Τιμή και δόξα στο αθηναϊκό εμπόριο

Τιμή και δόξα στο αθηναϊκό εμπόριο Facebook Twitter
Μια κάρτα, χίλιες λέξεις.
0

Ανεβαίνω τη Σταδίου και προτιμώ να κοιτάω ευθεία / έχουμε μόλις περάσει την Ομόνοια και είμαστε ευχαριστημένοι που δεν είδαμε κάτι πραγματικά άσχημο / πάντα θα λυπάμαι που δεν πρόλαβα το θέατρο Κοτοπούλη, εκεί όπου αργότερα χτίστηκε το «Λα Μιράζ» / χτισμένο το 1912, το Κοτοπούλη είχε μια εντυπωσιακή πρόσοψη, δείγμα του κεντροευρωπαϊκού εκλεκτικισμού, με έντονες αρ ντεκό επιρροές / αριστούργημα / το 1936 υφίσταται ριζική ανακατασκευή και αποκτά μια μοντέρνα πρόσοψη που γνωρίζω μόνο από φωτογραφίες / σταματάει να λειτουργεί ως θέατρο και μετατρέπεται σε κινηματογράφο με το όνομα «Κρόνος» / θα ήθελα να ήξερα τι είχε αισθανθεί ένας θεατής του ’37 ή του ’38 βλέποντας στον Κρόνο μια από τις πρώτες ταινίες με ήχο / πάντα το παθαίνω αυτό με τις παλιές φωτογραφίες: προσπαθώ να φανταστώ τι έκαναν οι άνθρωποι που ποζάρουν λίγο πριν ή λίγο μετά τη λήψη και χωρίς τη συναίσθηση ότι αυτή η στιγμή θα απασχολήσει κάποιους άλλους, πολύ μεταγενέστερους ανθρώπους / γι’ αυτό μου είχε κάνει εντύπωση εκείνο το λίγο μακάβριο τραγούδι του Σταμάτη Σπανουδάκη που τραγουδούσε τη δεκαετία του ’90 η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε στίχους του Γιάννη Ξανθούλη: «Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία / και κρεμαστήκαμε μέσ’ στην τραπεζαρία / και πάν’ πενήντα τόσα χρόνια / απ’ αυτή την Κυριακή / και τώρα όλοι είμαστε κάτω απ’ τη γη» / από κεκτημένη ταχύτητα πιάνω με την άκρη του ματιού μου το πρώτο κτίριο του Zara / ένα από τα πιο ωραία κτίρια της Σταδίου, ένα περίπτερο μπαίνει μπροστά / εδώ ήταν κάποτε το παλιό ξενοδοχείο Μετροπόλ, έργο του πολιτικού μηχανικού Παναγιώτη Ζίζηλα (1861-1931), στο οποίο δούλεψε για πολλά χρόνια ο παππούς μου / παρά τον οικογενειακό δεσμό, το αγαπημένο μου κτίριο στη Σταδίου ήταν άλλο, ο «μικρός ουρανοξύστης» του Άκρον - Ίλιον - Κρυστάλ, απέναντι από το Αττικόν / και χάρη στον φίλο μου τον Νίκο, που μου έδειξε την καταπληκτική αυτή κάρτα, θυμήθηκα πόσο είχα στενοχωρηθεί όταν έκλεισε το κλασικό αυτό αθηναϊκό πολυκατάστημα κάπου το 1997 / η καρτ ποστάλ πρέπει να εκδόθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, είμαστε ας πούμε συνομήλικοι, και μου κάνουν δύο πράγματα εντύπωση / πρώτον, ότι υπήρχε (εμπορικός) λόγος και κοινό για να κυκλοφορήσει μια τέτοια κάρτα / δεύτερον, το κείμενο πίσω από την κάρτα: «Οne of the largest stores in Europe for household goods and decorative articles» / μια άλλη αθηναϊκή φίρμα, που ευτυχώς αντέχει ακόμα, τα καταστήματα Χυτήρογλου, όλο ανακαινίζονται, αλλά τα έργα δεν λένε τα τελειώσουν / μιλάμε για τη ναυαρχίδα της εταιρείας στην οδό Μητροπόλεως / ένα από τα πιο επιβλητικά εμπορικά ακίνητα της Αθήνας, που όταν με το καλό αποκαλυφθεί, θα φωτίσει όλη την περιοχή / έκλεισε το evergreen στα Public του Συντάγματος κι ερήμωσαν απότομα τα ντεκ με τις ομπρέλες / αντίθετα, κινητικότητα στο κτίριο των πρώην McDonald’s στην πλατεία Μοναστηρακίου, ενώ αλλάζουν και τα πεζοδρόμια στο μόνο κομμάτι της Ερμού που επιτρέπονται τα αυτοκίνητα, δηλαδή από Αθηνάς μέχρι Αγίων Ασωμάτων / ας κάνουμε τον σταυρό μας να τα μεγαλώσουν λιγάκι, τουλάχιστον στις γωνίες των δρόμων / διαφορετικά, δεν βλέπω πραγματικά τον λόγο.

Αθήνα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM