Oι 14 Έλληνες εφοπλιστές στη λίστα με τους 100 ισχυρότερους του κόσμου

Oι 14 Έλληνες εφοπλιστές στη λίστα με τους 100 ισχυρότερους του κόσμου Facebook Twitter
Γιάννης Αγγελικούσης
22

Πριν λίγες ημέρες μεταδόθηκε η είδηση, ότι η Ελληνική ναυτιλία είναι στην κορυφή του κόσμου. Τώρα, στη λίστα του Lloyd's, ανάμεσα τους 100 κορυφαίους επιχειρηματίες και στελέχη της θάλασσας, φιγουράρουν και 14 ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών, με δύο από αυτά τα ονόματα μάλιστα να βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα. Πρόκειται για τους κυρίους Αγγελικούση, που είναι στο Νο 4 και Γιώργο Οικονόμου που βρίσκεται στην 5η θέση.

Οι υπόλοιποι Έλληνες στη λίστα των 100 κορυφαίων είναι οι παρακάτω: Aγγελική Φράγκου (18), Πήτερ Λιβανός (26), Γιώργος Προκοπίου (28), Βίκτωρας Ρέστης (56), Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος (60), Συμεών Παληός (63), Νίκος Τσάκος (72), Θεόδωρος Βενιάμης (75), Κώστας Γραμμένος (81) καθηγητής στο Cass Business School του Λονδίνου, Δημήτρης Μελισσανίδης (82), Ευάγγελος Μαρινάκης (84) και Πήτερ Γεωργιόπουλος (90).

Οι δύο πρώτοι στη λίστα προέρχονται από τη μεγάλη «οικογένεια των Βίκινγκς» ενώ ο τρίτος είναι Κινέζος.

Παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η παγκόσμια οικονομική κρίση οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων. Συνολικά, η επενδυτική διάθεση των Ελλήνων για ναυπηγήσεις παρουσιάζει 32% μείωση από τα επίπεδα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2011.

