Εξαιρετική απεικόνιση του οικοδομικού οργασμού της εποχής εκείνης. Για να προσανατολιστείτε οι Αθηναίοι, βλέπουμε προς την Πλατεία Αιγύπτου και την Πατησίων και το διώροφο μετά την πρώτη πολυκατοικία αριστερά υπάρχει ακόμα και σήμερα. Είναι το βενζινάδικο επί της Λ. Αλεξάνδρας 68, στη γωνία με τη Βατάτζη. Στη συνολική εικόνα εργοταξίου προστίθενται και τα έργα ανακατασκευής και διαπλάτυνσης της Λ. Αλεξάνδρας, που εκτελούνται από την Τεχνική Εταιρεία Οδών Οδοστρωμάτων. Το έργο αφορούσε το σύνολο της Λεωφόρου, μήκους 2.600 μέτρων και της έδωσε τη μορφή που ξέρουμε σήμερα με νησίδα και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Περιελάμβανε και τους ισόπεδους κόμβους καθώς και τρεις υπόγειες διαβάσεις πεζών. Αναφέρεται επίσης ότι εκείνη την εποχή εξυπηρετούσε 30.000 αυτοκίνητα ημερησίως.
Το μεγάλο πλάτωμα δεξιά είναι ο χώρος της σημερινής πλατείας Αργεντινής Δημοκρατίας. Για καλύτερο εντοπισμό, η πρώτη πολυκατοικία δεξιά βρίσκεται στη γωνία Ζωναρά και Διγενή Ακρίτα. Με την πλατεία ακόμα αδιαμόρφωτη, η έκταση καταλαμβάνεται από αυθαίρετες παράγκες, μαρμαράδικα, παρκαρισμένα λεωφορεία και φορτηγά κ.ο.κ.
Στην αρχή της Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας ανεβαίνοντας την Αλεξάνδρας. Η ανηφόρα προς Λυκαβηττό είναι η Λασκάρεως.
Το βενζινάδικο του Ζεκάκου, Service Station επί το ευρωπαϊκώτερον, βρισκόταν στη γωνία με την Αναστασίου Γενναδίου, στο ύψος της Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας (πρ. Παναθήναια), που βρίσκεται απέναντι.
Το στερούμενο όντως αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος κτίριο του σταθμού αλλά και τα δύο νεοκλασικά δίπλα του, που συμπλήρωναν το τετράγωνο μέχρι την Κουμανούδη, έχουν προ πολλού αντικατασταθεί από δύο απόλυτα κοινότυπες 7-όροφες πολυκατοικίες.
Το ακίνητο του βενζινάδικου ανήκε στο Ζεκάκο, που το έδωσε αντιπαροχή και πήρε το κατάστημα --όπου συνέχισε να λειτουργεί το βενζινάδικο-- και αρκετά διαμερίσματα.
Η διασταύρωση της Ιπποκράτους με τη Λ. Αλεξάνδρας. Το κτίριο δεξιά υπάρχει και σήμερα...
Έρευνα και κείμενα, με την συνεργασία της σελίδας του Facebook «Μεταμορφώσεις της πόλης - και όχι μόνο»
σχόλια