«SOS» από 6 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες -Ζητούν κρατική βοήθεια για να μην καταρρεύσουν

«SOS» από 6 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες -Ζητούν κρατική βοήθεια για να μην καταρρεύσουν Facebook Twitter
ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ
15

Έξι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες ζητούν άμεση παροχή κρατικής βοήθειας, για να μην καταρρεύσουν, εξαιτίας του πλήγματος που δέχονται λόγω του κορωνοϊού.

Με επιστολή τους προς το υπουργείο Οικονομικών και τα συναρμόδια υπουργεία, οι εταιρείες Air Mediterranean, Blue Bird, Ellinair, GainJet, Lumiwings και Orange2Fly κάνουν έκκληση προς την κυβέρνηση για άμεση οικονομική στήριξη, προκειμένου να μη χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας.

«Η ρευστότητα των αεροπορικών εταιρειών έχει πλέον εξαντληθεί. Οι στόλοι τους έχουν καθηλωθεί, έχουν ακυρωθεί το σύνολο των κρατήσεων και των συμβολαίων τους, η επιβατική κίνηση έχει μηδενιστεί, τα έσοδα έχουν εντελώς εξανεμιστεί, ενώ τα έξοδα ενοικίασης αεροσκαφών, ασφάλιστρα, έξοδα συντήρησης αεροσκαφών, μισθοδοσίες, τέλη στάθμευσης και πολλά άλλα παραμένουν, με αποτέλεσμα εάν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, να αναμένονται τις επόμενες ημέρες μαζικές καταρρεύσεις των Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών», επισημαίνουν στην επιστολή τους.

Μάλιστα, ενδεικτικά αναφέρουν ότι κάθε αεροσκάφος που είναι καθηλωμένο στο έδαφος κοστίζει 10.000 - 15.000 ευρώ την ημέρα χωρίς τα μισθολογικά κόστη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή την στιγμή τα καθηλωμένα αεροσκάφη στον ελλαδικό χώρο είναι δεκάδες, οι αεροπορικές εταιρίες ζητούν την άμεση λήψη μέτρων για τον κλάδο των Αερομεταφορών, ώστε να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.


Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

 

 

Οικονομία
15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα μέτρα: Η εξειδίκευση για τράπεζες, χαμηλοσυνταξιούχους, ενστόλους

Οικονομία / Νέα μέτρα: Πιο νωρίς το επίδομα στους ενστόλους – Σε ποιες πληρωμές μηδενίζεται η χρέωση

