Athens Bike Festival 2012:

Athens Bike Festival 2012: Facebook Twitter
1

Η τρίτη διοργάνωση του Athens Bike Festival στην καρδιά της Αθήνας, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, συμπίπτει με την είσοδο της ποδηλατικής κουλτούρας στην Ελλάδα σε μια νέα πορεία.

Λίγο η κρίση και η συνειδητοποίηση πως με δύο σχεδόν γεμίσματα ρεζερβουάρ ενός μέσου αυτοκινήτου μπορείς να πάρεις ένα ποδήλατο και να μειώσεις στο μισό τα έξοδα για βενζίνη, λίγο η ανάγκη για επιλογές πιο απλές, φιλικές στο περιβάλλον και στον εαυτό μας, η εμφάνιση όλο και περισσότερων ποδηλάτων στα αστικά κέντρα είναι γεγονός.

Η Αθήνα είναι φυσικό να πρωτοστατεί σε αυτή την ανάπτυξη με πολλούς -επίσης δικαιολογημένα- να κοιτούν με σκεπτικισμό. «Τι δουλειά έχει το ποδήλατο στους κακής ποιότητας, αφιλόξενους δρόμους μιας πόλης χωρίς σοβαρή οδηγική παιδεία;».

Επειδή έχω κουραστεί με την αρνητική αντιμετώπιση των πραγμάτων, επιτρέψτε μου να επισημάνω κάποια πράγματα.

Οι περίπου 20.000 εν δυνάμει ποδηλάτες που κυκλοφορούν έστω και μία φορά τον μήνα ο καθένας στην πόλη δεν είναι και οδηγοί αυτοκινήτων;

Άρα, υπάρχει μια μερίδα οδηγών κάθε είδους που αντιλαμβάνεται πως το οδόστρωμα μπορεί να μοιράζεται σε διαφορετικά μέσα μετακίνησης. Όταν μιλάμε για μετακίνηση στην πόλη, γιατί πρέπει το μυαλό μας να πηγαίνει οπωσδήποτε σε κίνηση στην Κηφισίας, την Πανεπιστημίου ή τη Σταδίου;

Γιατί να μη σκεφτόμαστε πως εκείνος που μένει στο Χαλάνδρι, το Γαλάτσι, το Περιστέρι, το Παγκράτι, στην Κηφισιά ή τη Γλυφάδα μπορεί να χρησιμοποιεί το ποδήλατο για να πηγαίνει για τα κοντινά του ψώνια, για καφέ, για δουλειές σε αποστάσεις έως και 3 χιλιόμετρα;

Ποδήλατο στην πόλη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τη διασχίζω από άκρη σε άκρη. Σημαίνει πως δεν γυρίζω τη μίζα του αυτοκινήτου για το παραμικρό: να πάω στο σούπερ μάρκετ, το καφέ, στην τράπεζα, στο ΚΕΠ της γειτονιάς.

Στην προσπάθεια για ανάπτυξη της ποδηλατικής κουλτούρας στην πόλη μας δημιουργήσαμε πριν από 3 χρόνια το Athens Bike Festival. Μια γιορτή ποδηλάτου στο κέντρο της πόλης, στην Τεχνόπολη, με δωρεάν είσοδο φυσικά, όπου ο καθένας έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τα σύγχρονα ποδήλατα, να τα δοκιμάσει, να μιλήσει με τους γνώστες για τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματά τους και να σχηματίσει μια καλύτερη εικόνα για το ποδήλατο.

Ο τόπος και ο χρόνος

Η «Τεχνόπολις», στο κέντρο της πόλης, με την ιστορική της αξία ως βιομηχανικού τοπίου και το ποδήλατο να αποτελεί ένα από τα πλέον διαχρονικά βιομηχανικά προϊόντα, ήταν μονόδρομος για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ.

Ταυτόχρονα, το φεστιβάλ σηματοδοτεί την έναρξη της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και των σχετικών εκδηλώσεων του Δήμου Αθηναίων.

Το φεστιβάλ συμπληρώνεται από μια σειρά παράλληλων δραστηριοτήτων, επιδείξεων τεχνικής, σεμιναρίων, παρουσιάσεων, που συνάδουν με μια κεφάτη, ποδηλατική ατμόσφαιρα στο κέντρο της Αθήνας.

Πέρυσι, περισσότεροι από 25.000 επισκέπτες έφτασαν στην Τεχνόπολη, πάνω από 700 δοκίμασαν σε πραγματικές συνθήκες τα ποδήλατα και 2.000 από αυτούς άφησαν το ποδήλατό τους στο ειδικά διαμορφωμένο πάρκινγκ.

H LifO -ως η free εφημερίδα της πόλης- θα είναι για μια ακόμη φορά παρούσα σε αυτήν τη γιορτή του ποδηλάτου που θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 16 Σεπτεμβρίου! Να είστε εκεί!  

Αθήνα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Εκτός από το πρόβλημα των δρόμων και των απρόσεχτων οδηγών ΙΧ, πρέπει να επισημάνουμε και τους απρόσεχτους ποδηλάτες. Έχω πετύχει ποδηλάτη βράδυ στην κηφισίας χωρίς φώτα. Θα πρέπει να προσέχουμε, είναι πολύ επικύνδυνο. Αν γίνει τράκα δεν θα φταίει ο οδηγός ΙΧ.Επίσης πρόβλημα στην Αθήνα είναι οι ανηφόρες-κατηφόρες που είναι σχεδόν απαγορευτικές για μεγάλη απόσταση με το ποδήλατο σε καθημερινή βάση. Δεν μπορείς να πας κάθε μέρα Βόρεια Προάστια-Κέντρο με ποδήλατο, θα μείνεις μισός! Προσωπικά χρησιμοποιώ ποδήλατο 2-3 φορές την εβδομάδα μόνο στην ευρύτερη γειτονιά μου για ψώνια κλπ. Ελπίζω κάποτε να αποτελέσει για μένα καθημερινότητα η χρήση του ποδηλάτου. Μέχρι τότε, αθάνατα ΜΜΜ με τις απεργίες τους, με τα όλα τους.