Τουλάχιστον 31 άνθρωποι, ανάμεσά τους κι αρκετά παιδιά, έχασαν τη ζωή τους στο νέο ναυάγιο ανοικτά των ακτών της Ινδονησίας, με δεκάδες ακόμη να αγνοούνται, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό των τοπικών αρχών. Σχεδόν 70 επιβάτες διασώθηκαν, ενώ οι έρευνες για να βρεθούν κι άλλοι επιζώντες συνεχίζονται.
Το φέρι μπόουτ KM Lestari, μήκους 48 μέτρων, εκτελούσε δρομολόγιο από τη νήσο Κελέβη (Σουλαουέζι) στη Σελάγιαρ όταν ξαφνικά βρέθηκε αντιμέτωπο με θαλασσοταραχή: χτυπήθηκε από σφοδρούς ανέμους και ψηλά κύματα.
Το πλοίο, που μετέφερε πολλά αυτοκίνητα, άρχισε να βάζει νερό και να βυθίζεται.
Βρισκόταν κοντά στην ακτή και ο πλοίαρχος το οδήγησε σε ύφαλο στην πανικόβλητη προσπάθειά του να σώσει το σκάφος και τους επιβάτες.
Πολλοί από τους επιβάτες, που είχαν παγιδευτεί όλη νύχτα στο ημιβυθισμένο πλοίο, διασώθηκαν το πρωί της Τετάρτης.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών, στο πλοίο επέβαιναν 164 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος και μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί οι 130.
Σε φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η National Disaster Mitigation Agency φαίνονται δεκάδες επιβάτες να προσπαθούν να κρατηθούν ζωντανοί, κρεμασμένοι κυριολεκτικά από τα κάγκελα του αναποδογυρισμένου πλοίου ή να κατεβαίνουν με σχοινιά μέσα στην θάλασσα. Οι περισσότεροι φορούν σωσίβια, αλλά δημοσιεύματα ανέφεραν πως αυτά δεν επαρκούσαν για όλους.
Το ναυάγιο της Τρίτης ακολουθεί την τραγωδία που εκτυλίχθηκε όταν υπερφορτωμένο πλοίο βυθίστηκε στη λίμνη Τομπά πριν από λίγες εβδομάδες, με αποτέλεσμα έως και 200 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Έχει επιβεβαιωθεί ωστόσο ο θάνατος μόνο των τριών. Μόλις 21 επιβίωσαν.
Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος μετακίνησης μεταξύ των 17.000 νησιών και νησίδων της Ινδονησίας και τα ναυτικά δυστυχήματα είναι συχνά, εξαιτίας του ότι οι κανονισμοί ασφαλείας παραβιάζονται κατά σύστημα και πλοία φορτώνουν περισσότερους επιβάτες, οχήματα και εμπορεύματα από ό,τι μπορούν να μεταφέρουν.
Με πληροφορίες από Guardian
σχόλια