Η εξειδίκευση για τράπεζες, χαμηλοσυνταξιούχους, ενστόλους - Από τα μέσα Ιανουαρίου σε ισχύ τα μέτρα για τις χρεώσεις τραπεζών - Στα 100 ευρώ μηνιαίως το επίδομα επικινδυνότητας στους ενστόλους, από 1η Ιουλίου 2025
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Επειδή οι περισσότεροι δεν έχετε καταλάβει, γράφοντας άσχετους λογισμούς περί ΕΣΣΔ, καπιταλισμού κτλ., κάθε κράτος έχει την υποχρέωση να βοηθήσει τον συγκεκριμένο κλάδο (όπως και πολλούς άλλους), ακόμα περισσότερο όταν αυτός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού κλάδου, εσωτερικών και εξωτερικών, αεροπορικών μετακινήσεων. Από την άλλη πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος σε πολύ ιδιαίτερες συνθήκες εξυπηρετεί και τον υγειονομικό τομέα με ειδικές/έκτακτες αεροδιακομιδές, μεταφορές οργάνων, φαρμάκων κτλ. (Όταν κρίνεται απαραίτητο, λόγω ταχύτητας, εκτός των στρατιωτικών αεροσκαφών πολλά περιστατικά μεταφοράς [συνοδευόμενων] οργάνων και φαρμάκων εξυπηρετούνται από πολιτικά αεροσκάφη). Επίσης εξυπηρετούνται ποικίλες ταχυδρομικές μεταφορές με ειδικές συμβάσεις.Κυρίως, δεν να έχει κατανοηθεί η γιγαντιαία (μόνιμη) ζημιά σε περίπτωση μη κρατικής βοήθειας σε διάφορες αεροπορικές εταιρίες την συγκεκριμένη περίοδο οι οποίες δεν πρόκειται να ανακάμψουν χωρίς οικονομική βοήθεια με τραγικά επακόλουθα σε διάφορους τομείς των αγορών, εκτός του τουρισμού. Σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη (μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων) θα βοηθήσουν τις ιδιωτικές, αεροπορικές εταιρίες να μην καταρρεύσουν.Κρατικές ενισχύσεις διάφορων μορφών (όπως φοροαπαλλαγές) θα λάβουν και πολλές ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Βοήθεια με μορφή φοροαπαλλαγών ναι να το καταλάβω. Αλλά να ενισχύσεις οικονομικά εταιρείες που δεν έχουν καν δικό τους στόλο ("ενώ τα έξοδα ενοικίασης αεροσκαφών παραμένουν") ΟΧΙΝα φρόντιζαν να έχουν ρευστότητα κάποιες από αυτές και όχι να λειτουργούν με λογική μεροκάματου
Εδώ δεν μιλάμε ούτε για ψιλικατζίδικα, ούτε για περίπτερα. Κάντε τον κόπο να διαβάσετε ή να ενημερωθείτε για τα πολύ εξειδικευμένα και ιδιαίτερα, οικονομικά μοντέλα λειτουργίας των αεροπορικών (και ακτοπλοϊκών) εταιριών. Δεν είναι τόσο απλοϊκά (καθόλου απλοϊκά θα έλεγα), όσο νομίζετε.
Το κράτος δεν είναι πάντα ο σωτήρας σε τέτοιες καταστάσεις αλλά είναι ο μόνος τρόπος μερικές φορές. Το θέμα είναι πως αν δοθούν επιδοτήσεις σε αυτό τον κλάδο θα πρέπει δικαιολογημένα να δωθουν σε όλους όσους πλήττονται ανεπανόρθωτα και είναι πολλοί. Παρόλα ταύτα στον αεροπορικό κλάδο θα μπορουσαν να παρθουν έμμεσα μέτρα σε μικρές αεροπορικές εταιρειες όπως αυτές του άρθρου που ο στόλος τους δεν υπερβαίνει τα 10 αεροπλάνα, όπως να αναλάβουν και αυτές κάποιες πτήσεις επαναπατρισμού η μεταφοράς εμπορευμάτων και ιατρικού εξοπλισμού κατ εξαίρεση λόγω της κατάστασης, και να μη δίνονται μόνο σε άτυπους εθνικούς μεταφορείς. Επίσης θα μπορούσαν να κάνουν μια ρύθμιση για να εξαιρούνται από τα τέλη στάθμευσης. Μικρα πράγματα που ίσως γλιτώσουν την κατρακύλα και αργότερα το κανόνι. Είναι κρίμα να μεγαλώνει το μονοπωλειο σε κάθε περίπτωση.
Όπως βρήκαν μια χαρά τρόπους και «σώσανε» τις τράπεζες (τους), έτσι και πολύ ευκολότερα υπάρχουν τρόποι να σωθούν πολλές ιδιωτικές εταιρίες ζωτικής σημασίας και λειτουργίας, όπως οι εν λόγω αεροπορικές εταιρίες.
Ας υποθέσουμε ότι θα τους δώσει ~2 δις.Με τα ίδια λεφτά θα μπορούσε να δώσει 200 ευρώ στον κάθε κάτοικο της χώρας.Είτε ~1000 ευρώ αν μοίρζε τα ίδια λεφτά μόνο στα χαμηλά εισοδήματα.Οπότε έχουμε την εξής επιλογή: Είτε να πάρει ο κάθε (φτωχός) κάτοικος της χώρας 200 - 1000 ευρώ, είτε να πάρουν αυτά τα λεφτά έξι εταιρείες για να τα δώσουν στους πιλότους τους (που δεν τους λες χαμηλόμισθους) τους διευθυντές τους - και στις παναμέζικες οφσορ.Με δεδομένο μάλιστα ότι όλο αυτό το οικοδόμημα των αεροπορικών συγκοινωνιών ήταν σάπιο και κορεσμένο εδώ και χρόνια. Απλά ο κορωνοιός του έδωσε την - τελική ελπίζω - κλωτσιά.Πόσες σαρδέλλες / σαρδελοκούτια θα κρατάς μονίμως στον αέρα; (αεροπλάνο που ακουμπάει την γη = χασούρα)Πόση κηροζίνη θα καις κάθε χρόνο; Πόσο αντέχει ο πλανήτης;Πόσους τουρίστες θα χωρέσει η Σαντορίνη; Το επιχειρηματικό μοντέλο των αεροπορικών ήταν χρεωκοπημένο από πριν. Με το να τις κρατήσουμε τεχνητά στην ζωή, ρίχνουμε λεφτά σε ένα βαρέλι δίχως πάτο.Ακόμα και αν ο κορωνοιός εξαφανιστεί σήμερα, αυτές οι εταιρείες θα χρεωκοπήσουν έτσι κι αλλιώς σύντομα. Το αργότερο όταν η Σαντορίνη αρχίσει να πετάει τους υπεράριθμους τουρίστες στην Θάλασσα. Ή στο Ηφαίστειο.Υ.Γ. Τελικά αποφασίστε ρε μάγκες αν έχουμε καπιταλισμό ή ΕΣΣΔ. Να ξέρω κι εγώ.Κάθε φορά που γράφω κάτι εναντίον του καπιταλισμού με βρίζετε σαν κομμουνιστή. Αλλά εσείς είσαστε εκείνοι που ζητάτε κρατικά λεφτά για τις καπιταλιστικές επιχειρησούλες σας. Τα κέρδη δικά σας, οι ζημιές ολων μας;Αυτό είναι ο καπιταλισμός;Υ.Υ.Γ. Η Ε.Ε. τυπώνει 1,5 τρις για να τα μοιράσει στις αναξιοπαθούσες εταιρείες. Με τα ίδια λεφτά θα μπορού να δώσει 4.000 ευρώ σε κάθε κάτοικο της ηπείρου (από μεγαλοβιομήχανο μέχρι άστεγο και μετανάστη).Ακόμα και αν όλοι οι Σύροι μετακομίσουν από την Συρία στην Σουηδία, το ποσό των 4.000 μειώνεται ελάχιστα.
Φαντάζομαι ότι μετά από αυτά θα σας δούμε στο πρώτο αεροπλάνο της Ryanair για Ισπανία για να γιορτάσετε τη λήξη της επιδημίας. Και μόνο από την ανάλυσή σας ότι"Ακόμα και αν όλοι οι Σύροι μετακομίσουν από την Συρία στην Σουηδία, το ποσό των 4.000 μειώνεται ελάχιστα." δείχνει πόσο λάθος είναι ο συλλογισμός σας.
