Εντείνεται το οξύ κλίμα μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της Fraport για την επένδυση στα αερόδρομια με τον κ. Σπίρτζη να βγαίνει και να καταγγέλλει μεταξύ άλλων ότι υπάρχει ζήτημα ακόμα και με την καθαριότητα στις τουαλέτες των αεροδρομίων.
Το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου, στους χώρους της 82ης ΔΕΘ μίλησε ξανά σε υψηλούς τόνους για την Fraport λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι τα έργα που έχει αναλάβει η κοινοπραξία θα γίνουν όπως και να 'χει.
Δεν τίθεται θέμα για συνέχιση ή μη των εργασιών στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Όπως είπε, σε περίπτωση παύσης των εργασιών στο αεροδρόμιο Μακεδονία το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε μεγάλα ποσά διαμορφώνονται και οι αποζημιώσεις που θα πρέπει να δοθούν σε εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο.
Ο ίδιος υπενθύμισε ότι πρόκειται για δύο έργα συγχρηματοδοτούμενα, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών εμμένει στην πραγματοποίηση των έργων αναβάθμισης τμήματος των δύο διαδρόμων προσγειώσεων/απογειώσεων του αεροδρομίου Μακεδονία, ενώ η διαχειρίστρια του αερολιμένος, Fraport, διαφωνεί, όπως και τοπικές αρχές, που υποστηρίζουν ότι αν τα έργα ξεκινήσουν το φθινόπωρο, όπως έχει προγραμματιστεί, η δυνατότητα εξυπηρέτησης επιβατών θα μειωθεί κατά 75%, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον τουρισμό και την απασχόληση).
«Αν δεν γίνει το έργο θα πρέπει να επιστρέψουμε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και σε αποζημιώσεις και ρήτρες στους εργολάβους. Το έργο έχει σχεδιαστεί από άλλες κυβερνήσεις, αλλά τα έργα ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει. Στον ελληνικό λαό. Έχει γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη και θα προσεγγίσει τη δυναμικότητα που πρέπει να έχει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα αεροδρόμιο που δεν εξυπηρετεί μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλά και άλλες μεγάλες περιοχές» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Ο ίδιος διερωτήθηκε δε, πώς «είναι δυνατόν ένας σύνδεσμος ξενοδόχων να λέει είμαστε προβληματισμένοι αν πρέπει να αυξηθεί η δυναμικότητα σε ένα αεροδρόμιο σε μια περιοχή» σημειώνοντας χαρακτηριστικά «αν δεν είναι πρωτοτυπία αυτό ποιο είναι;».
Για το θέμα ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι «μετά από αίτημα της Fraport και της τοπικής κοινωνίας αναστάλθηκαν οι εργασίες για λίγους μήνες για να μην πέσουν μέσα στην τουριστική περίοδο» και επισήμανε: «Το κόστος το πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει θέμα στην κίνηση του αεροδρομίου μέσα στους μήνες από το Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Δεν είναι τουριστική περίοδος».
Με πληροφορίες ΑΠΕ