Δίπλωμα οδήγησης από 17 ετών - Οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων και η διαδικασία

Δίπλωμα οδήγησης από 17 ετών - Οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων και η διαδικασία Facebook Twitter
3

Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε το νομοσχέδιο το οποίο φέρνει αλλαγές στο σύστημα χορήγησης διπλωμάτων οδήγησης, σε μια προσπάθεια να μπουν νέοι κανόνες και να παταχθεί η παραβατικότητα και η συναλλαγή μεταξύ εξεταστή και εξεταζόμενου.

Επιπλέον το σχέδιο νόμου προβλέπει την οδήγηση σε άτομα από 17 ετών, συνοδεία έμπειρου οδηγού, μέχρι την συμπλήρωση των 18 ετών.

Συνεπώς, από 17 ετών θα μπορούν πλέον να οδηγούν και ανήλικοι υπό κάποιες προϋποθέσεις, αφού στο νομοσχέδιο υπάρχει η πρόβλεψη να μπορούν να βρίσκονται στη θέση του οδηγού στο αυτοκίνητο παρουσία ενός ενηλίκου.

Για τους 17χρονους νέους υποψήφιους, προβλέπεται η εκπαίδευση από εκπαιδευτή, η διεξαγωγή θεωρητικής εξέτασης, η χορήγηση βεβαίωσης από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών για συνοδευόμενη, από ενήλικα-έμπειρο που να μην έχει κανένα βαθμό ποινής στο point system, οδήγηση.

Η συνοδευόμενη οδήγηση προβλέπεται για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι δέκα να πραγματοποιούνται μία ώρα τουλάχιστον μετά τη δύση του ηλίου.

Το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν συμπληρώσουν τα 18 έτη και πάλι μετά από πρακτική εξέταση.

Εξετάσεις και διαδικασία

Βάσει του σχεδίου νόμου, καθιερώνονται δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, μπαίνει σε εφαρμογή σύστημα εποπτείας και ελέγχου εξεταστών και εκπαιδευτών.

Η πρακτική εξέταση των νέων υποψήφιων οδηγών θα θα διενεργείται σε δύο στάδια.

Προϋπόθεση για να περάσει κανείς στο δεύτερο στάδιο (δοκιμασία ελιγμών) είναι να πετύχει στο πρώτο, που αφορά την πορεία. Η εξέταση θα διενεργείται σε διαφορετική ημέρα.

Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία). Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί με επιτυχία, θα εξετάζονται στο δεύτερο που είναι οι ειδικές δοκιμασίες (π.χ κίνηση και ακινητοποίηση δικύκλου χωρίς λειτουργία κινητήρα, ελικοειδής διαδρομή, πέδηση εκτάκτου ανάγκης, οπισθοπορεία με στροφή κ.α).

Οι δοκιμασίες διενεργούνται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή και εξεταστή, μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή Πίστες Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών, οι οποίοι βρίσκονται σε οικεία ή όμορη Περιφερειακή Ενότητα.

Επιπλέον για πρώτη φορά θα καταγράφεται το σύνολο της διαδικασίας.
Θεωρητική και πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

Συγκεκριμένα τα οχήματα εξέτασης νέων οδηγών θα είναι διασυνδεδεμένα στο ίντερνετ με κάμερες κα μικρόφωνα, ώστε τα οχήματα να είναι on line με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών, ενώ κάμερα θα εικονίζει όλη την καμπίνα του αυτοκινήτου.

Το καταγεγραμμένο υλικό, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα προστατεύεται αυστηρά από οποιαδήποτε παρέμβαση, ενώ με υπουργική απόφαση θα διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων των υποψηφίων.

Τα δεδομένα ήχου και εικόνας θα αποθηκεύονται σε ηλεκτρονικά αρχεία, στα οποία θα μπορεί να ανατρέχει το νεοσύστατο Σώμα Εξεταστών.

Επίσης, απενεργοποιημένα θα είναι κινητά τηλέφωνα και συσκευές επικοινωνίας, πλην αυτών που καταγράφουν την εξέταση.

Μέσα στο Μάιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο.

Ελλάδα
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