1,5 τρις € / 400 εκ. κάτοικοι = 3.750 €/κάτοικο1,5 τρις € / 418 εκ. κάτοικοι = 3.588 €/κάτοικο.Η Συρία ολόκληρη κατοικείται από 18 εκ. ανθρώπους, που είναι μάλλον απίθανο να φύγουν όλοι.Ακόμα και έτσι θα έχουμε μια διαφορά 3750 - 3588 = 162 €.Να μη μιλήσουμε ότι η Ε.Ε. μπορεί ανετότατα να τυπώσει 6,5 τρισεκατομμύρια. Τα 1,5 που τύπωσε ήδη δεν είναι παρά η αρχή.Με τα λεφτά που τυπώνουν, θα μπορούσαν να γεμίσουν με χιλιάρικα τις τσέπες κάθε ανθρώπου στον πλανήτη. Οποιοδήποτε νούμερο και να παραθέσω, θα είναι σωστό, αφού το τύπωμα είναι ήδη απεριόριστο. [ * ]"Whatever it takes", είναι η επίσημη νομισματική πολιτική και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.Εξηγήστε μου που ακριβώς είναι λάθος ο συλλογισμός μου. Ποιο ακριβώς από τα νουμεράκια είναι λάθος;Εκτός αν κολλάτε στο 4.000 (που στρογγύλεψα) και όχι το 3.750 που είναι το ακριβές. Οσο για την Ryanair και την Ισπανία, δεν το πιάνω το αστείο σας. Το αντιπαρέρχομαι ως πλήρως ανόητο.Εχετε μήπως κάποιο επιχείρημα, ή αρκείστε σε αστειάκια περί Ισπανίας, φτηνές ατάκες και αφορισμούς του στυλ "δεν ξέρεις εσύ, εγώ ξέρω";Επί προσωπικού: Επειδή η Γκρέτα είναι μικρανηψιά μου, δεν μπαίνω σε αεροπλάνα. Αν θελήσω ποτέ να επισκεφτώ την Ισπανία, θα το κάνω με ιστιοπλοϊκό.Single handed, εννοείται.- - -[ * ] Τα λεφτά δεν είναι το πρόβλημα. Λεφτά πάντα υπήρχαν. Και αν δεν υπήρχαν, τα τυπώναμε με χαρακτηριστική άνεση.Το μοναδικό ερώτημα είναι σε ποιανού τις τσέπες καταλήγουν.Η δική σας άποψη, είναι να τα παίρνουν οι ολιγάρχες και να τα σκορπάνε σε επιβλαβείς δραστηριότητες (αεροπλάνα π.χ.)Η δική μου άποψη είναι να τα παίρνει ο κόσμος και να "ψηφίζει" με τις αγορές του για το που θα πάνε αυτά τα λεφτά (π.χ. δομές υγείας, παιδείας).
Το καλύτερο και πιο δίκαιο που θα μπορούσε να κάνει το κράτος για να βοηθήσει τις αεροπορικές θα ήταν να σταματήσει να εισπράττει χρήματα για τις θέσεις που καταλαμβάνουν τα καθηλωμένα αεροπλάνα... το πρόβλημα βέβαια είναι πως τα (περισσότερα) αεροδρόμια είναι πια ιδιωτικά... εμ ιδιωτικοποιήσεις δεν θέλατε..?
Οχι επρεπε να αφηναμε το αχρηστο Δημοσιο κ τους κηφηνες συνδικαλΗσταραδες να τρωνε κ να καταστρεφουν δημοσια περιουσια, μη παρεχοντας υπηρεσιες της προκοπης, γιατι θα μας την ελεγες μια μερα εν μεσω πανδημιας..
Την εποχή που το δημόσιο είναι το μόνο πράγμα που κρατάει τη χώρα όρθια με γιατρούς και νοσηλευτές ΔΗΜΟΣΙΟΥ να σώζουν ζωές, υπάρχει ακόμα κόσμος που μιλάει για άχρηστο δημόσιο και κηφήνες.. Ανεπίδεκτοι μαθήσεως..
Άντε πάλι. Το κράτος εάν θέλει μπορεί να επιβάλλει σε έναν ιδιώτη μείωση των συμφωνηθέντων εσόδων του σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Άρα το εάν είναι ιδιωτικά ή δημόσια τα αεροδρόμια δεν προδικάζει το τι αποφάσεις θα ληφθούν. Ίσα-ίσα που αν ήταν δημόσια η ζημιά θα αφορούσε στο δημόσιο, ενώ τώρα που είναι ιδιωτικά η ενδεχόμενη ζημιά θα αφορά στους ιδιώτες.
Και γιατί να πληρώσει το Κράτος για την αστοχία ενός ολόκληρου κλάδου εν μέσω πανδημίας. Τα ίδια έχουν υποστεί όλες οι αεροπορικές του κόσμου ακόμη και σε χώρες με μικρότερη επέκταση του ιού αφού κανείς δεν ταξιδεύει. Δηλαδή προτείνουν να πληρώνει το Κράτος μέρος της μισθοδοσίας στους εργαζόμενους θαρρείς κι εργάζονται για το δημόσιο, ενώ δεν προβλέπεται να εργαστούν για τους επόμενους 6 μήνες; Οι πιλότοι μπορούν να ψάξουν για δουλειά σε άλλη εταιρεία. Οι εταιρείες μπορούν να ψάξουν για εναλλακτικά δρομολόγια (που δεν θα βρουν).