21.5 εκατομμύρια τουρίστες έφτασαν στην Ελλάδα το 2014. Άλλοι για τις θάλασσες του Αιγαίου και του Ιονίου, άλλοι για την Κρήτη και τα μεγάλα νησιά και οι περισσότεροι, για να γνωρίσουν την Αθήνα. Το ιστορικό τρίγωνο Θησείο-Πλάκα-Μοναστηράκι είναι ίσως η μεγαλύτερη τουριστική ατραξιόν της Ελλάδας και η Ακρόπολη, το πιο σπουδαίο και πολυφωτογραφημένο μνημείο. Και δικαιολογημένα.
Οι εποχές ωστόσο, που οι τουρίστες ήταν ικανοποιημένοι με μια βόλτα στα αξιοθέατα, έναν καφέ στην Πλάκα κι ένα λιγδωμένο σουβλάκι στην πλατεία Μοναστηρακίου, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τα τσολιαδάκια σουβενίρ, το greek καμάκι, το welcome to Greece και τα σημαιάκια των ξεναγών για να μην χάνεται το μπουλούκι, ανήκουν μόνο στη σφαίρα της φαντασίας για τους Athens Insiders. Μια ομάδα τριών νέων ανθρώπων, γεμάτη ιδέες, δημιουργικότητα, σεβασμό και αγάπη για την Αθήνα. Ναι, είναι αυτοί οι απίθανοι τύποι που επαναπροσδιόρισαν τη λέξη τουρίστας και την έσυραν στις όμορφες ξεχασμένες γωνιές της Αθήνας, τη σύστησαν στα μυστικά σοκάκια των Αέριδων, έψησαν μαζί της ελληνικό καφέ και άνοιξαν φύλλο για σπανακόπιτα. Και όχι, δεν απευθύνονται μόνο σε ξένους. Αν θες να γνωρίσεις την Αθήνα αλλιώς, γνώρισε πρώτα τους Athens Insiders. Την Ανθία Βλασσοπούλου τον Αλέξη Φρυδά και τη Νάταλι Κόντου.
Θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, δεν θέλουμε να κοροϊδέψουμε τον άνθρωπο που έχουμε απέναντι μας και δε θα τον πάμε ποτέ σε μέρη που δεν θα πηγαίναμε οι ίδιοι. Ορίζουμε υπεύθυνο για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή καθε δραστηριότητας εναν ειδικό στο συγκεκριμένο τομέα.
Mιλήστε μας για τους Athens Insiders, σε ποιο κοινό απευθύνεστε;
Αλέξης - Οι Athens Insiders είναι μια εταιρεία που εξειδικεύεται στο να δημιουργεί προσωποποιημένες ταξιδιωτικές και μη εμπειρίες. Κατά κύριο λόγο απευθυνόμαστε σε τουρίστες που θέλουν να ζήσουν μια εμπειρία κομμένη και ραμμένη στα ενδιαφέροντά τους. Για παράδειγμα ένας λάτρης του κρασιού μπορεί να περάσει μαζί με τον wine specialist της ομάδας, από μερικές ώρες με μια γευσιγνωσία κρασιού στην Αθήνα, ως αρκετές ημέρες επισκεπτόμενος επιλεγμένους έλληνες παραγωγούς κρασιού και μαζί του να ανακαλύψει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η χώρα μας. Οι εμπειρίες που δημιουργούμε δεν απευθύνονται μόνο σε τουρίστες, δημιουργούμε πακέτα εμπειριών για συνέδρια που γίνονται στην Αθήνα καθώς και για εταιρείες που θέλουν να προσφέρουν κάτι ξεχωριστό στους υπαλλήλους τους.
