδίστρια με περσόνα και φωνητικές δυνατότητες, οι μελωδίες του Βάιλ παρέμεναν απόλαυση για λίγους, όσους αρέσκονται σ' αυτό το είδος σκοτεινής μουσικής γραφής, υπόκρουσης κατάλληλης για καμπαρέ ή για πολεμικές καταστάσεις, υπαγορευμένης ως επί το πλείστον από τα πολιτικά κείμενα του Μπέρτολντ Μπρεχτ. 

Με την Ute Lemper, τα πράγματα ήταν διαφορετικά από την πρώτη στιγμή. Είχε το ύφος, τη θεατρικότητα, το νεύρο να πατήσει με σιγουριά πάνω στις λεπτές ισορροπίες της μουσικής του Βάιλ -η επανεκτέλεση του θαύματος που λέγεται "Όπερα της Πεντάρας" ήταν μια τέτοια απόδειξη- και να πλάσει τη δική της ερμηνευτική προσωπικότητα, χωρίς ούτε στιγμή να κακοποιήσει τη δουλειά του υμνητή του Μεσοπολέμου από το Ντεσάου. 

Στην Ελλάδα άρχισε να γνωρίζεται με το κοινό στα τέλη της δεκαετίας του '90 μέσα από τον προσωπικό της δίσκο "Punishing Kiss". Δεν ήταν εύκολο album, μέχρι που το ευαίσθητο στους στακάτους ρυθμούς αυτί των DJs στις μιλόνγκες της Αθήνας αγάπησε το "The case continues", το πιο δημοφιλές τραγούδι εκείνου του δίσκου, γεμάτο από αισθησιασμό και στίχους απροκάλυπτα σέξι, ό,τι έπρεπε, δηλαδή, για όσους ήθελαν κάτι περισσότερο από ένα πιο θυμωμένο τάνγκο. Εν τω μεταξύ, η Lemper, ήδη τότε με καριέρα 15 ετών, είχε προλάβει να δώσει το καλύτερο της: από μελοποιημένη βερολινέζικη ποίηση και βουτιές στα άδυτα της Jazz, μέχρι συνεργασίες με θεατρικούς και κινηματογραφικούς μουσικοσυνθέτες που έβρισκαν στη φωνή της όλη εκείνη την παγωμένη δύναμη των καμπαρέ του Μεσοπολέμου, που είχαν να αισθανθεί η μουσική βιομηχανία ήδη από την εποχή της -συγκριτικά και τελικά- επιπόλαιης προσέγγισης της Λάιζα Μινέλι.

Με τη μουσική του Βάιλ και την ποίηση του Μπρεχτ ήρθε σε επαφή στα 17 της. Μεγαλωμένη σε μια Γερμανία που μάθαινε να διορθώνει τα εγκληματικά λάθη της, ήταν κάτι επαναστατικό, κάτι που της άλλαξε τη ζωή.

Θα πρωταγωνιστήσει σε ιστορικές παραστάσεις και παραγωγές στο Broadway και στο West End, θα κάνει δικό της το βραβείο Moliere καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στο "Cabaret" και θα συνεχίσει με τα βραβεία "Laurence Olivier" και "American Theatre Award" για την ερμηνεία της στο "Chicago". Ως χορεύτρια θα συνεργαστεί με τους κορυφαίους του είδους, μεταξύ των οποίων ο Μορίς Μπεζάρ και η Πίνα Μπάους. 

