Τα προϊόντα Dolce & Gabbana αποσύρονται από κινεζικούς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς οι μαζικές αντιδράσεις σε μια αμφιλεγόμενη διαφημιστική καμπάνια αυξάνονται και η οργή μετατρέπεται σε «οικονομικό πόλεμο».
Η εταιρεία δημοσίευσε μια διαφήμιση αυτήν την εβδομάδα, δείχνοντας ένα μοντέλο από την Κίνα που αγωνίζεται να φάει ζυμαρικά και πίτσα με ξυλάκια.
Η εκστρατεία κατηγορήθηκε για χλευασμό της κινεζικής κουλτούρας και προώθηση στερεοτύπων.
Η διαμάχη αναδείχθηκε στο νούμερο ένα θέμα στην πλατφόρμα Weibo, το κινεζικό Twitter, με περισσότερες από 120 εκατομμύρια αναγνώσεις έως το απόγευμα της Τετάρτης, καθώς διασημότητες - όπως η πρωταγωνίστρια της ταινίας «Αναμνήσεις μιας Γκέισας» Ζανγκ Ζιγί - ανήρτησαν επικριτικά σχόλια σε βάρος του ιταλικού οίκου μόδας.
Οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες και ο οίκος κινδυνεύει να αντιμετωπίσει εμπάργκο σε μια από μία από τις μεγαλύτερες αγορές πολυτελείας στον κόσμο.
Πολλοί ζήτησαν μποϊκοτάζ της εταιρίας ενώ η κρίση επιδεινώθηκε όταν τα μηνύματα που φέρονται να γράφτηκαν από τον συνιδρυτή Stefano Gabbana, τα οποία περιελάμβαναν επιθετικά σχόλια για τον κινεζικό λαό, έγιναν viral.
Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη και είπε ότι και οι λογαριασμοί του σχεδιαστή είχαν χακαριστεί.
Καθώς οι αντιδράσεις συνεχίστηκαν η ιταλική εταιρεία ακύρωσε ένα μεγάλο σόου μόδας στη Σαγκάη νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Αλλά τώρα οι λιανοπωλητές στην Κίνα συνεχίζουν τον πόλεμο στην Dolce & Gabbana.
Την Παρασκευή, τα προϊόντα της Dolce & Gabbana δεν ήταν διαθέσιμα στην Κίνα σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η Κίνα είναι μια σημαντική αγορά για εταιρείες πολυτελείας και οι φόβοι για οριστικό εμπάργκο μεγαλώνουν ενώ κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό οικονομικά.
Ενώ η αντιπαράθεση θα μπορούσε να βλάψει την επιχείρηση, οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις θα εξαρτηθούν από το πώς η Dolce & Gabbana θα αντιμετωπίσει με το φαινόμενο.
«Εάν μπορούν να δείξουν ότι ειλικρινά θέλουν να είναι δίπλα στον κινέζικο καταναλωτή και θέλουν να γνωρίσουν την κινεζική αγορά ... η επιχείρησή τους μπορεί να τα καταφέρει», λένε οι αναλυτές που περιμένουν να δουν αν ο «πόλεμος» θα κλιμακωθεί ή αν η κρίση θα εξασθενήσει και θα ξεχαστεί.
Την Παρασκευή υπήρξε και επίσημη συγγνώμη από τους σχεδιαστές η οποία δημοσιεύτηκε στο Instagram:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Dolce&Gabbana杜嘉班纳致歉声明.于简介中查看完整视频| Dolce&Gabbana apologizes. Link in bio.
Πάντως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι Dolce & Gabbana πυροδοτούν αντιδράσεις στην Κίνα. Πέρυσι, έπειτα την προβολή διαφημίσεών τους δέχθηκαν επικρίσεις, καθώς κατηγορήθηκαν ότι δείχνουν μονάχα την άσχημη πλευρά της ζωής στην Κίνα.
σχόλια