Giorgio Ζάβος

Giorgio Ζάβος Facebook Twitter
0

> Γεννήθηκα στο Βανκούβερ του Καναδά. Οι γονείς μου είχαν πάει εκεί για δουλειές, γνωρίστηκαν κι έκαναν εμένα και τον αδελφό μου. Το κανονικό μου όνομα είναι Giorgio Armani Zavos. Στον Καναδά σού βάζουν αναγκαστικά ένα μεσαίο όνομα. Σε ‘μένα έβαλαν το Armani επειδή τους ταίριαζε με το Giorgio. Μετά, ευτυχώς, το έβγαλε η μάνα μου. Αυτό που θυμάμαι από εκεί είναι πως όλο τον χειμώνα βρέχει. Το καλοκαίρι είναι όπως εδώ την άνοιξη. Έχει, βέβαια, πάρα πολλά skateparks.

> Το σκέιτ το καβάλησα δέκα χρόνων. Πρώτος ξεκίνησε ο αδερφός μου. Τον έβλεπα και ζήλεψα. Όταν έγινα έντεκα πήρα την πρώτη μου σανίδα. Ο αδερφός μου τώρα ασχολείται με το χιπ χοπ. Στην αρχή, όταν κάνεις σκέιτ, συναντάς συνέχεια κόσμο στον δρόμο. Αυτό το αίσθημα, που γνωρίζεις αγνώστους με τους οποίους έχεις κοινό σημείο το σκέιτ, είναι πάρα πολύ ωραίο. Μετά παίρνουμε βιντεοκάμερες, γυρίζουμε ταινίες και έχει κάποια πλάκα. Ύστερα από χρόνια αρχίζει και το σπονσοράρισμα.

> Στην Ελλάδα ήρθα 13 χρόνων, το 2002. Γυρίσαμε γιατί ήθελε η μάνα μου να επιστρέψει. Στην αρχή δεν ήθελα να έρθω καθόλου. Νόμιζα ότι θα ήταν όπως τη μαθαίναμε στο σχολείο. Σαν την αρχαία Ελλάδα. Σκόνες, πέτρες και χλαμύδες. Όλοι οι φίλοι μου το πίστευαν αυτό. Όταν ήρθα, έμεινα. Νόμιζα ότι δεν θα έχει άσφαλτο για να τσουλήσω το σκέιτ. Στην αρχή έμεινα στο Περιστέρι. Παντού μάρμαρα και άσφαλτος για street. Δεν το περίμενα καθόλου. Τώρα μένω στην Αργυρούπολη. Μου αρέσει για να κοιμάμαι, να ξυπνάω και να φεύγω.

> Μου αρέσει η Αθήνα, έτσι που είναι βρόμικη. Έχει κίνηση, έχει κόσμο και τα βράδια έξω είναι ωραία. Τις πόλεις εμείς δεν τις βλέπουμε σε σχέση με τα αξιοθέατά τους και την ποιότητα ζωής που προσφέρουν, αλλά σε σχέση με το αν μπορείς να κάνεις σκέιτ ή όχι. Η Αθήνα είναι ένα από τα καλύτερα μέρη στον κόσμο για street skate, μαζί με τη Βαρκελώνη και τη Θεσσαλονίκη. Μόνο στην Αγγλία δεν κοίταξα τα μέρη για σκέιτ γιατί είμαι φαν των Βeatles κι έψαξα μόνο γι’ αυτούς. Ακούω από μικρός Beatles και παλιό, χαλαρό ροκ. Το μεγαλύτερό μου χόμπι, εκτός από το σκέιτ, είναι τα βινύλια. Όπου και να πάω ψάχνω τα δισκοπωλεία. Σχεδόν καθημερινά θα κάνω μια βόλτα και από το Μοναστηράκι, για να δω αν έχει έρθει κάτι καινούργιο. Το πιο σπάνιο που έχω είναι το πρώτο LP των Αγάπανθος.

> Τα στάνταρ σημεία μας είναι στο κέντρο: Ομόνοια, Σύνταγμα, Γκάζι, Μοναστηράκι, u928 Πανεπιστήμιο. Πιο πολύ το βράδυ. Το Σύνταγμα έχει άπειρο μάρμαρο, δεν μας έχουν διώξει ποτέ οι μπάτσοι, έχει σκαλιά, είναι ό,τι πρέπει για να αράξεις να πιεις μια μπίρα και να κάνεις σκέιτ. Απλώς, κάθε Σαββατοκύριακο στήνουν κάτι τεράστιες εγκαταστάσεις κι έχει κόσμο. Τώρα τελευταία κλέβουν πολύ. Αν αφήσεις μια τσάντα, έρχονται οι περίεργοι κρυφά και τη βουτάνε. Αλλά δεν έχει πολλά αρνητικά. Γι’ αυτό είμαστε εκεί κάθε βράδυ. Πού και πού πετυχαίνουμε κάτι γέρους που γουστάρουν. Γουστάρουμε κι εμείς που γουστάρουν. Μας λένε να κάνουμε κανένα κόλπο και κάθονται, μας βλέπουν και τρελαίνονται. Πολλοί, όμως, μας κράζουν γιατί λένε ότι είναι αμερικανιά. Όχι ότι δεν είναι.