Την έχουν πει αναρχοντίβα, την έχουν συγκρίνει με τη Μάρλεν Ντίτριχ (καμία σχέση), έχουν υμνήσει φωνή, σκηνική παρουσία και ευρηματικότητα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά η φαινομενικά ψυχρή καλλιτέχνις δεν φαίνεται να συγκινείται απ' όλα αυτά. Περισσότερο θυμίζει καλλιτεχνική μηχανή με συναίσθημα και μία εγκυκλοπαίδεια τεχνών "φορτωμένη" στο πίσω μέρος του κεφαλιού της. Στην Αθήνα έρχεται για δεύτερη φορά -είχε προηγηθεί ένα εξαιρετικό live της την άνοιξη του '15- στις 4 Φεβρουαρίου υποσχόμενη όλο αυτό το πακέτο Κουρτ - Βάιλ, όλη αυτή την αισθητική που σπανίως αποδίδεται σωστά, αν κρίνει κανείς από τις άνευρες κι άπειρες απόπειρες που κατά καιρούς έχουν επιχειρηθεί και από Έλληνες καλλιτέχνες, σε μικρά (κι αθόρυβα) σχήματα, ευτυχώς.  Κατά τα λοιπά:

5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper Facebook Twitter
Δεν πιστεύει στην άνοδο του εθνικισμού στη Γερμανία, ακριβώς επειδή θεωρεί ότι η ιστορία έδωσε ένα μεγάλο μάθημα στο γερμανικό έθνος.

1.

Έχει κάπως βαρύ γερμανικό χιούμορ και είναι τέρας ειλικρίνειας. Έχει χαρακτηρίσει τη Madonna θαρραλέα γυναίκα, αλλά αισχρή τραγουδίστρια, που κακοποίησε την "Evita" με κάθε πιθανό τρόπο. Τη Σελίν Ντιόν αδιάφορη και τις "Spice Girls" εκπροσώπους ενός μουσικού είδους που θα έπρεπε να εξαφανιστεί από την ιστορία της μουσικής. 

2.

Δεν πιστεύει στην άνοδο του εθνικισμού στη Γερμανία, ακριβώς επειδή θεωρεί ότι η ιστορία έδωσε ένα μεγάλο μάθημα στο γερμανικό έθνος. Ωστόσο, όπως επίσης έχει δηλώσει, δεν θέλει να νιώθει τη Γερμανία γύρω της. Αγαπά, τα Haribo, τις καραμέλες - αρκουδάκια. Τρώει δυο σακούλες μαζεμένες κάθε φορά που επιστρέφει στη γενέτειρα της. (Είπαμε, γερμανικό χιούμορ).

3.

Δεν θέλει να θυμάται τα παιδικά της χρόνια στο Münster της Δυτικής Γερμανίας. Θεωρεί ότι είναι το πιο βαρετό μέρος στον κόσμο. Παρ' όλα αυτά στη μητέρα της, Ελφρίντα, τραγουδίστρια της όπερας, οφείλει τη μασίφ μουσική παιδεία της. Στο γεγονός ότι αυτή η γυναίκα δεν είχε καμία προσωπική φιλοδοξία, οφείλει τη δική της μανία να ξεχωρίσει, για όλους τους σωστούς λόγους. 

4.

Με τη μουσική του Βάιλ και την ποίηση του Μπρεχτ ήρθε σε επαφή στα 17 της. Μεγαλωμένη σε μια Γερμανία που μάθαινε να διορθώνει τα εγκληματικά λάθη της, ήταν κάτι επαναστατικό, κάτι που της άλλαξε τη ζωή. 

5.

Δεν θεωρεί εαυτόν σπουδαία τραγουδίστρια. "Δεν είμαι. Όμως, μελετώ και μελετώ ξανά. Και εξασκούμαι. Και αγαπώ να τραγουδάω. Και ξέρω ότι έχω ισχυρή αίσθηση της μελωδίας. Ξέρω ότι με την ίδια ευκολία μπορώ να κινηθώ στις αθώες χαμηλές νότες και μετά να τις κάνω μπάσες, υποβλητικές, πανίσχυρες", δήλωνε το 2011 ήδη με 4-5 βραβεία στο ράφι της. 

Info:

Θέατρο Παλλάς

4/2/2017, 21:00

Εισ.:32-65€

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ημέρες Μπρεχτ στην Αθήνα» 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM