Η Ελβετία ευχαρίστησε και πλήρωσε Χανιώτη ξενοδόχο για τη φροντίδα τουρίστριας

Η Ελβετία ευχαρίστησε και πλήρωσε Χανιώτη ξενοδόχο για τη φροντίδα τουρίστριας Facebook Twitter
7

Τις διαφορές στη σοβαρή λειτουργία και τα αντανακλαστικά μεταξύ Ελλάδας και Ελβετίας διαπίστωσε από την εμπειρίας της μια οικογένεια Χανιωτών επαγγελματιών τουρισμού.

H οικογένεια Βολικάκη φιλοξένησε για πάνω από 65 ημέρες μια Ελβετίδα υπήκοο με ψυχολογικά προβλήματα, με το κράτος της να πληρώνει όλες τις οφειλές και να φροντίζει για τον επαναπατρισμό της ευχαριστώντας παράλληλα της οικογένεια των Χανιωτών για τη στήριξη και τη συνεργασία.


Η ίδια οικογένεια είχε διαθέσει το ξενοδοχείο της για τη φιλοξενία 155 Σύριων προσφύγων από το 2014 χωρίς όμως να λάβει ούτε ένα ευρώ αλλά ούτε και ένα ευχαριστώ από τις ελληνικές αρχές για την προσφορά της.

Η ιστορία όπως την αφηγήθηκε στην εφημερίδα Χανιώτικά Νέα ο κος Βoλικάκης:


Μια Ελβετίδα υπήκοος ήλθε για διακοπές στα Χανιά στις αρχές του περασμένου Ιουνίου κλείνοντας δωμάτιο από διαδικτυακή πλατφόρμα στο ξενοδοχείο της οικογένειας Βολικάκη. Η γυναίκα είχε πληρώσει για παραμονή 20 ημερών. «Ήταν μια συνηθισμένη πελάτης, ευγενέστατη. Επρόκειτο να φύγει στις 26 Ιουνίου» εξηγεί ο Μανώλης Βολικάκης και συνεχίζει: «Τις τελευταίες ημέρες λίγο πριν φύγει διαπιστώσαμε μια αλλαγή στη συμπεριφορά της. Μάθαμε εκ των υστέρων ότι η γυναίκα βρίσκονταν σε φαρμακευτική αγωγή καθώς αντιμετώπιζε ψυχική νόσο χωρίς να είναι επικίνδυνη. Είχε φύγει από τη Ελβετία χωρίς να ενημερώσει τους γιατρούς της και τον Επίτροπό της (τον αρμόδιο κρατικό υπάλληλο που είναι επιφορτισμένος με τη στήριξή της προκειμένου να μην πέσει θύμα απάτης κ.ά.) ώστε να τις δώσουν την ανάλογη φαρμακευτική αγωγή! Κάποια στιγμή καθώς δεν έπαιρνε τα φάρμακά της, άρχισε να έχει μια αποκλίνουσα συμπεριφορά. Έχασε το αεροπλάνο της στις 26 Ιουνίου, έλεγε ότι ήθελε να παραμείνει στο ξενοδοχείο, δεν είχε χρήματα, άρχισε να κτυπάει τις πόρτες των άλλων δωματίων, να ενοχλεί τους άλλους πελάτες, να έχει παραισθήσεις...».
Η οικογένεια Βολικάκη ανησύχησε από αυτές τις εξελίξεις. Πρώτα για τη γυναίκα που η κατάσταση της υγείας της δεν ήταν καλή, αλλά έπειτα και για το ότι έμενε στο ξενοδοχείο της, έτρωγε σε αυτό και δεν υπήρχαν εγγυήσεις ότι για τις υπηρεσίες αυτές θα πληρώνονταν.

