Έργα του Μπασκιά αξίας 800 εκατ. δολαρίων συνενώνονται για πρώτη φορά

Έργα του Μπασκιά αξίας 800εκ. δολαρίων συνενώνονται για πρώτη φορά Facebook Twitter
Jean-Michel Basquiat, The Guilt of Gold Teeth (1982) της Nahmad Collection. © The Estate of Jean-Michel Basquiat / 2022, ProLitteris, Zurich
0

Το Fondation Beyeler στη Βασιλεία δίνει μια νέα τροπή στην ιστορία του Ζαν Μισέλ Μπασκιά αυτό το καλοκαίρι, παρουσιάζοντας την έκθεση Basquiat: The Modena Paintings (11 Ιουνίου – 27 Αυγούστου), η οποία επανενώνει οκτώ έργα μεγάλης κλίμακας που δημιουργήθηκαν στη Μόντενα της Ιταλίας το 1982. Οι πίνακες, μεταξύ των οποίων και το «The Guilt of Gold Teeth», βρίσκονται σήμερα σε οκτώ διαφορετικές ιδιωτικές συλλογές στις ΗΠΑ, την Ασία και την Ελβετία.

Ο Ιταλός γκαλερίστας Εμίλιο Ματσόλι κάλεσε τον Μπασκιά να δημιουργήσει τα έργα για μια μοναδική έκθεση, παρέχοντας χώρους εργασίας και υλικά ζωγραφικής. Ο καλλιτέχνης του γκράφιτι ζωγράφισε πάνω σε πεταμένους καμβάδες που χρησιμοποιούσε ένας άλλος καλλιτέχνης, ο Mario Schifano, γράφοντας στο πίσω μέρος "Modena". Αλλά οι επιπλοκές σχετικά με την πληρωμή των έργων οδήγησαν στην ακύρωση της προγραμματισμένης έκθεσης στην Ευρώπη.

Σε συνέντευξή του στους New York Times το 1985, ο Μπασκιά περιέγραψε πόσο πολύ δεν του άρεσε η εμπειρία της Modena. «Μου την έστησαν έτσι ώστε να πρέπει να φτιάξω οκτώ πίνακες μέσα σε μια εβδομάδα». Εν τω μεταξύ, η εργασία στις παρεχόμενες εγκαταστάσεις της αποθήκης του φαινόταν «σαν εργοστάσιο, ένα άρρωστο εργοστάσιο. Το μισούσα». Τα έργα βρήκαν νέους αγοραστές μέσω της τότε αντιπροσώπου του καλλιτέχνη στη Νέα Υόρκη, Annina Nosei.

Οι «Πίνακες της Μόντενα» μοιράζονται αρκετά μοτίβα και στιλιστικά χαρακτηριστικά σύμφωνα με μια ανακοίνωση του Fondation Beyeler, μεταξύ των οποίων «μια μνημειώδης, συχνά μαύρη φιγούρα σε φόντο από πλατιές, χειρονομιακές και εκφραστικές πινελιές... το ανθρώπινο και το ζωικό σώμα βρίσκονται στο επίκεντρο».

Έργα του Μπασκιά αξίας 800εκ. δολαρίων συνενώνονται για πρώτη φορά Facebook Twitter
Το έργο Moon View (1984) από τη συλλογή του μεγιστάνα της μουσικής Mo Ostin βγαίνει στο σφυρί στον οίκο Sotheby's στις 16 Μαΐου.

Ο Sam Keller, διευθυντής του Fondation Beyeler, δηλώνει στην εφημερίδα The Art Newspaper: «Με κάθε επόμενη γενιά, η σημασία του έργου του Μπασκιά αυξάνεται περαιτέρω. Ο συνδυασμός εικόνων και λέξεων που αναφέρονταν στην υψηλή και λαϊκή κουλτούρα, την ιστορία, την επιστήμη, την κοινωνική και οικονομική αδικία ήταν πραγματικά μπροστά από την εποχή του και σήμερα πιο επίκαιρος από ποτέ. Οι πίνακες της Modena δημιουργήθηκαν πριν από 40 χρόνια και δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά μαζί. Θα είναι συναρπαστικό να τους επανενώσουμε επιτέλους». Η μέση ασφαλιστική αξία καθενός από αυτά τα έργα είναι 100 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία της ομάδας των οκτώ έργων ανέρχεται συνολικά σε 800 εκατ. δολάρια.

Η έκρηξη της αγοράς για τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά συνεχίζεται με σημαντικά έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη του δρόμου να κυριαρχούν στην περίοδο των πωλήσεων στη Νέα Υόρκη τον επόμενο μήνα. Το έργο Moon View (1984) από τη συλλογή του μεγιστάνα της μουσικής Mo Ostin βγαίνει στο σφυρί στον οίκο Sotheby's στις 16 Μαΐου (εκτίμηση 7-10 εκατ. δολάρια), ενώ ο οίκος Christie's προσφέρει το έργο El Gran Espectaculo (Ο Νείλος) (1983) από τη συλλογή του Ιταλού σχεδιαστή μόδας Valentino Garavani στις 15 Μαΐου με εκτίμηση της τάξης των 45 εκατ. δολαρίων.

Με πληροφορίες από theartnewspaper

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