Δικαστήριο ΕΕ: Δεν γίνεται να διαγραφεί το δημόσιο χρέος μια χώρας ακόμα και αν βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης

Δικαστήριο ΕΕ: Δεν γίνεται να διαγραφεί το δημόσιο χρέος μια χώρας ακόμα και αν βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης Facebook Twitter
3

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή ενός Έλληνα πολίτη και διοργανωτή της πρότασης της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας πολιτών για να καταστεί δυνατή η διαγραφή του δημοσίου χρέους των χωρών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.

Τον Ιούλιο του 2012, ο Αλέξιος Αναγνωστάκης, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόταση ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας πολιτών με τίτλο «Ένα εκατομμύριο υπογραφές για την Ευρώπη της αλληλεγγύης». Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι να καθιερωθεί στη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης η «αρχή της κατάστασης ανάγκης, κατά την οποία, οσάκις η εξυπηρέτηση απεχθούς χρέους απειλεί την οικονομική και πολιτική υπόσταση κράτους, η άρνηση καταβολής του χρέους αυτού είναι αναγκαία και δικαιολογημένη».

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη Συνθήκη της ΕΕ, πολίτες της Ένωσης, των οποίων ο αριθμός ανέρχεται τουλάχιστον στο ένα εκατομμύριο και οι οποίοι προέρχονται από το ένα τέταρτο τουλάχιστον των κρατών μελών, μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλία με την οποία η Επιτροπή καλείται, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, να προτείνει στον νομοθέτη της Ένωσης την έκδοση νομικής πράξης για την εφαρμογή των Συνθηκών.

Το Σεπτέμβριο του 2012 η Επιτροπή απέρριψε την αίτηση καταχώρισης της πρότασης του Αναγνωστάκη καθώς «προδήλως δεν ενέπιπτε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της». Κατόπιν τούτου, ο Αναγνωστάκης προσέφυγε ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ με αίτημα την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής.

Με τη σημερινή απόφασή του, το Δικαστήριο απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης του Αλ. Αναγνωστάκη και επικυρώνει, μεταξύ άλλων, το σκεπτικό του Γενικού Δικαστηρίου ότι η νομοθετική καθιέρωση γενικού και μόνιμου μηχανισμού διαγραφής του χρέους, δεν μπορεί να στηριχθεί στο άρθρο 122, παράγραφος 2 της Συνθήκης, βάσει του οποίου το Συμβούλιο μπορεί να χορηγήσει χρηματοδοτική ενίσχυση της Ένωσης σε κράτος μέλος που αντιμετωπίζει δυσχέρειες οφειλόμενες σε φυσικές καταστροφές ή σε έκτακτες περιστάσεις που εκφεύγουν από τον έλεγχό του.

«Συνεπώς, το Γενικό Δικαστήριο ορθώς έκρινε ότι η καθιέρωση της αρχής της κατάστασης ανάγκης δεν μπορεί να εμπίπτει στην έννοια της ενίσχυσης την οποία χορηγεί η Ένωση, στο μέτρο που η αρχή αυτή δεν αφορά μόνον το χρέος κράτους μέλους προς την Ένωση, αλλά και τις οφειλές του κράτους αυτού προς άλλα πρόσωπα, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου (μεταξύ των οποίων και τα κράτη μέλη)».

