Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων

Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Ο ανταγωνισμός Κίνας και ΗΠΑ πέραν των γεωπολιτικών και διπλωματικών διαστάσεων είναι έντονος και στην αγορά του αυτοκινήτου

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας ακόμη κλάδος όπου Κίνα και ΗΠΑ αναμετρώνται δυναμικά με την πρώτη να είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων στον κόσμο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 21,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 4,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2021, με συνολική παραγωγή λίγο πάνω από 26 εκατομμύρια οχήματα. Οι ΗΠΑ ακολουθούν στη δεύτερη θέση αν και έχουν σχεδόν μισή παραγωγή από αυτή της Κίνας, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 7,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.

Οι μεγαλύτεροι εγχώριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα (ΒYD, SAIC, FAW, Chang'an, Dongfeng) παράγουν μαζικά τερ΄σατιες ποσότητες αυτοκινήτων κάθε χρόνο, ενώ το τελευταίο διάστημα σχεδιάζουν και την επέλασή τους στην Ευρώπη.

Οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA) το 2021 είναι:

-Κίνα (26,08 εκατομμύρια), ΗΠΑ (9,17 εκατομμύρια),

-Ιαπωνία (7,85 εκατομμύρια), Ινδία (4,40 εκατομμύρια),

-Νότια Κορέα (3,46 εκατομμύρια), Γερμανία (3,31 εκατομμύρια),

-Μεξικό (3,15 εκατομμύρια), Βραζιλία (2,25 εκατομμύρια),

-Ισπανία (2,10 εκατομμύρια) και

-Ταϊλάνδη (1,69 εκατομμύρια).

Για το 2022 τα στοιχεία αυτά έχουν διαμορφωθεί ως ένα βαθμό με βάση έρευνα του Forbes. 

Αγορά αυτοκινήτου: Από το 1950 έως τις μέρες μας 

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το 1950, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζοντας την απώλεια ανταγωνιστικότητας στο αμερικανικό σύστημα κατασκευής αυτοκινήτων.

Αγορά αυτοκινήτου: Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής Facebook Twitter
Φωτ.:Unsplash

Στη δεκαετία του 1960, εμφανίστηκαν δύο σημαντικοί παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ιαπωνία και η Γερμανία. Μέχρι το 1990, αντιπροσώπευαν το 27,4% και το 12,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας και της Γερμανίας μειώθηκε τα τελευταία χρόνια. Κυρίως λόγω της κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 37,5% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν ο μεγαλύτερος παραγωγός επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών.

Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα.

Ωστόσο, η παραγωγή ανέκαμψε με ισχυρή ζήτηση αυτοκινήτων, μεταξύ 2005 και 2021, με την Κίνα να αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Από το 2017, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται σε πτώση, κυρίως λόγω της πανδημίας, αλλά και πρόσφατα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα οι πωλήσεις θα βρουν τον βηματισμό τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου - Το σχέδιο της κυβέρνησης

Οικονομία / Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου - Το σχέδιο της κυβέρνησης

Η ισχυρή ανάπτυξη και τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα επιτρέπουν στην Ελλάδα να αποπληρώσει πρόωρα τις δανειακές υποχρεώσεις που ανέλαβε κατά τη διάρκεια των μνημονίων και να διανείμει κοινωνικό μέρισμα στους πολίτες
LIFO NEWSROOM
Airbnb: Μη νόμιμη η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για το τέλος επιτηδεύματος – Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΣτΕ

Οικονομία / Airbnb: Μη νόμιμη η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για το τέλος επιτηδεύματος – Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΣτΕ

Αιτήσεις ακύρωσης της επίμαχης εγκυκλίου είχαν καταθέσει η ΠΟΜΙΔΑ, ο «Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων» και πέντε εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων
LIFO NEWSROOM