22

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Οικονομία / Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επισήμανε τη σημασία της μετανάστευσης για την ενίσχυση του εργατικού δυναμικού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπου η γήρανση του πληθυσμού μειώνει τις διαθέσιμες εργατικές δυνάμεις
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
οι πλούσιοι και οι φτωχοί υπήρχαν πάντα!όμως όλοι το θυμηθήκαμε τώρα που ζοριστήκαμε..εαν δεν υπηρχαν αυτοι οι ανθρωποι που λετε τοτε δεν θα λειτουργουσε τιποτα στην χωρα και η αγορα θα ειχε παγωσει καθως 9/10 προιοντα ειναι εισαγωμενα.με τι πλοια θα γινοταν το εμποριο;;υπάρχετε παντα εσεις που χλευαζετε και βριζετε τους παντες γιατι βρισκονται σε καλυτερη θεση απο την δικη σας.πολλοι απο τους εν λογω εφοπλιστες πριν 50 χρονια δεν ειχαν τιποτα και πορευοντουσαν με μια ψαροβαρκα.διαβαστε την ιστορια της ελληνικης ναυτιλιας,τι εγινε με την κριση του '80 και πως το κρατος καταφερε να την καταστρεψει οπως καταστρεφει τα παντα,ποσα θετικα προσφερει ο ναυτιλιακος κοσμος σε σενα τον ιδιο χωρις να το ξερεις και μετα μιλα.γιατι για καθε τι καλο που γινεται θα υπαρχετε παντα εσεις οι 5-10 που θα βρειτε ενα αρνητικο.διαβασε λιγο για το χρηματιστηριο και για το πως η ελλαδα ανεβηκε αυτες τις 6 μοναδες συμφωνα με γνωστο οικο.λες να εδωσαν λεφτα απο την τσεπη τους οι πολιτικοι που ψηφισες;
Καλέ, νομίζετε ότι ξεχάσαμε πως γίνανε μεγάλοι οι εφοπλισταί; Φυσικά και όχι δεν ξεχνιέται το έπος των Λίμπερτυ. Από την ψαρόβαρκα πέρασαν στο σαπάκι το οποίο πήραν μπίρ παρά γιατί είχαν κάποιον γνωστό στην κυβέρνηση και τους βοήθησε να το χτυπήσουν στη δημοπρασία, μετά το επάνδρωσαν, το φόρτωσαν, το ασφάλισαν και Ω! κλαψ! λυγμ! Το καραβάκι βυθίζεται ανοιχτά των Αζορών, η ασφάλεια πληρώνει και ο μαουνιέρης βρίσκεται με 2 μοτορσιπ. Α, παραλίγο να το ξεχάσω επειδή βυθίστηκε αύτανδρο, η ασφάλεια ήταν μεγαλύτερη και ο μαουνιέρης βρέθηκε με 3 μοτορσιπ. Ελαφρως σαπάκια κι αυτά ωστε με την επόμενη ασφαλεια να περάσουμε στα πρώτα τανκερ, τα μονοπύθμενα κ.λπ. Η ιστορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι το ναυάγιο της παγκόσμιας οικονομικής ιστορίας.
Νταξ' ρε μάγκες, ας ανοίξουν ένα πρωτοποριακό ναυπηγείο, όπου οι εργάτες θα πληρώνουν μεροκάματο στον εφοπλιστή μην τυχόν κρυώσει η μήτρα του τελευταίου και δε γεννάει επιχειρηματικές -πάντοτε- ιδέες!
να ναι καλα κ οι 14 συμπατριωτες μας,να ζησουν να τα χαιρονται.αλλα ο νους μου παει σ εκεινους τους συμπατριωτες μας που βρισκονται στη λιστα των φτωχοτερων του πλανητη..κ δυστυχως το νουμερο τους δεν ειναι διψηφιο..συγχωρεστε με αν σκοτωνω το "πνευμα των χριστουγεννων"μα τα τελευταια χριστουγεννα ευχομαι να μη χιονισει γιατι καποιοι που μενουν στο δρομο δε θ αντεξουν το κρυο.με ενοχλει ο αγιος βασιλης που φιγουραρει τη ζεστη γουνα του μπροστα σε ξιπολυτα παιδακια.με εξοργιζει η κακογουστη οικογενειακη θαλπωρη που προσπαθει να πλασαρει η φατνη στην ομονοια οταν τα τελευταια 2 χρονια ο αριθμος των γονιων που αναγκαστηκαν ν αφησουν τα παιδια τους σε ιδρυματα ειναι τρομακτικος..γιατι δεν μπορουσαν να τους παρεχουν ενα κουτακι γαλα!!..να ναι καλα οι ανθρωποι κ αυτοι κ οι 14 οικογενειες πισω απ αυτους,αλλα προτιμω ν ασχοληθω με την αλλη λιστα,εκεινη των πολλων που δεν εχουν χρηματα,σπιτι,ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη,εργασιακα δικαιωματα,ανθρωπινα δικαιωματα-οσο κ οπως μπορω.κ αν καποια στιγμη καποιος απ τους 14 μπει στο ιδιο τριπακι..ε,τοτε θα μιλαμε για πραγματικο θαυμα των χριστουγεννων.
επειδη ο καθενας λεει οτι θελει εχετε κατα νου καποια πραγματα οσον αφορα το χωρο της ναυτιλιας.οι φοροαπαλλαγες υφιστανται γιατι εαν φορολογουνταν θα ειχαν παρει τα ωραιοτατα καραβακια τους και θα ειχαν παει αλλου πχ στην κινα.η ελλαδα θεωρειται χωρα με σημαια ευκολιας -αν γνωριζετε φυσικα τι ειναι.αν λοιπον γινοταν αυτο τοτε η ελληνικη ναυτιλια θα ηταν ανυπαρκτη και οχι πρωτη δυναμη και πειραιας δεν θα υπηρχε.και να σημειωθει οτι πλεον φορολουνται και αυτοι και στο conference που εγινε ολοι οι εφοπλιστες και πλοιοκτητες αποφασισαν οτι θα μεινουν στην ελλαδα παρα τους κινδυνους που υπαρχουν.2ον εαν διαβαζατε ναυτιλιακα περιοδικα θα γνωριζατε πολλα πραγματα που εχει κανει η πανελληνια ενωση εφοπλιστων για το κρατος αλλα βλεπετε η εθνικη νομοθεσια μας δεν επιτρεπει σε ιδιωτες να παρεμβουν σε κρατικους φορεις ουτε καν με δωρεες.οταν υπαρχει αδρανεια απο το κρατος για το μοναδικο πραγμα που λειτουργει στη χωρα τοτε δεν ειναι υποχρεωμενοι να κυνηγουν αυτοι το κρατος.και εν τελει οι συναλλαγες στη ναυτιλια γινονται σε δολλαρια οποτε το χρημα που δινουν οταν το δινουν και οπου το δινουν ειναι απο την τσεπη τους.
Πολύ ευχάριστο - (εκεί που απειλούσαν ότι θα φύγουν) - που μας κάνανε την τιμή και καταλάβανε ότι αν πληρώσουν και κανέναν φόρο - αφού καταστράφηκε οικονομικά η χώρα - δεν θα πέσουν έξω τα καράβια τους, την στιγμή που τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα αντιμετωπίζονται φορολογικά σαν ρωμαϊκές επαρχίες... Αλλά έλεος να αντιμετωπίζουμε τους εφοπλιστές σαν σύγχρονους φεουδάρχες, στου οποίους χρωστάμε και την ύπαρξη μας. Αν ισχύει αυτό, ας αναλογιστούμε πόσο σύγχρονες είναι οι κοινωνίες μας. Αν ο ίδιος ο εφοπλιστής, κάνει τα πάντα μόνος του - από το να ναυλώνει τα πλοία μέχρι να σφουγγαρίζει το κατάστρωμα - τότε μόνο θα έχει το δικαίωμα να μη δίνει ούτε λογαριασμό, ούτε λεφτά στην κοινωνία. Η γνώση, η τεχνογνωσία που χρειάστηκε και χρησιμοποιεί για να γίνει αυτό που είναι, είναι συσσωρευμένη κοινωνική γνώση αιώνων - δεν γεννήθηκε με το χάρισμα. Οι Θέσεις εργασίας που ανοίγει, είναι δουλειά, δεν είναι ελεημοσύνη. Επειδή δεν διαβάζω ναυτιλιακά περιοδικά το κόβω εδώ... Σίγουρα ασχολείστε με τον τομέα και νιώθετε αδικημένος που οι άνθρωποι νομίζουν αυτά που νομίζουν, αλλά όσοι οι άνθρωποι αδικούνται, θα αδικούν και οι τεράστιες κοινωνικές ανισότητες δεν αποτελούν πρόσφορο πλαίσιο για τέτοιους είδους κατανοήσεις (στους εφοπλιστές και στους λοιπούς "ευγενείς")και ο καθένας θα λέει ότι θέλει από τη θέση που βρίσκεται γιατί αυτήν ξέρει.
Δεν σας εντυπωσιαζει που 2 ελληνες ειναι στην πρώτη πενταδα...ο Φρεντρικσεν ειναι Κύπριος υπηκοος.... Οσο και να προσπαθησει καποιο κρατος δε θα καταφερει να φορολογησει συναλλαγμα που προερχετε απο δραστηριοτητες εκτος συνόρων.Προσπαθησε η Κινα...απετυχε, προσπαθησαν πολλοι αλλοι παλιοτερα, απετυχαν. Σιγκαπουρη: πληρης φοροαπαλλαγη για τα πρωτα 10-15 χρονια μιας εταιριας, σημερα ειναι αδιαμφησβητητα νο.1 ναυτιλιακο κεντρο στον πλανητη... πανω απο Λονδινο, Μονακο, Πειραια (γελαω)...
Οι επαύλεις των Οικονόμου κλπ κλπ στην Κηφησιά και Πολιτεία είναι δραστηριότητα εκτός συνόρων; Γι' αυτό μάλλον "ανήκουν" σε ναυτιλιακές offshore. Το πετρέλαιο που βάζουν στο καλοριφέρ τους είναι θέρμανσης ή ναυτιλιακό; Ας φορολογηθούν τουλάχιστον οι εγχώριες δραστηριότητές τους και μετά βλέπουμε και γι' αυτές εκτός συνόρων.