Πότε ξεκινήσατε τη δραστηριότητα και πώς προέκυψε η ανάγκη να κάνετε αυτή την ομάδα (είχατε δει κάτι ανάλογο στο εξωτερικό);
Ναταλι - Είμαστε και εμείς ταξιδιώτες και έχουμε πάρει αντίστοιχες υπηρεσίες στο εξωτερικό. Μετά από ένα ταξίδι μας, κάναμε μια έρευνα και συνειδητοποιήσαμε ότι υπήρχε ένα κενό στην ελληνική αγορά. Υπήρχαν πολλές προτάσεις σχετικές με την ιστορική μας κληρονομία, όμως τίποτα μετά από αυτό. Έτσι ο τουρίστας στην Αθήνα εκλεινε αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος ξεναγήσεις και προχωρούσε σε επομένους προορισμούς. Εμείς θέλαμε να δείξουμε ότι η πόλη έχει πολλά ακόμη πρόσωπα και να κρατήσουμε τον επισκέπτη της εδώ για περισσότερες μέρες. Μαζί με εμάς ήρθαν και άλλες εταιρείες να καλύψουν αυτό το κενό ο κάθε ένας με διαφορετική εξειδίκευση. Το θετικό είναι ότι όλοι μαζί δημιουργούμε πλέον μια νέα δυναμική στην αγορά, αλλά και ότι λειτουργούμε συμπληρωματικά περισσότερο παρά ανταγωνιστικά. Έχουν μάλιστα υπάρξει πραγματικές συνεργασίες και συνέργειες μεταξύ μας.
Οι πελάτες σας βρίσκουν ή τους βρίσκετε;
Αλεξης - Οι πελάτες μας, τις περισσότερες φορές, μας βρίσκουν. Έχουμε συνεργασίες με ταξιδιωτικά πρακτορεία και ξενοδοχεία της Αθήνας. Το κύριο κανάλι μας όμως είναι το διαδίκτυο και η διαδραστική φόρμα που έχουμε δημιουργήσει, η οποία μας βοηθά να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον άνθρωπο που έρχεται σε επαφή μαζί μας. Μέσα από τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τη συμπλήρωση της φόρμας δημιουργούμε ένα προφίλ ώστε να ανταποκριθούμε με προτάσεις που θα ταιριάζουν στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.
Μιλήστε μας για τις περιηγήσεις που οργανώνετε. Ποια είναι τα κριτήρια;
Ανθια - Βασικά κριτήρια είναι πάντα τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών μας. Όλα ξεκινούν και καταλήγουν εκεί. Επίσης θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, δεν θέλουμε να κοροϊδέψουμε τον άνθρωπο που έχουμε απέναντι μας και δε θα τον πάμε ποτέ σε μέρη που δεν θα πηγαίναμε οι ίδιοι. Ορίζουμε υπεύθυνο για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή καθε δραστηριότητας εναν ειδικό στο συγκεκριμένο τομέα. Για παράδειγμα, τον τελευταίο χρόνο παρατηρήσαμε μια αύξηση σε αιτήματα για γαστρονομικα τουρ, έτσι αναπτύξαμε πολλές προτάσεις γύρω από αυτό. Υπεύθυνος για το γαστρονομικό μας κομμάτι είναι ο Γιώργος Μαδιανός, ένας επαγγελματίας chef με πολλαπλές γνώσεις και ικανότητες. Μαζί αναπτύξαμε το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων, σχεδιάσαμε τις διαδρομές και εκπαιδεύσαμε την ομάδα που υλοποιει α προγράμματα.
Πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ δουλειά ακόμη να γίνει, για να εδραιωθεί η πόλη μας στο μυαλό των ταξιδιωτών σαν προορισμός για όλο το χρόνο, και όχι να θεωρείται απλά ένα πέρασμα.
Ποια είναι τα στέκια-σοκάκια-σημεία της Αθήνας που εντυπωσιάζουν τους τουρίστες;
Ανθία - Νομίζω ότι είναι ολόκληρη η Αθήνα και η ενεργεία της που τους εντυπωσιάζει! Έρχονται στην πόλη περιμένοντας κάτι τελείως διαφορετικό, θορυβώδες, βρώμικο και τρομακτικό! Η Αθήνα όμως είναι ένα κέντημα, με πάρα πολλά πρόσωπα, και έχει κάτι για να κερδίσει τον κάθε ένα. Αυτοί που δεν... συμπαθούν τα graffiti θα αγαπήσουν την Πλάκα, οι νεότεροι από την άλλη ξετρελαίνονται με το street art που είναι παντού, λιγότερο τουριστικές γειτονιές έχουν υπέροχη ενεργεία ενώ όλοι ξετρελαίνονται με την παράδοση μας, για παράδειγμα όταν τους βάζουμε σε ένα αληθινό καφενείο και φτιάχνουμε μαζί τους ελληνικό καφέ. Μεγάλο highlight είναι και η αγορά της Αθήνας με όλα τα γύρω μαγαζιά της.