> Πανελλήνιες δεν έδωσα. Ήθελα μόνο να τελειώσω το λύκειο. Όταν ήρθα από τον Καναδά δεν ήξερα ούτε μια ελληνική λέξη. Έκανα δύο φορές τη Β’ Γυμνασίου. Αυτό με τρέλανε. Αν έμενα άλλη μια φορά, θα τα σταμάταγα όλα. Μετά τις πέρασα όλες τις τάξεις. Η μάνα μου είναι χαρούμενη με αυτό. Μπορεί κάποιος να μη συμφωνεί με αυτό που λέω, αλλά, αν δεν θες να σπουδάσεις, δεν πρέπει να σπουδάσεις. Και σκέιτ να μην έκανα, πάλι δεν θα σπούδαζα. Θα έβρισκα έναν τρόπο για να ζω.

> Όταν με ρωτάνε τι δουλειά κάνω, απαντάω, «δεν δουλεύω, κάνω σκέιτ». Αυτός που παίρνει λεφτά θεωρείται επαγγελματίας. Εγώ δεν τον θεωρώ, πάντως. Μπορείς να ζήσεις από αυτό. Τουλάχιστον, μέχρι κάποια ηλικία. Στα είκοσι πέντε, ας πούμε, δεν ξέρω τι θα κάνω. Αλλά δεν με νοιάζει. Πάω όπου με πάει το κύμα. Υπάρχουν αυτοί που μας τη λένε επειδή κάποιοι από εμάς βγάζουν λεφτά. Σε όλα τα πράγματα υπάρχουν οι haters και αυτοί που γουστάρουν. Εγώ τους απαντάω, «κάνω σκέιτ όλη μέρα, κάνω ό,τι θέλω, πληρώνομαι και περνάω καλά. Εσένα, αν σου τύχαινε αυτό που μου συμβαίνει, θα έλεγες όχι;».

> Δεν ξέρω κάποιον που να είναι ο «καλύτερος» στο σκέιτ. Για να γίνεις απλά καλός πρέπει να κάνεις χρόνια σκέιτ, να έχεις ωραίο στυλ και να μην είσαι μαλάκας. Πολλοί την έχουν πατήσει έτσι. Την ακούνε και γίνονται περίεργοι. Οι διαγωνισμοί δεν έχουν τόσο σχέση. Είναι περισσότερο για τις εταιρείες. Το στυλ και η συμπεριφορά είναι πάνω απ’ όλα.

> Όποιος κάνει κάποια χρόνια σκέιτ μαθαίνει και την ορολογία του. Και αλλουνού να είναι τα κόλπα, ξέρω πώς λέγονται. Τα απλά είναι το ollie, που πηδάς, kick flip, που κάνεις μια σβούρα, τα grab, το melon, που το πιάνεις από πίσω, το grain, το 50-50, το feeble, που είναι πιο περίπλοκο. Το πιο δύσκολο είναι να κάνεις ένα kick flip και να βγεις με ένα feeble. Γενικά, φοβάσαι. Αλλά, όταν πας να κάνεις κάτι δύσκολο, δεν πρέπει να το σκέφτεσαι και πολύ.

> Γκόμενα ρίχνεις από το σκέιτ, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα στροφάρει και πολύ το μυαλό της. Το σκέιτ δεν είναι ένα στυλ. Όλα χωράνε στο σκέιτ. Στον εαυτό μου δεν μπορώ να βάλω κάποια ταμπέλα. Κάθε παρέα είναι και ένα crew, ανάλογα με την περιοχή που κάνουν σκέιτ. Εμείς είμαστε στο κέντρο. Με αυτούς που κάνουν στην Κηφισιά είμαστε φίλοι. Δεν είμαστε τίποτα αλήτες. Επίσης, δεν είναι χόμπι των πλουσίων, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Απλώς, το 2005 έγιναν όλοι trendy και φορούσαν Volcom, DC και Vans. Όλοι οι πλούσιοι τότε πήραν σανίδες και άφησαν φράντζα. Το σκέιτ είναι underground. Απλώς, αν έχεις τους σπόνσορες, έχεις κάποιες υποχρεώσεις και δεν μπορείς να είσαι φουλ underground.

> Οι περισσότεροι σκέιτερ είναι μπαφάκηδες. Και αλκοόλ πολύ. Αν πιω, δεν κάνω σκέιτ. Την ώρα που το κάνεις, όμως, βοηθάνε μια-δύο μπίρες. Αν πιεις πολύ, θα σπάσεις τα πόδια σου. Κάποιες φορές ψάχνουμε το ιδανικό μέρος. Έχουμε σπάσει τζάμια σε σχολές για να κάνουμε σκέιτ στα σκαλιά. Μας έχουν πιάσει, έχουμε πάει και στο Τμήμα.

> Κανείς από εμάς δεν ασχολείται με την πολιτική. Είμαστε με την ειρήνη. Τον Δεκέμβριο του 2008 δεν ασχοληθήκαμε καν. Μαλακία αυτό που έγινε, αλλά δεν είμαστε και τύποι που θα πάμε να τα σπάσουμε. Υπάρχουν πολλά που θέλουμε να αλλάξουμε. Το εισιτήριο του λεωφορείου, για παράδειγμα. Από τότε που πήγε €1,40 δεν έχω ξαναπληρώσει. Και παίρνω κάθε μέρα λεωφορείο. Αν μας τσακώσουν οι ελεγκτές, μας βγάζουν έξω κι εμείς το βάζουμε στα πόδια. Άντε να μας πιάσουν μετά. Μην ξεχνιόμαστε, όμως: Peace and love!

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT