Η τάση ανατιμήσεων φέρεται να διατηρείται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και φέτος.
Σύμφωνα με στοιχεία των αναλυτών της αγοράς των σούπερ μάρκετ, το 2020 η συνολική αύξηση των τζίρων προσέγγισε το 10%. Όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, η μέση ανατίμηση στα προϊόντα σταθερού barcode στο ράφι κινήθηκε πέρυσι στο 1,4%, όταν ο μέσος όρος του Εναρμονισμένου Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σε όλη τη διάρκεια του 2020 σημείωσε πτώση της τάξης του 1,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του 2019. Δηλαδή μια διαφορά που ξεπερνά 2,5%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η αξία των πωλήσεων ξεπέρασε την ανάπτυξη των όγκων. Ειδικά, σε περιόδους χαλάρωσης των μέτρων και κατά το τελευταίο δίμηνο του έτους, δηλαδή στο δεύτερο lockdown και στη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά προκύπτει αύξηση εσόδων περί στο 17%- 18% στο δίμηνο, ενώ ο ρυθμός ανατίμησης προϊόντων φέρεται να διατηρείται, όπως επίσης και ο γενικός αποπληθωρισμός στο -1,3% (Φεβρουάριος 2021).
Επίσης, οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας έχουν πιο περιορισμένη διάρκεια.