Ανακαλύφθηκε ρωμαϊκό νόμισμα που απεικονίζει το σύμβολο του ζωδιακού κύκλου

Ανακαλύφθηκε ρωμαϊκό νόμισμα που απεικονίζει το σύμβολο του ζωδιακού κύκλου Facebook Twitter
Το νόμισμα που απεικονίζει το ζώδιο του Καρκίνου | Israel Antiquities Authority
0

Ένα ρωμαϊκό νόμισμα ηλικίας σχεδόν 2.000 ετών, χαραγμένο με το σύμβολο του ζωδιακού κύκλου, αλιεύθηκε από τα νερά γύρω από τη Χάιφα στο βόρειο Ισραήλ, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αρχαιολόγοι της Αρχής Αρχαιοτήτων του Ισραήλ (IAA) έκαναν την ανακάλυψη κατά τη διάρκεια υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας. Το χάλκινο νόμισμα κόπηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Ρωμαίου αυτοκράτορα Αντωνίνου Πίου και βρέθηκε σε "εξαιρετική κατάσταση διατήρησης", σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου του Ισραηλινού πρωθυπουργού.

Στη μία πλευρά του νομίσματος υπάρχει η εικόνα της Λούνα, της ρωμαϊκής θεάς της σελήνης, και η εικόνα του ζωδιακού σημείου του Καρκίνου- στην άλλη πλευρά απεικονίζεται ο Αντωνίνος Πίος. Το νόμισμα φέρει επίσης την επιγραφή "Έτος οκτώ", υποδεικνύοντας ότι κατασκευάστηκε κατά το όγδοο έτος της βασιλείας του Πίου, η οποία διήρκεσε από το 138 έως το 161 μ.Χ.

Το αρχαίο αυτό κειμήλιο ανήκε σε μια σειρά 13 νομισμάτων, που απεικονίζουν τα 12 ζώδια και τον πλήρη ζωδιακό τροχό, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΙΑΑ. Είναι το πρώτο τέτοιο νόμισμα που ανακαλύφθηκε στα ανοικτά των ακτών του Ισραήλ.

Η αστρολογία, η οποία ξεκίνησε από τη Μεσοποταμία γύρω στην τρίτη χιλιετία π.Χ., ήταν βαθιά ριζωμένη στον ρωμαϊκό πολιτισμό. Αν και μερικές φορές αντιμετωπίστηκε με καχυποψία και εχθρότητα από τους αυτοκράτορες, οι οποίοι αντιλαμβάνονταν ότι οι αστρολογικές προβλέψεις θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την υπονόμευση της εξουσίας τους, η αστρολογία ήταν μια δημοφιλής πρακτική σε όλες τις τάξεις της ρωμαϊκής κοινωνίας.

"Η αστρολογία ήταν μόνο μία από έναν ευρύτερο αριθμό μαντικών πρακτικών στην αυτοκρατορία", γράφει ο Matthew Bunson στην Εγκυκλοπαίδεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. "Αλλά για να κατακτήσουν το ενδιαφέρον και τη φαντασία του κοινού, όλες ωχριούν δίπλα στην αστρολογία".

Ο Πίος οδήγησε την αυτοκρατορία σε μια από τις πιο ειρηνικές εποχές της. Πριν από αυτή την περίοδο, οι εχθροπραξίες αφθονούσαν στο σημερινό Ισραήλ -ιδιαίτερα στα χρόνια μετά το 70 μ.Χ., όταν οι ρωμαϊκές δυνάμεις κατέστρεψαν τον Δεύτερο Ναό στην Ιερουσαλήμ.

Το 130 μ.Χ., ο αυτοκράτορας Αδριανός ξεκίνησε τα σχέδια για την οικοδόμηση μιας ρωμαϊκής μητρόπολης στην Ιερουσαλήμ. Επίσης, απαγόρευσε την περιτομή, μια βασική πρακτική του Ιουδαϊσμού. Λίγο αργότερα, οι Εβραίοι ξεκίνησαν μια εξέγερση κατά των Ρωμαίων ηγεμόνων, γνωστή ως εξέγερση του Μπαρ Κόχμπα. Οι ρωμαϊκές δυνάμεις κατέπνιξαν τελικά την εξέγερση μετά από τρία χρόνια μαχών και "τεράστιες απώλειες" και από τις δύο πλευρές.

Αντίθετα, ο Πίος, ο οποίος διαδέχθηκε τον Αδριανό, "δεν ήταν στρατιωτικός", και έτσι βοήθησε στην κατάκτηση μιας ήπιας σχέσης με τους Εβραίους της αυτοκρατορίας, επιτρέποντάς τους να επαναλάβουν την πρακτική της περιτομής.

Το χάλκινο νόμισμα που απεικονίζει τον Πίο βρέθηκε κοντά σε έναν "μικρό θησαυρό" άλλων νομισμάτων, γεγονός που υποδηλώνει ότι έπεσε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια ναυαγίου, λέει στο AFP ο Jacob Sharvit, επικεφαλής της μονάδας θαλάσσιας αρχαιολογίας του IAA.

"Κατά μήκος των ακτών της Μεσογείου στο κράτος του Ισραήλ, και στον θαλάσσιο χώρο του, υπάρχουν πολλοί αρχαιολογικοί χώροι και ευρήματα, τα οποία μαρτυρούν τις συνδέσεις που υπήρχαν εδώ στην αρχαιότητα μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου και των χωρών κατά μήκος της", αναφέρει ο Sharvit στην ανακοίνωση του πρωθυπουργικού γραφείου.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