Τέλος, το Δικαστήριο κρίνει, όπως και το Γενικό Δικαστήριο, ότι η αρχή της κατάστασης ανάγκης δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε βάσει του άρθρου 136 της Συνθήκης, δυνάμει του οποίου το Συμβούλιο λαμβάνει μέτρα για να ενισχυθεί ο συντονισμός και η εποπτεία της δημοσιονομικής πειθαρχίας των κρατών μελών της Ευρωζώνης και για να χαράσσονται οι προσανατολισμοί οικονομικής πολιτικής που αφορούν τα κράτη αυτά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Ελλάδα / ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Σε ανακοίνωσή της, η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τεχνικές βλάβες σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, που ακινητοποιήθηκαν κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Ας προσέχαμε!... ..γιατί όπως λέει και το σοφό ρητό: «Την υπογραφή και το πουλί σου να προσέχεις που τα βάζεις!...».Τι μας λένε τώρα; «Υπογράψατε κύριοι Έλληνες την συνθήκη αυτή; ΥΠΟΓΡΑΨΑΤΕ. Τώρα θα πλερώνετε, τουλάχιστον, για... *δεκαδύο γενιές!!..».Πήραμε δανεικά (και αγύριστα) χωρίς να υπολογίσουμε αν μπορούμε να ξεχρεώσουμε, καταργώντας στην συνέχεια το εθνικό μας νόμισμα, τον παραγωγικό μας ιστό (έστω και σε μικρή κλίμακα, όμως με δυνατότητες ανάπτυξης), βιομηχανικό, βιοτεχνικό, κτηνοτροφικό, γεωργικό, στηριχτήκαμε κουτοπονηροτρόπως σε κοινοτικές-οικονομικές επιχορηγήσεις χωρίς να έχουμε αναπτυξιακή πολιτική και πρόγραμμα, απλώς παρουσιάζοντας σκαριφήματα, τάχα ως αναπτυξιακά προγράμματα των εκάστοτε τομέων, οι άλλοι (οι δανειστές) -που μόνο ανόητοι δεν είναι- τρίβανε τα χέρια τους και να που καταλήξαμε!... *Στην πραγματικότητα μια γενιά αλλάζει θεωρητικά όταν το παιδί φτάσει σε ηλικία που θα μπορούσε να κάνει το δικό του παιδί.Αυτό βέβαια επειδή είναι πολύ γενικό και ανάλογα με την κουλτούρα κάθε χώρας μπορεί να έχει μεγάλη ηλικιακή διαφορά.Στην Ευρώπη για παράδειγμα ο μέσος όρος είναι τα 29 χρόνια, ενώ στην Ιρλανδία τα 30,2, στην Αυστρία τα 27,8 ενώ η Ελλάδα έχει 28,4 χρόνια.Γι’ αυτό το λόγο καθορίστηκε άτυπα μια γενιά να αλλάζει κάθε 25 χρόνια.Οι γενιές όμως έχουν και συγκεκριμένα ονόματα λόγω των χαρακτηριστικών τους.● Σιωπηρή γενιά -Όσοι γεννήθηκαν πριν το 1945● Baby Boomers -Όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1946 και 1964● Γενιά Χ -Όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980● Millennials -Όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000● Γενιά Ζ -Όσοι γεννήθηκαν από το 2000 και μετάΓια εμάς τους Έλληνες θα πρέπει να υπάρξει άλλος ορισμός για όσους γεννήθηκαν από το 1980 και μετά, «Γενιά 0 (zero)», (οι χαμένες γενεές)...!Το γεγονός ότι ο Έλληνας δεν γεννάει παιδιά λόγω της οικονομικής κρίσης ή γεννάει σε μεγαλύτερες ηλικίες, μετά τα 40+, με την Ελλάδα να γερνάει ραγδαίως, άρα επί του πρακτέου η αλλαγή γενεών μειώνεται, σκεφτείτε σε ποια γενιά θα ξεχρεώσουμε και αν...!
"There ain't no such thing as a free lunch"Πίστεψε με, κανείς δεν δίνει ένα σκασμό χρήματα σε κάποιον χωρίς να έχει κάποιον σκοπό.Το να μαζέψουν κάποιες χώρες ένα σκασμό χρήματα για να τα δώσουν σε μικρότερες χώρες επειδή θέλει να τις δει να "προοδεύουν" και να μπουν στο ίδιο κλάμπ με το δικό του είναι το λιγότερο αστείο να το πιστεύει κάποιος που ζει εκτός της Λιμνούπολης. «Ο ιμπεριαλισμός αποτελεί πολιτική επέκτασης του ελέγχου ή της εξουσίας που ασκείται σε ξένες οντότητες ως μέσο απόκτησης και/ή διατήρησης μιας αυτοκρατορίας. Αυτό συμβαίνει είτε μέσω άμεσης εδαφικής κατάκτησης ή εποικισμού είτε διαμέσου έμμεσων μεθόδων άσκησης ελέγχου στα πολιτικά και/ή τα οικονομικά πράγματα άλλων κρατών. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει την πολιτική επικυριαρχίας ενός έθνους σε άλλες χώρες, ανεξάρτητα από το αν το έθνος θεωρεί τον εαυτό του μέρος της αυτοκρατορίας.»Από τη wikipedia