Βλέπονταςαπό ψηλά το Γκάζι σκέφτομαι (ξανά) τουςουρανοξύστες / όλη η χάρη του παλιούεργοστασίου είναι οι αιχμές του / οικαμινάδες και τα τρία αεριοφυλάκια / τομεγαλύτερο απ' όλα, με τον κωδικό Δ15,βρίσκεται στα δυτικά του συγκροτήματος,προς το σταθμό του μετρό / και το μόνοπου δεν έχει αξιοποιηθεί / το συγκεκριμένοαεριοφυλάκιο με το χαρακτηριστικόμεταλλικό μαύρο δικτύωμα διασώζεταιακέραιο / με τις σωληνώσεις του, τηλιθόκτιστη λεκάνη συλλογής του αερίου,το μεταλλικό κύλινδρο και τουςχωροδικτυωματικούς μεταλλικούς οδηγούς/ τώρα η Διεύθυνση Μελετών-ΤμήμαΠαραδοσιακών Κτιρίων και Μνημείων τουΔήμου Αθηναίων προχωράει στη «Συντήρησηκαι μετατροπή Αεριοφυλακίου Δ15 σε χώροσυνάθροισης κοινού και συναυλιών» / τοελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπήςγια τη Διατήρηση της ΒιομηχανικήςΚληρονομιάς διαμαρτύρεται, ανάμεσα σεάλλα, γιατί η προτεινόμενη αρχιτεκτονικήλύση προβλέπει την κατασκευή ενόςγιγαντιαίου κυλινδρικού κτιρίου απόοπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο θακατασκευαστεί στη θέση του μεταλλικούκυλίνδρου / πολύ καλά κάνει και θέλεινα αξιοποιήσει το Δ15 ο Δήμος / μιλάμεόμως για ένα αρχιτεκτονικό ποίημα καιχρειάζεται διπλή και τριπλή προσοχή /πολλοί αρχιτέκτονες είχαν διαφωνήσειμε τον τρόπο που αξιοποιήθηκαν τα άλλαδύο, μικρότερα «καζάνια» στο μέτωπο τηςΠειραιώς /αυτοί ισχυρίζονται ότι υπέστησαν μηαναστρέψιμες καταστροφές μετά τημετασκευή τους και την ανέγερση των δύοαντίστοιχων με το προτεινόμενο κυλινδρικώνκτιρίων στο εσωτερικό τους / πραγματικάδεν θα ήθελα να ήμουν στο Δήμο Αθηναίωναυτή την εποχή / γιατί δίπλα στα γνωστάεπικοινωνιακά «βατερλό» ξεμυτίζουνλιγότερο οικεία «ψυχοδράματα», όπωςαυτό που έβγαλε στην «Καθημερινή» οΝίκος Βατόπουλος για το Α' Νεκροταφείο/ διαβάσαμε λοιπόν (και μας σηκώθηκε ητρίχα) ότι «όλοι,σχεδόν, οι μνημειακοί τάφοι του Α'Νεκροταφείου, τα νεοκλασικά μαυσωλεία,τα αγάλματα έχουν περιχαρακωθεί απότοιχία ύψους δύο και πλέον μέτρων απόμπετόν / είναι τα οστεοφυλάκια, τα οποίαέστησε η αρμόδια για θέματα κοιμητηρίωνυπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, καταπατώνταςκάθε έννοια αισθητικής, ιστορικήςσυναίσθησης και κοινής λογικής» / πρέπεινα δει κανείς τις φωτογραφίες για νααντιληφθεί το μέγεθος του εγκλήματος/ κάτι τσιμεντένια κουτιά σφηνωμέναανάμεσα στα μνήματα / έχεις στα χέριασου αυτό το διαμάντι, ένα μοναδικό τόπογαλήνης και αναστοχασμού / και τουαλλάζεις τα φώτα / τι να πει κανείς / καιπάμε σ' ένα άλλο δράμα / του ΕθνικούΜουσείου Σύγχρονης Τέχνης / όλες οιελπίδες της Άννας Καφέτση είναι σταχέρια του δραστήριου και εργατικούΑντώνη Σαμαρά / ο τελευταίος υποσχέθηκελύση με τα έργα σε ρυθμούς χελώνας στοΦιξ / μακάρι!
σχόλια