ΑΝ τσοντάρουν στο κράτος Άρη είναι πεταμένα λεφτά. Να αναλάβουν από μόνοι τους πχ τη θέρμανση σε Χ σχολεία. Τα βοηθήματα των ΑΜΕΑ. Προτάσεις πολλές. Όχι όμως στην άκωλη τρούπα του κράτους!
3 ΓΕΓΟΝΟΤΑ:1.εσυ για να ζεστανειs τα παιδια σου ΄η τον εαυτο σου πληρωνειs το πετρελαιο θερμανσηs 1,4 ΕΥΡΩ/λιτρο2.το εφοπλιστικο ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ναυτιλιακο(μπλε) πετρελαιο <<κοστιζει>> 0,3 ΛΕΠΤΑ/λιτρο3.οταν ΚΑΗΚΑΝ τα 3 παιδακια στην καβαλα,βγηκε γειτοναs του παππου τουs στην σαββιατιατικη εκπομπη τηs νετ(10.00-12.00) και δηλωσε οτι μεχρι περισυ ο παππουs των ΚΑΜΜΕΝΩΝ παιδιων ειχε πετρεκαιο ενω φετοs ξυλοσομπα.....ειναι ο καπιταλισμοs <<ηλιθιε>>
"Δεν είναι υποχρεωμένοι, φυσικά "E,πως να είναι όταν ο κλάδος έχει ένα σωρό φοροαπαλλαγές από όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν από δω.Είχε κάνει ένα ωραίο άρθρο ο "Ιος" της Ελευθεροτυπίας που ανέλυε την κατάσταση στο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας.http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=30%2F05%2F2010&s=ios-kyriakhs
Δημοκίδη με ψευτοφιλανθρωπίες δεν λύνονται τα προβλήματα από τη ρίζα. Αυτά τα δεν είναι υποχρεωμένοι, φαντάζομαι πάνε και σε όσους διεκατομμυριούχους φοροδιαφεύγουν. Υποχρεωμένοι φίλε μου είναι μόνο όσοι ανήκουν στη μικρομεσαία τάξη, όλοι οι άλλοι δε δίνουν λόγο σε κανέναν. Εδικά στην Ελλάδα.
Θα μπορούσαν να βοηθήσουν ανοίγοντας ένα νέο δικό τους ιδιωτικό ναυπηγείο (joint venture) σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας. Σημαίνει δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην παραγωγική οικονομία.
Γνωριζω οτι αρκετοι απο αυτούς στη λίστα, δεν ξέρω για ολους, δινουν αρκετά χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Πάντως για να φτασουν εκει που εφτασαν, χαζοι δεν είναι για να ανοιξουν ενα μαγαζι (ναυπηγείο), που τις μισες μερες θα απεργούν οι υπαλληλοι... Ειδικά σε μια χώρα που και η πρωτη υλη ειναι παρα πολυ ακριβή, αλλα και ολα γινονται πάρα πολυ δύσκολα... (Παράδειγμα: γνωστός εφοπλιστής ήθελε να χτίσει ενα νοσοκομείο στη μνήμη της κόρης του ...στην ΕΛΛΑΔΑ μας... τελικα το εχτισε στις ΗΠΑ αφου βρηκε απιστευτες αντιδράσε απο υπουργεία/φορεις κλπ κλπ)!!
στην Ελλάδα που πολεμάει με λύσσα την επιχειρηματικότητα δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, εάν αλλάξουν τα πράγματα προς την πλευρά της λογικής μπορεί.Η πρώτη ύλη είναι κυριαρχο θέμα στα logistics αλλα μπορεί να βρεθεί άκρη ειδικά σε μπίζνα που έχει αντικείμενο τις μεταφορές. Οι απεργίες σε μια ιδιωτική εταιρία έχουν άλλη σπουδαιότητα σε σύγκριση με τις εκβιαστικές του δημόσιου τομέα που έχουν στόχο να εδραιώσουν τις αργομισθίες τους εις βάρος των άλλων. Σε κάθε περίπτωση -και επειδή το μισθολογικό είναι πάντα το κύριο αίτημα- το μισθολογικό κόστος του ιδιώτικού τομέα της Κορέας που είναι παγκόσμια δύναμη στα ναυπηγεία δεν υπερβαίνει αυτό της Ελλάδας παράδειγμα που κάνει το λειτουργικό κόστος μια τέτοιας επιχείρησης μη απαγορευτικό για να είναι επικερδής
Δε χρειάζεται να ανοίξουν κανένα μαγαζί αν δε θέλουν. Ομως, αντί να έχουν σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές εις βάρος μας, μπορούν να πληρώνουν τους φόρους τους, αντίστοιχα με τον κάθε τελευταίο έλληνε μισθωτό. Ή μήπως είναι υποχρέωσή τους; Μπα, τι λέω τώρα...