Electro-κίνηση: Τα πιο ενδιαφέροντα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών
Πλέον τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια αξιόπιστη και αποτελεσματική εναλλακτική
Τα τελευταία χρόνια η λύση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε όλα τα επίπεδα. Πλέον τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια αξιόπιστη και αποτελεσματική εναλλακτική, πέρα από το γεγονός ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας μας οδηγεί απευθείας στο μέλλον, χωρίς ενδιάμεσες στάσεις και ημίμετρα.
Έτσι, φτάσαμε στο σημείο η πλειονότητα των μελλοντικών μοντέλων που ετοιμάζουν οι εταιρείες να είναι ηλεκτροκίνητα (ή υβριδικά), ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζονται και τα αυτόνομα οχήματα. Εμείς, λοιπόν, επιλέξαμε ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα μελλοντικά σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών και τα παραθέτουμε.
Infiniti
Το Infiniti Qs Inspiration αποτελεί τη νέα πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας σχετικά με τον σχεδιασμό και το «στήσιμο» ενός σπορ sedan, με υψηλότερη θέση οδήγησης, ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό μοτέρ και μετάδοση της ισχύος και στους τέσσερις τροχούς (e-AWD).
Βασισμένο στο DNA της Infiniti, το Qs Inspiration δείχνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας για τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα οχήματά της, ενώ αντλεί έμπνευση από την τέχνη και τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της Ιαπωνίας. Στο εσωτερικό, η μινιμαλιστική καμπίνα συνδυάζει την εντυπωσιακή τεχνική και διαθέτει δύο ξεχωριστές ζώνες. Αρχικά, ένα οδηγοκεντρικό cockpit, καθώς και ένα ευχάριστο εσωτερικό για τους επιβάτες, το οποίο αξιοποιεί στο έπακρο τις γενναιόδωρες εσωτερικές διαστάσεις.
Να σημειωθεί επίσης ότι η αποκάλυψη του Qs Inspiration συνέπεσε με την ανακοίνωση της κατασκευής του πρώτου από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα νέας γενιάς της Infiniti, το οποίο θα κατασκευαστεί στην Κίνα, καθώς, όπως δήλωσαν οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας, η κινεζική αγορά σημειώνει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα ηλεκτρικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως στην premium κατηγορία.
Audi
Η γερμανική φίρμα παρουσίασε πρόσφατα ένα πρωτότυπο βγαλμένο κυριολεκτικά από το «αστικό» μέλλον με την ονομασία Audi AI:ME Concept. Το εντυπωσιακό μοντέλο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 4 επιβατών και επί της ουσίας μας δίνει μια γεύση από το πώς θα μοιάζουν τα μελλοντικά μοντέλα της Audi.
Με μήκος 4,3 μέτρα, πλάτος 1,9 μέτρα, ύψος 1,52 μέτρα και μεταξόνιο 2,77 μέτρα, το Audi AI:ME Concept βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group, ενώ εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων, σε συνεργασία με μια μπαταρία 65 kWh, χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινωθεί η αυτονομία του.
Παράλληλα, στο Audi AI:ME Concept συναντάμε την αφρόκρεμα των αυτόνομων λειτουργιών (επιπέδου 4) και τεχνητή νοημοσύνη, ενώ στο εξίσου φουτουριστικό εσωτερικό του την παράσταση κλέβουν το εντυπωσιακό τιμόνι, τα διακοσμητικά από ξύλο και η μεγάλη οθόνη, η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Honda
Ο CEO της Honda, Takahiro Hachigo, ανακοίνωσε ότι η γκάμα της ιαπωνικής φίρμας αναμένεται να αναδιαρθρωθεί τα επόμενα χρόνια, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να σταματήσει η παραγωγή μοντέλων, εφόσον κριθεί απαραίτητο. Παράλληλα, τόνισε ότι τα μελλοντικά μοντέλα της Honda θα διαθέτουν υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες θα εφοδιάζονται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες.
Μάλιστα, ένα εξ αυτών θα μπορούσε να είναι και το νέο Jazz, το οποίο θα πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, μετά το καλοκαίρι. Την ίδια στιγμή αναμένεται σημαντική αλλαγή σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των νέων μοντέλων της Honda με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και παράλληλη αύξηση της παραγωγικότητας.
«Θα μειώσουμε τις εκδόσεις και τον προαιρετικό εξοπλισμό τον οποίο προσφέρουμε στα παγκόσμιας εμβέλειας μοντέλα μας κατά 1/3», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της ιαπωνικής φίρμας. Έως το 2025, η Honda ευελπιστεί σε μείωση των εξόδων παραγωγής αυτοκινήτων της τάξης του 10%, με σκοπό να εξοικονομήσει κεφάλαιο το οποίο θα επενδυθεί στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
BMW
Μέχρι το 2025 το BMW Group θα διαθέτει τουλάχιστον 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, από τα οποία τα μισά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μέσα σε δύο χρόνια θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής.
Πιο αναλυτικά, πέρα από το BMW i3, θα ξεκινήσει φέτος η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Μ. Βρετανία). Το 2020 θα ακολουθήσει το πλήρως ηλεκτρικό BMW iX3 από το Shenyang (Κίνα) και το 2021 το BMW iNEXT, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Dingolfing (Γερμανία), και το BMW i4 από το εργοστάσιο του Μονάχου (Γερμανία).
«Η αγορά μας είναι παγκόσμια. Δεν θέλουμε να υποδεικνύουμε στους ανθρώπους τι να κάνουν. Θέλουμε τα προϊόντα μας να εμπνέουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η ευέλικτη στρατηγική εξηλεκτρισμού επιβεβαιώνει αυτή την προσέγγιση και μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε πολύ διαφορετικές περιοχές του κόσμου, καθώς το λανσάρισμα εναλλακτικών συστημάτων κίνησης προχωρά με διαφορετικό ρυθμό σε κάθε αγορά», τόνισε ο Harald Krüger, πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG, στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας στο Μόναχο.
Ford
Με την εποχή των αυτόνομων οχημάτων να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ, η Ford κατασκεύασε ένα ρομπότ που βοηθάει το προσωπικό της στο εργοστάσιο παραγωγής της Βαλένθια. Το όνομά του είναι «Survival» λόγω της δυνατότητάς του να προσαρμόζεται στο περιβάλλον και να παραδίδει ανταλλακτικά σε ένα από τα εργοστάσια παραγωγής της Ford, έχοντας την ικανότητα όχι μόνο να αποφεύγει εμπόδια και να αλλάζει διαδρομή αν κάτι διακόπτει την πορεία του αλλά και να ακινητοποιείται κάθε φορά που είναι απαραίτητο.
Το συγκεκριμένο ρομπότ είναι το πρώτο του είδους του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρείας. Η παράδοση ανταλλακτικών και υλικών συγκόλλησης σε διαφορετικούς σταθμούς εργασίας του εργοστασίου αποτελεί μια εργασία πρωταρχικής σημασίας για την αδιάλειπτη παραγωγή των Kuga, Mondeo και S-MAX.
Να σημειωθεί ότι ο «Survival» αποτελεί ένα από τα πολλά έξυπνα ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε εργοστάσια της Ford, συμπεριλαμβανομένων του «Robutt» και των cobots στην Κολωνία. Το αυτόνομο ρομπότ υιοθετεί την τεχνολογία LiDAR (Light Detection and Ranging) για απεικόνιση του περιβάλλοντος χώρου, τεχνολογία που χρησιμοποιείται και σε πρωτότυπα, αυτόνομα οχήματα της Ford.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO