Σήμερα θέλω να γυρίσω μόνος & When animals dream στις Νύχτες Πρεμιέρας

Σήμερα θέλω να γυρίσω μόνος & When animals dream στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
0

Πολυάριθμο και το κοινό των δημοσιογραφικών προβολών στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας, αφού ναι μεν οι δημοσιογράφοι μπαίνουμε με προσκλήσεις, το εισιτήριο όμως είναι φτηνότερο και για τους σινεφίλ, οι οποίοι θέλουν να αξιοποιήσουν τα πρωινά τους. Όλες οι δημοσιογραφικές προβολές γίνονται στην αίθουσα Odeon Όπερα 1 με δύο ταινίες καθημερινά, στις έντεκα το πρωί και στη μία το μεσημέρι.

Πριν από λίγες ώρες είδαμε το νεανικό gay ρομάντζο Hoje eu quero voltar Sozinho (ελλ. τίτλος Σήμερα θέλω να γυρίσω μόνος) από τη Βραζιλία, του Ντανιέλ Ριμπέιρο. Ο Λέο, ένας τυφλός έφηβος που καταπιέζεται από τους υπερπροστατευτικούς γονείς του, ερωτεύεται τον Γκάμπριελ, έναν συμμαθητή του, ο οποίος τού αφιερώνει πολύ χρόνο, απομακρύνοντας τον όμως από τη Ζι, την κολλητή του φίλη. Κι ενώ ο Λέο θα απογοητευθεί, πιστεύοντας πως ο Γκάμπριελ είναι straight και τα έχει φτιάξει με μιαν άλλη συμμαθήτρια τους, ο δεύτερος είναι εκείνος που θα του εξομολογηθεί τον έρωτα του. Ακόμη κι η Ζι, που καταλαβαίνουμε ότι ήταν τσιμπημένη με τον Γκαμπριέλ, αποδέχεται στην εντέλεια τα δύο ερωτευμένα αγόρια. Και η ταινία κλείνει αισιόδοξα, θριαμβικά σχεδόν, σαν ένα ράπισμα στο σχολικό ομοφοβικό bullying, με τον Λέο και τον Γκάμπριελ να περπατούν χέρι - χέρι ανάμεσα στους πικρόχολους συμμαθητές τους.

Χωρίς πολλά επίπεδα ανάγνωσης - αυτή είναι και η αρετή της συγκεκριμένης τρυφερής ταινίας -, όπως και με τη διάχυση μιας νεανικής ρομαντικής ατμόσφαιρας, όπου το σεξ απουσιάζει τελείως (για την ακρίβεια, ο πρωταγωνιστής Λέο ανακαλύπτει το σώμα του μέσα από τη σεξουαλική έλξη για τον φίλο του), η δημιουργία του Ντανιέλ Ριμπέιρο κέρδισε το φετινό βραβείο Teddy στο Βερολίνο και το σημαντικό βραβείο της Διεθνούς Επιτροπής. Διόλου τυχαίο επίσης που λατρεύθηκε σαν την πιο συγκινητικά αισιόδοξη LGBT ταινία: Αν εξαιρέσεις το ότι ο Λέο είναι εκ γενετής τυφλός, δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένα δράμα στο ειδύλλιο του με τον Γκάμπριελ. Αμοιβαία τα αισθήματα και άσε τον παλιόκοσμο να λέει, που έλεγε και το παλιό εκείνο τραγουδάκι. Στις επιμέρους αρετές, οι καλές ερμηνείες των νεαρών ηθοποιών, η πρόταξη του πρώτου ερωτικού σκιρτήματος και η αποφυγή ''πιπεράτων'' περιττών σκηνών, καθώς και ένα τραγούδι των Belle & Sebastian που παίζει συχνά στη διάρκεια του φιλμ!

Η επόμενη ταινία από τη Δανία με τον τίτλο Nar Dyrene Drommer (αγγλ. τίτλος When animals dream) έχει για ηρωίδα μια κοπέλα - λυκάνθρωπο και αποτέλεσε, λέει, το κρυμμένο μυστικό του Φεστιβάλ Κανών. Μαθαίνω ακόμη πως ήταν υποψήφια για τον Queer Φοίνικα, αλλά δεν καταλαβαίνω το γιατί...Βρε πως αλλάζουν τα χρόνια! Αν ήμασταν στο 1967 ή στο ΄76, ούτε απ' έξω απ' τις Κάνες δε θα πέρναγε ταινία τρόμου με λυκάνθρωπους, τέρατα και σφαγές. Anyway, η εν λόγω δουλειά του Γιόνας Αλεξάντερ Άρνμπι διαθέτει αρκετά στοιχεία που την κάνουν must για κάθε σινεφίλ και δεν πρόκειται απλώς για ταινία τρόμου.

