ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
0
Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο...

«Δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω αν γράφω ποπ» λέει ο GDaddie, σχολιάζοντας τα κομμάτια του νέου του EP ως Beat Remvie. «Εγώ κάνω ό,τι μου κατεβαίνει! Σίγουρα υπάρχουν κάποια στοιχεία τα οποία συναντάει κάποιος στην ποπ μουσική κουλτούρα. Νομίζω ότι είναι θέμα αντίληψης και εμπειριών του κάθε ακροατή η συγκεκριμένη ταμπέλα. Για παράδειγμα, το "Live well and prosper" κάποιος μου είπε ότι είναι indie-rock, κάποιος άλλος ότι του θυμίζει Thievery Corporation, άλλος Ian Brown και κάποιος άλλος μου είπε ότι είναι μαλακία. Αν ποπ είναι όλα αυτά μαζί, τότε πάσο. Νομίζω ότι στη δημιουργία όλα είναι μια στιγμή κατά την οποία συντονίζεται ο εσωτερικός κόσμος του καθενός με τον εξωτερικό και αυθόρμητα βγαίνει ένα κομμάτι, μια μελωδία, ένα αριστούργημα ή μια κλανιά. Αβίαστα».

Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο. «Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ γιατί φτιάχνω μουσική» λέει. «Απλώς δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ειδικά η διαδικασία της δημιουργίας είναι αυτό που απολαμβάνω περισσότερο. Να παίρνεις μια ιδέα, μια μελωδία, και να χτίζεις πάνω σε αυτήν μια ενορχήστρωση ή και αντίστροφα, να έχεις ένα beat και πάνω εκεί να βρίσκεις μελωδικές γραμμές. Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα. Πιο μετά τύμπανα – ήθελα να γράφω κομμάτια, στίχους, ό,τι να 'ναι. Σχεδόν αυτοδίδακτος. Χρησιμοποιούσα ένα κασετόφωνο που είχε ενσωματωμένο μικρόφωνο για να κάνω τις εγγραφές των οργάνων. Έγραφα ένα beat τριών λεπτών, στη συνέχεια το έβαζα να παίζει από ένα άλλο, μεγαλύτερο στερεοφωνικό και με το μικρό έγραφα ατμόσφαιρες από ένα αρμόνιο της κακιάς ώρας. Η ίδια διαδικασία συνεχιζόταν για τα υπόλοιπα όργανα και τη φωνή. Την εγγραφή στον υπολογιστή και το midi την ανακάλυψα αρκετά χρόνια αργότερα, στο πανεπιστήμιο. Έπαιζα κιθάρα σε μια μπάντα που είχαμε με τον Evan Handlet και παράλληλα άρχισα να ανακαλύπτω samplers, synths, ableton κ.λπ. Γενικά, έχω παίξει από black metal, jungle, britpop, trip hop, dub, garage electro rock μέχρι hiphop, με διάφορα πρότζεκτ-μπάντες. Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησα μαθήματα πιάνου, να παίζω πλήκτρα και να χρησιμοποιώ τη φωνή μου».

Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα.


Στα τραγούδια του νέου του EP, που μόλις κυκλοφόρησε, είναι σχεδόν αγνώριστος, με πιο παραδοσιακές φόρμες στα 4 τραγούδια, με πλούσια παραγωγή και εκλεκτούς guests. Και τα τέσσερα θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες. «Αρχικά, τα κομμάτια είναι δεν είναι sample based, όπως στις προηγούμενες κυκλοφορίες, και ξεφεύγει γενικότερα από αυτό που έκανα ως GDaddie», λέει, «γι' αυτό και δεν ήθελα να το βγάλω ως GDaddie. Παράλληλα, μέσω της εκπομπής "Spread your love" ήρθα σε επαφή με αρκετούς καλλιτέχνες που είχαμε ως καλεσμένους και μου ήρθε η ιδέα να κάνω μια σειρά από κυκλοφορίες με συνεργασίες. Πάντα μου άρεσαν τα άλμπουμ με συνεργασίες, όπως π.χ. αυτές των Massive Attack, Death In Vegas, Pinch, Diplo, SBSTRKT. Μου αρέσει που κάθε guest βάζει κάτι προσωπικό, μέσα σε ένα σύνολο που πολλές φορές είναι ξένο σε σχέση με αυτό που κάνει συνήθως. Είναι μια πρόκληση. Και εδώ κάτι τέτοιο προσπάθησα να κάνω». Σε τρία από τα τέσσερα κομμάτια του EP συμμετέχουν η Sarah P., η Γεωργία Καρύδη και ο Evan Handlet και του χαρίζουν μερικές από τις πιο όμορφες ποπ στιγμές που έχουμε ακούσει τελευταία. «Ο NTEIBINT με βοήθησε πολύ με τη μείξη των κομματιών» λέει ο Μιχάλης. «Μου αρέσουν πολύ οι παραγωγές του, νομίζω ότι είναι από τους πιο ταλαντούχους σε αυτό που κάνει και φαίνεται και από την πορεία του. Ήθελα ένα φρέσκο αυτί να κάνει αυτήν τη δουλειά και ο Γιώργος βοήθησε πολύ σε αυτό. Το "Beat Remvie" (χτύπα τη ρέμβη ή, αλλιώς, beat της ρέμβης) είναι σαν ένα κάλεσμα να σταματήσει κάποιος απλώς να ρεμβάζει, χωρίς να προσπαθεί να κάνει πράξη αυτό που ονειρεύεται».

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;"


«Τα μαθηματικά σε βοηθάνε όταν γράφεις μουσική;». «Με βοηθάνε να μετράω. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τα μαθηματικά στη μουσική, είμαι λίγο πιο αυθόρμητος στη διαδικασία της σύνθεσης, μου αρέσει να πειραματίζομαι σε σημείο που πολλές φορές δεν θυμάμαι πώς έχω κάνει τι και πρέπει να κρατάω σημειώσεις. Θα ήθελα κάποια στιγμή να ασχοληθώ και με κάτι τέτοιο».


«Πώς είναι η κατάσταση στο σχολείο του 2015;». «Σε πολλές περιπτώσεις παραμένει ίδια από τότε που πήγαινα κι εγώ σχολείο. Τα παιδιά έχουν αλλάξει, με εντυπωσιάζουν και με την καλή και με την κακή έννοια. Κάποια φαίνονται πολύ πιο έξυπνα από τη δική μου γενιά και κάποια άλλα αποκομμένα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Σαν να μην υπάρχει ενδιαφέρον για τίποτα, παρά μόνο γι' αυτά που προβάλλονται στην τηλεόραση ή το Ιnternet. Το Ιnternet έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Δέχονται (και δεχόμαστε) τόσο πολλή πληροφορία και δεν ξέρουν πώς να τη διαχειριστούν. Πολλοί άνθρωποι, και κυρίως παιδιά, νομίζω ότι το παίρνουν ως δεδομένο αυτό και έχουν την αίσθηση ότι όλα έρχονται τόσο εύκολα, όσο μια αναζήτηση στο Google».


«Υπάρχει ελπίδα;». «Ακόμα και να μην υπάρχει, πρέπει να προσπαθούμε. Δεν μπορεί να αλλάξει μια κατάσταση έτσι απλά. Ο καθένας με τον τρόπο του, όπως και απ' όπου μπορεί. Η μόρφωση, η ανοιχτή σκέψη, η δημιουργία, είναι έννοιες που μας πάνε μπροστά, εκεί βρίσκεται ελπίδα. Είναι ένα χαρακτηριστικό των νέων ανθρώπων. Όσο μεγαλώνουν, δεν αναρωτιούνται καν αν στην πραγματικότητα υπάρχει ελπίδα. Ακόμα και όσοι το λένε, σκέφτονται αν υπάρχει ελπίδα να μην πληρώσουν την εφορία ή τον ΕΝΦΙΑ. Σεβαστό και αυτό, αλλά δεν μπορούμε να τα μετράμε όλα σε ευρώ».


«Ξέρουν τα παιδιά ότι φτιάχνεις μουσική;». «Κάποιοι μαθητές μου το ξέρουν. Δεν τους το αναφέρω εξαρχής αυτό. Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;". Μετά αρχίζουν και λένε για τα κομμάτια ή τις φωτογραφίες. Κάποια έχουν έρθει και σε live. Έχει πλάκα...».

Το EP «Beat Remvie» κυκλοφορεί από τη Flexibilia Recordings.

www.facebook.com/remviebeat

Ολόκληρο το EP μπορείς να το ακούσεις εδώ

0

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Μουσική / Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Το «Ταξίδι στο φως», μια σειρά συναυλιών του σπουδαίου μαέστρου Σταύρου Ξαρχάκου σε εμβληματικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, συνεχίστηκε στην Αίγινα με την υποστήριξη της METLEN Energy & Metals.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Colin Stetson: Από τις απαιτήσεις ενός αιωνόβιου μπάσου σαξοφώνου σε μουσική για ταινίες τρόμου όπως το «Hereditary»

Μουσική / Colin Stetson: Ένας από τους πιο καταξιωμένους σαξοφωνίστες έρχεται στην Αθήνα

Ο μουσικός που έχει παίξει πλάι στον Tom Waits, με τους Arcade Fire και τους Chemical Brothers και πλέον συνθέτει μουσική για δημοφιλείς ταινίες τρόμου, όπως το «Hereditary», θα εμφανιστεί το Σάββατο στο Gazarte.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