Πόσο πίσω είμαστε από άλλες χώρες (με δεδομένο ότι δεν προβάλλουμε όσο πρέπει τα φεστιβάλ μας και τα πολιτιστικά δρώμενα-σε αντίθεση πχ με το Βερολίνο);
Ναταλι - Πολύ! Εμείς επικοινωνούμε το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε όλους μας τους επισκέπτες και τους προτείνουμε να παρακολουθήσουν κάποια παράσταση ή συναυλία τις ημέρες που είναι εδώ. Οι περισσότεροι δυστυχώς δεν έχουν ιδέα για τι πράγμα τους μιλάμε – και τους μιλάμε για το σημαντικότερο φεστιβάλ της πόλης! Πρέπει να γίνουμε πολύ ποιο εξωστρεφείς σε αυτό τον τομέα και να υπάρχει μεγαλύτερη ενημέρωση στα ξένα μέσα. Επίσης, το θέμα της γλώσσας είναι τεράστιος παράγοντας. Για να γίνει ελκυστική μια παράσταση για τον ξένο πρέπει να υπάρχουν υπότιτλοι η να βρεθεί κάποια άλλη λύση.
Πώς ενοπίζετε τα spots; Και κυρίως πώς τα γκρουπάρετε σε σχέση και με το τι θέλουν οι τουρίστες; Έχετε αντιμετωπίσει δυσκολίες;
Ναταλι - Έχουμε περάσει πάρα πολύ χρόνο στην Αθήνα άλλα και τους υπόλοιπους προορισμούς που δραστηριοποιούμαστε, γνωρίζοντας επιχειρηματίες, είτε αυτό πρόκειται για μια ταβέρνα είτε για ένα boutique ξενοδοχείο, είτε για ένα παραδοσιακό καφενείο. Κύρια γνωρίσματα των συνεργατών μας είναι η αυθεντικότητα, η θετική ενέργεια και η φιλοξενία. Με τον τρόπο αυτό έχουμε δημιουργήσει μια μεγάλη παλέτα, από εκεί και πέρα, κρίνοντας από το στιλ του κάθε τουρίστα διαμορφώνουμε την εμπειρία πάνω στον ίδιο.
Σας έχει ζητηθεί κάτι περίεργο; Και τι κάνατε γι' αυτό;
Ανθια - Μας έχουν ζητηθεί ιδέες για δράσεις πολύ ειδικού ενδιαφέροντος. Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να συγκεντρώσουμε την ομάδα των ειδικών που θα φέρει εις πέρας το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή τη δραστηριότητας. Για παράδειγμα, μια ζήτηση υψηλών απαιτήσεων λάβαμε από μια ομάδα –διάσημων- Αμερικανίδων ζωγράφων που ήρθε στην Ελλάδα για να ζωγραφίσει τα αρχαιολογικά μας μνημεία. Οι επισκέψεις σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους ήταν αυτό που ζήτησαν αρχικά, αλλά θέλοντας πάντα να πηγαίνουμε λίγο πιο μακριά και λίγο πιο βαθιά, εμείς προτείναμε και τελικά διοργανώσαμε για αυτή την ομάδα εξειδικευμένες διαλέξεις ιστορίας τέχνης, ειδικές ξεναγήσεις, συναντήσεις με έλληνες ζωγράφους, ακόμη και μια επίσκεψη στην Σχολή Καλών Τεχνών. Μια ομάδα ειδικών πρόσφερε γνώσεις και χρόνο για την επιτυχία του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα ήταν πολλά κλάματα κατά τον αποχωρισμό, ενώ θα διοργανωθεί μια έκθεση ζωγραφικής στις ΗΠΑ, με έργα που αναδεικνύουν την ιστορική μας κληρονομιά.
Σε ποιες άλλες περιοχές έχετε δίκτυο και σε ποιες σκοπεύετε να κάνετε; Τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Αλέξης - Προς το παρόν για όλες τις εμπειρίες μας αφετηρία και βασικός προορισμός είναι η Αθήνα. Κάνουμε και εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς, στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ δουλειά ακόμη να γίνει, για να εδραιωθεί η πόλη μας στο μυαλό των ταξιδιωτών σαν προορισμός για όλο το χρόνο, και όχι να θεωρείται απλά ένα πέρασμα. Στόχος μας είναι να βάλουμε κι εμείς έργο και ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση και να συνεχίσουμε να κτίζουμε και να προσφέρουμε υπεροχές εμπειρίες στην Αθήνα.
Οι Athens Insiders βρίσκονται εδώ
στο Facebook
και στο Twitter
σχόλια