Σε παραθαλάσσιο χωριό της Δανίας, όπου ο καιρός είναι πάντα μουντός και οι κάτοικοι ασχολούνται με το εμπόριο ψαριών, μια συνεσταλμένη κοπέλα ζει με τον στοργικό πατέρα της και την, καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι, μητέρα της, η οποία είναι ανίκανη να αρθρώσει λέξη και πρέπει να κάνει ειδικές ενέσεις από τον γιατρό και φίλο της οικογένειας. Ο ίδιος γιατρός δε θα παραξενευθεί ιδιαίτερα όταν η κοπέλα θα τον επισκεφτεί για τις φρικιαστικές αλλαγές πάνω στο κορμί της. Διότι ο γιατρός, ο πατέρας, αλλά και οι χωρικοί γνωρίζουν καλά το μυστικό της οικογένειας: Η μητέρα πάσχει από λυκανθρωπία, είχε διαπράξει φόνους στο παρελθόν και το μόνο φάρμακο της είναι οι ενέσεις. Όταν η νεαρή ηρωίδα θα αρνηθεί να κάνει τις ίδιες ενέσεις, παρά το γεγονός ότι η ασθένεια - κατάρα είναι κληρονομική, η μάνα της θα μεταμορφωθεί ξανά σε λυκάνθρωπο και θα σκοτώσει τον γιατρό. Λίγο μετά οι χωρικοί που καταλαβαίνουν τι έχει συμβεί, θα εισβάλλουν στο σπίτι της και θα οδηγήσουν τη μάνα σε αυτοχειρία για να γλιτώσει μια και καλή από την κατάρα. Όμως η κόρη της θα εκδικηθεί: με τη βοήθεια ενός νεαρού που γνωρίζει την κατάσταση της και την αγαπάει, παγιδεύει τους χωριάτες σε ένα καΐκι. Εκεί, εν πλω, μεταμορφώνεται κι αυτή σε λυκάνθρωπο και αρχίζει τις σφαγές! Παρά τη φρίκη που συντελείται, ο νεαρός φίλος είναι πάντα έτοιμος να της προσφέρει την αγάπη του!

Στο δρόμο που χάραξε το σουηδικό Άσε το Κακό να μπει (2008), το When animals dream από τη γειτονική Δανία είναι μια δραματική ιστορία σε ένα πρώτο επίπεδο και μια ιστορία τρόμου σε ένα δεύτερο. Εδώ η λυκανθρωπία δεν παρουσιάζεται σαν μια άγνωστη σατανική απειλή, αλλά σαν μία διαγνωσμένη ασθένεια που μεταβιβάζεται από τη μάνα στην κόρη. Και στο επίκεντρο, η ηρωίδα που τραβάει τα πάνδεινα από τους άξεστους χωριάτες στον χώρο εργασίας της και που αναζητά μάταια την αγάπη, γνωρίζοντας πως αργά ή γρήγορα θα μεταλλαχθεί σε τέρας. Γι' αυτό και η εκδίκηση της στο τέλος κάνει το θεατή να συμπαθήσει το Τέρας και όχι τον Άνθρωπο, σε μία φιλμική ενότητα που παραπέμπει στο Carrie του Στίβεν Κινγκ, αλλά και στο κεφάλαιο από το μυθιστόρημα Dracula του Μπραμ Στόκερ, όπου ο βρυκόλακας αφανίζει όλο το πλήρωμα του πλοιάριου μέχρι να φτάσει στο Λονδίνο.

Ελάχιστα εφέ, καλλιέργεια ενός ψυχρού απειλητικού κλίματος - βοηθάει σίγουρα και το σκανδιναβικό τοπίο -, δραματικές ερμηνείες και ένα σχεδόν μελό φινάλε που σε αποζημιώνει για τις προηγηθείσες φρικαλεότητες. Ναι, μου άρεσε, καθώς πρόκειται για μία πολύ ιδιαίτερη και εκκεντρική κινηματογραφική δημιουργία!

*Το Σήμερα θέλω να γυρίσω προβάλλεται την Πέμπτη 25/9 στις 18.00 στην αίθουσα Odeon Όπερα 1 και επαναπροβάλλεται την επόμενη, Παρασκευή 26/9, στις 20.30 στην αίθουσα Δαναός 2.

 

**Το When animals dream προβάλλεται αύριο, Δευτέρα 22/9, στις 22.30 στην αίθουσα Odeon Όπερα 1 και επαναπροβάλλεται την επόμενη, Τρίτη 23/9, στις 21.30 στην αίθουσα Δαναός 2.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM