Αθήνα

Αθήνα Facebook Twitter
0

Οι μεσοτοιχίες είναι μιαπολύ αθηναϊκή ιστορία / αυτή η «παλλαϊκή αρχιτεκτονική του τυχαίου» μας έχειπάρει και μας έχει σηκώσει / πλάκα έχουν οι διανοουμενίστικοι αρχιτεκτονικοίόροι που έχει ανακαλύψει ο μετα-μετα-μεταμοντερνισμός για να ωραιοποιεί λεκτικάτην ασχήμια και τη βαρβαρότητα / έτσι μέσα σε λίγα χρόνια από το ένα άκρο / τοαυτομαστίγωμα γιατί δεν είμαστε Βιέννη περάσαμε στο ακριβώς αντίθετο / μπορείνα έχουμε τα χάλια μας αλλά είναι «αυθόρμητα» χάλια, επομένως έχουν κι αυτά τογούστο τους / κι όχι μόνο έχουν το γούστο τους αλλά είμαστε σχεδόν περήφανοιπου γίναμε τόσο «διαφορετικοί» / και δώσ' του σε διεθνείς εκθέσεις το αθηναϊκό δράμα/ σαν να στολίζεις μια μαϊμού (που τι μου φταίει το ζώο) και να την περιφέρεις μεσυνοδεία ντεφιού / και μια μαϊμού όσο να 'ναι κάνει εντύπωση / θα σε προσέξουν/ και θέλεις από οίκτο, θέλεις γιατί προσπαθείς να τον ξεφορτωθείς τον άλλο,του δίνεις ένα τάλιρο και ξεμπερδεύεις / έτσι κι εμείς τελευταία αναθαρρήσαμε /σου λέει δεν μπορώ να δείξω ιστορικές πλατείες, βουλεβάρτα, μεγαλοπρεπείς στοές/ ας τους μπουκώσω με «διαφορετικότητα» / κι έρχεται ο ξένος και μπουκώνει /πάρε αφίσες από μπουζουκομάγαζα, πάρε στέγες με ελενίτ, πάρε αναμονές σεοικοδομές (αναμονές είναι κάτι σουβλερά σίδερα που βλέπεις σε μισοτελειωμέναγιαπιά), πάρε τρισάθλιες γέφυρες, πάρε κεραίες από πολυκατοικίες, πάρε σώβρακακαι κιλότες σε φωταγωγούς / «αυθεντικότητα» δεν ήθελες; / «ποίηση στασκουπίδια»; / που γονατιστός θα έρθεις την επόμενη φορά και θα παρακαλάς γιακανένα νεοκλασικό και καμιά χωριάτικη στην Πλάκα / αλλά οι μεσοτοιχίες έχουν τοκάτι τους / πολλά μπορούν να γίνουν, τεράστιοι υπέροχοι υπαίθριοι καμβάδες πουπεριμένουν να ασχοληθεί κάποιος μαζί τους / η φωτογραφία που μου έστειλε οΧάρης (ανεπίσημος φωτογράφος της στήλης, πολλά ευχαριστώ) με το τυχαίο αυτό tagείναι ένα μικρό δείγμα της «ποίησης της μεσοτοιχίας» αλλά εδώ μιλάω σοβαρά /εννοείται πως κάπου, κάποτε, κάποιος είχε πει κάτι για συνεργασία με την ΑΣΚΤκαι κάτι τέτοια ωραία αλλά φυσικά δεν έγινε τίποτα / ας ελπίσουμε πως θα γίνειτουλάχιστον αυτό που πρότεινε ο δήμαρχος στην Ελευθερία Ντεκώ / να διαλέξει 20κτίρια στο κέντρο και να επιμεληθεί η ίδια το νυχτερινό τους φωτισμό / όπωςελπίζω πως είναι αλήθεια αυτό που ακούστηκε / πως, δηλαδή, ένας γνωστός ξένοςαρχιτέκτονας ανέλαβε την πρόσοψη ενός κεντρικότατου κτιρίου της Αθήνας / αςελπίσουμε ο κύριος να σεβαστεί την ιδιαιτερότητα της πόλης και να αφήσειάθικτες εκείνες τις γουστόζικες αθηναϊκές λεπτομέρειες που κάνουν την πόλη μαςμοναδική σε όλη την οικουμένη.

Αθήνα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η όχι τόσο «καθαρή και λαμπερή» Αθήνα του Χάρη Δούκα

Φωτορεπορτάζ / Η όχι τόσο «καθαρή και λαμπερή» Αθήνα του Χάρη Δούκα

Οι εικόνες των ξεχειλισμένων από σκουπίδια κάδων που αντικρίζει κανείς κάνοντας μια βόλτα στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας θυμίζουν τις εποχές που απεργούσαν οι υπάλληλοι καθαριότητας του δήμου. 
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΑΫΦΑΝΤΗ
Στον Ταύρο η πρώτη πολυκατοικία που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει

Περιβάλλον / Στον Ταύρο η πρώτη πολυκατοικία που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει

Με παρεμβάσεις μόνωσης, αερισμού και φωτοβολταϊκού συστήματος, ένα κτήριο στον Ταύρο θα γίνει το πρώτο στην Ελλάδα που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει
LIFO NEWSROOM
Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