Λόγκαν (Logan)

0

Στο κοντινό μέλλον, ο κουρασμένος Λόγκαν φροντίζει τον αδύναμο καθηγητή Ξαβιέ σε ένα κρησφύγετο στα σύνορα του Μεξικού. Οι προσπάθειες, όμως, του Λόγκαν να μείνει μακριά από τα μάτια του κόσμου και την ίδια του την κληρονομιά θα τερματιστούν όταν μια νεαρή μεταλλαγμένη καταφτάνει, κυνηγημένη από σκοτεινές δυνάμεις.

Πάνε 17 χρόνια από τότε που ο Γουλβερίν έδειξε για πρώτη φορά τα δόντια του και ακόνισε τις κοφτερές του οπλές στο σινεμά, γεμάτος οργή και μίσος, ως φονικό freak εργαλείο στα χέρια των X-Men, ένα αλλόκοτο και τρομακτικό υβρίδιο με μια καλά κρυμμένη ευαίσθητη πλευρά που δεν συνθηκολόγησε ποτέ με τη φύση, την αποστολή και τη λειτουργία του σε έναν κόσμο ξένων και εχθρών.

Οι δύο φορές που πρωταγωνίστησε δεν τον προβίβασαν ουσιαστικά ούτε ανέδειξαν εκφάνσεις του χαρακτήρα του που δεν γνωρίζαμε. Μάλλον πρόφαση για σαματά ήταν, με αμηχανία και μια αίσθηση διεκπεραίωσης.

Σε ένα περιβάλλον που έχει εξελιχθεί, και με δεδομένη την απογοήτευση των τελευταίων X-Men, παρά τη γνώριμη σβελτάδα του Μπράιαν Σίνγκερ, το Logan μοιάζει το ιδανικό αντίδοτο για το Legion, το νέο πόνημα περί μεταλλαγμένων της Marvel – ένα ταχύτατο, εξελιγμένο, τεχνοψυχεδελικό θέαμα που συμβαίνει περισσότερο στο μυαλό και προκαλεί ενδιαφέρουσα σύγχυση ανάμεσα στην πραγματικότητα και στη φαντασία.

Η ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ είναι περισσότερο δράμα, μια ελεγεία για έναν γερασμένο ήρωα που σέρνεται χωρίς σκοπό και, κυρίως, δεν έχει καμία διάθεση να επουλώσει τα τραύματά του, επιλέγοντας συστηματικά την εθελούσια ευθανασία παρά την αυτόματη, θαυματουργή αυτοΐαση που επιτρέπει η επίκτητη δύναμή του.

Η δράση συμπληρώνει, αλλά δεν καθορίζει το φιλμ που σηματοδοτεί την τελευταία εμφάνιση του Λόγκαν, ο οποίος εδώ οδηγεί ευσυνείδητα, αλλά απαθώς, μια λιμουζίνα για να μαζέψει χρήματα για την ιατρική υποστήριξη του καθηγητή Εξέβιερ.

Ο Πάτρικ Στιούαρτ επιστρέφει στον ρόλο του πατριάρχη των X-Men, καταβεβλημένος και παροπλισμένος, κρυμμένος σε μια αποθήκη στη μέση του πουθενά. Πού και πού ανακτά τα λογικά και τις (πλούσιες) αισθήσεις του, αλλά όταν τις χάνει, όλοι γύρω του απειλούνται από τις αυξανόμενες κρίσεις του, καθώς ο τρομερός εγκέφαλός του καταρρέει και ο ίδιος χάνει τον έλεγχο, κινδυνεύοντας να υποκύψει και να σκοτώσει.

Ώσπου εμφανίζεται μια απελπισμένη, κυνηγημένη γυναίκα που ζητάει επίμονα βοήθεια από τον Γουλβερίν, τάζοντάς του ένα γενναίο χρηματικό ποσόν για να βοηθήσει το μικρό κορίτσι που τη συνοδεύει.

Ο Λόγκαν είναι αρχικά απρόθυμος, αλλά στην πρώτη της μάχη με τους σκοτεινούς της διώκτες η μικρή αποδεικνύει πως είναι φτιαγμένη από την ίδια στόφα: μεταλλαγμένη και θανατηφόρα, προικισμένη με τις ίδιες ειδικές δυνάμεις που χρόνια ταλαιπωρούν τον Λόγκαν, αντιστέκεται στις προσπάθειες μυστικών αστυνομικών να τη συλλάβουν, και μαζί με αυτή την παρέα της, το μέλλον του είδους, τους νέους X-Men, που μάλλον κρύβονται, αν αποδειχτεί πως όσα ισχυρίζεται η γυναίκα είναι αλήθεια και δεν τα έχει βγάλει από το μυαλό της για να προστατέψει το περιζήτητο, ακατέργαστο παιδί/όπλο που προστατεύει.

Βλοσυρός, παραιτημένος και ενίοτε οργίλος, ο Λόγκαν/Γουλβερίν έχει συμβιβαστεί με το τέλος και έχει αποδεχτεί αδιαμαρτύρητα τη φθορά. Η σχέση του με τον καθηγητή παρουσιάζει πάντα ενδιαφέρον στο ζόρι του συναισθήματος, σαν ένας διανοούμενος να έχει εξημερώσει ένα άγριο ζώο και να απαιτεί να τον αποκαλεί πατέρα και να του χρωστά ευγνωμοσύνη.

Όταν όμως το κορίτσι, επίσης ατίθασο και ακοινώνητο, μπαίνει γρυλίζοντας στην εξίσωση, η σπίθα της συνέχειας τον τριβελίζει και ο Μάνγκολντ, στην καλύτερή του στιγμή (και όχι στο Cop Land, που είχε επαινεθεί υπερβολικά, κυρίως λόγω της θεαματικής, αλλά αμφίβολης «μεταμόρφωσης» του Σιλβέστερ Σταλόνε), παίζει συνεχώς με την αντίστιξη, σαν μια βελτιωμένη, πιο ζουμερή και θεαματική εκδοχή του Leon, χωρίς να χαϊδεύει τον αγιάτρευτο μισανθρωπισμό του Λόγκαν.

Είναι η πρώτη φορά που ο κόσμος της Marvel δραπετεύει από τη φρενίτιδα και κάνει μια στάση για να αναλογιστεί πού βαδίζει και ποιος είναι ο απώτερος σκοπός των ηρώων του. Αποδέχεται το τρωτό του ήμισυ, το Logan δείχνει ωριμότητα και δραματική πολυπλοκότητα, έστω κι αν στην πορεία υστερεί, φυσιολογικά, σε νέες εικόνες. Βέβαια, αν οι Marvel-ous το θελήσουν, και νεκρούς ανασταίνουν (αντί spoiler...).

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Οθόνες / «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Η ταινία που ανέβηκε πρόσφατα στο YouTube, με πρωταγωνίστρια τη 23χρονη δημιουργό του Only Fans, Lily Phillips, αποτυπώνει την κλειστοφοβική πραγματικότητα της διαδικτυακής φήμης και την αναπόφευκτη εξέλιξή της.
THE LIFO TEAM
PULP FICTION LAST minute CHRISTMAS movies

Οθόνες / 10 χριστουγεννιάτικες ταινίες για εορταστικό streaming

Πριν πατήσετε ξανά το play για την αγία τριάδα των γιορτών, το Μόνος στο Σπίτι, το Love Actually και το Holiday δηλαδή, η χιονοστιβάδα των χριστουγεννιάτικων προτάσεων απειλεί να βάλει σε πειρασμό τις βολικές σας επιλογές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