Άμεση ανταπόκριση


Ο επιχειρηματίας επικοινώνησε με την Πρεσβεία της Ελβετίας και την ενημέρωσε για το συμβάν. «Μέσα σε 5 λεπτά μας είχαν καλέσει πίσω, είχαν ενημερωθεί για την κατάσταση της υγείας της και τα προβλήματα που αντιμετώπιζε. Ειδοποίησαν το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Βέρνης από όπου μας κάλεσε ψυχίατρος, Έλληνας μάλιστα ο κ. Αναστασάκης, που μας εξήγησε ότι η γυναίκα είναι υπό παρακολούθηση και ότι δεν γνώριζαν για την απουσία της. Μας είπε ότι δεν είναι επικίνδυνη, μας είπε ότι το ιδανικό θα ήταν να ξεκινήσει άμεσα τη φαρμακευτική της αγωγή, ώστε να επανέλθει και στη συνέχεια να αναχωρήσει πίσω για την Ελβετία. Μας ζήτησε να τον φέρουμε σε επαφή με ψυχίατρο στα Χανιά και βρήκαμε την κ. Μ. Τζανακάκη που έχει τη σχετική εμπειρία. Δόθηκε η αγωγή, αγοράσαμε εμείς με δικά μας έξοδα τα φάρμακα και φροντίσαμε ώστε καθημερινά να παίρνει πρωί, μεσημέρι, βράδυ για να φτάσει σε ένα επίπεδο ώστε να μπορέσει να επιστρέψει πίσω! Παράλληλα εξασφαλίσθηκε η παρακολούθηση της Ελβετίδας από την ψυχίατρο κάθε 3-4 ημέρες. Το Ελβετικό κράτος μέσω του αρμόδιου Επίτροπου επικοινώνησε μαζί μας και μας διαβεβαίωσε ότι θα καλύψει όλα τα έξοδα τις επιπλέον διανομής της, του φαγητού, των φαρμάκων και της ιατρικής παρακολούθησης! Όλα αυτά με έγγραφα! H γυναίκα άρχισε να επανέρχεται και στις 10 Αυγούστου στις 4 τα ξημερώματα συνοδεία της γιατρού την πήγαμε στο αεροδρόμιο. Την ημέρα που αναχώρησε το Ελβετικό κράτος μας είχε εξοφλήσει για τα πάντα!», αφηγείται ο κ. Βολικάκης.


Πέρα από τα παραπάνω ο κ. Βολικάκης έλαβε επιστολή από την Ελβετική Πρεσβεία με τις θερμές ευχαριστίες για τη φιλοξενία της γυναίκας και την άψογη συνεργασία με τις αρχές μαζί με ένα συμβολικό δώρο! «Είδαμε πως λειτουργεί ένα σοβαρό κράτος», επισημαίνει.


Μετά από αυτήν την εμπειρία ο κ. Βολικάκης δεν μπορεί να αποφύγει τις συγκρίσεις με το Ελληνικό κράτος. Στο ξενοδοχείο της οικογένειας είχαν φιλοξενηθεί τον Απρίλη του 2014, περίπου 155 Σύριοι πρόσφυγες που είχαν φτάσει στην Παλιόχωρα. Οι πρόσφυγες θα έμεναν για 3 ημέρες στο ξενοδοχείο του κ. Βολικάκη μετά και από αίτημα της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Τελικά έμειναν για σχεδόν δύο χρόνια στο ξενοδοχείο. Όμως ο κ. Βολικάκης δεν πληρώθηκε ποτέ για το ξενοδοχείο του, ούτε για τους δύο μήνες που με δικούς τους πόρους εξασφάλιζε τη διατροφή των προσφύγων.


Όπως τονίζει ο κ. Βολικάκης, «τότε ο κ. Σταθάκης ως βουλευτής της αντιπολίτευσης είχε κάνει και ερωτήσεις στη Βουλή αλλά μετά που ανέλαβε υπουργός, δεν ενδιαφέρθηκε. Ούτε τα τηλέφωνα δεν σηκώνει!».


Ο κ. Βολικάκης που έχει στείλει εκατοντάδες επιστολές προς κάθε αρμόδιο, διερωτάται: «Έχουμε 2 υπουργούς και 2 βουλευτές από τα Χανιά. Τι κάνουν για να βοηθήσουν έναν συντοπίτη τους;».  Εξαιτίας της περιπέτειας αυτής η επιχείριση του αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας, αφού έχασε συμβόλαια με τουριστικά γραφεία, επιβαρύνθηκε κόστη και δεν έχει λάβει ούτε ένα ευρώ.
«Και για όλα αυτά δεν έλαβα ένα έγγραφο να μου λέει ότι "σε ευχαριστούμε για αυτά που πρόσφερες και θα δούμε τι θα κάνουμε"».

Με πληροφορίες από haniotika-nea.gr

Ελλάδα
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM
Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM