Ευθύνες στο πλήρωμα και νέα δεδομένα φέρνει το πόρισμα για το «Αγία Ζώνη ΙΙ» το οποίο αποκαλύπτει πώς θα είχε αποφευχθεί η βύθιση του πλοίου και κατά συνέπεια η μεγάλη οικολογική καταστροφή.
Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν υπήρχε το απαραίτητο πλήρωμα στο πλοίο, αναφέρει το πόρισμα.
Λεπτομέρειες φέρνει στο φως η εφημερίδα τα «ΝΕΑ» που δημοσιεύει τα συμπεράσματα της πραγματογνωμοσύνης που διενεργήθηκε από δύο πραγματογνώμονες οι οποίοι ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά.
Ο φάκελος αναμένεται να παραδοθεί ίσως και εντός της ημέρας στον 5ο τακτικό ανακριτή Πειραιά, γράφει η εφημερίδα.
Κατά το δημοσίευμα, οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί και σημειώνουν πως ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος) δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Οι ειδικοί θεωρούν πως αν την ώρα που άρχισε η εισροή των υδάτων υπήρχαν πάνω στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο οι υπεύθυνοι/αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου τότε θα είχαν δύο επιλογές για να αποφευχθεί η βύθιση καθώς θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων και θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα.
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού έχει καταγγείλει ότι στο Αγία Ζώνη ΙΙ την ώρα του περιστατικού επέβαιναν μόνο 2 από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος ενώ η νομοθεσία προβλέπει ότι κατά τη διάρκεια του αγκυροβολίου θα έπρεπε να βρίσκονται πάνω στο πλοίο τα 2/3 του πληρώματος.