To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε

To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε Facebook Twitter
0

Εδώ και χρόνια η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη κινηματογραφική αγορά μετά τις ΗΠΑ για τα αμερικανικά κινηματογραφικά στούντιο, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις συνεργάζονται με τους φορείς της κινεζικής λογοκρισίας από το στάδιο του σεναρίου, για να είναι βέβαιο ότι η ταινία τους θα προβληθεί επί κινεζικού εδάφους.

Πλην των κινηματογράφων, που προβάλλουν ένα σημαντικότερο αριθμό αμερικανικών ταινιών σε σχέση με το παρελθόν, υπάρχουν και οι κινέζικες streaming πλατφόρμες, που τροφοδοτούνται με ολοένα και περισσότερους αμερικανικούς τίτλους που δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Κίνα.

Ένας από αυτούς ήταν το Fight Club (1999), η εμβληματική (πια) δημιουργία του Ντέιβιντ Φίντσερ, μια ταινία που καυτηριάζει το καταναλωτικό πρότυπο των ‘90s, και τελειώνει με ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, όπου ο Αφηγητής του Έντουαρτν Νόρτον κρατά το χέρι της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ και βλέπει από το ρετιρέ το σχέδιό του(ς) με τον Τάιλερ Ντέρντεν να ολοκληρώνεται, με τους απέναντι ουρανοξύστες να εκρήγνυνται και να καταρρέουν. Ένα φινάλε που δεν θα σοκάρει ποτέ το κινεζικό κοινό. Ο λόγος είναι ότι, για να μπορέσει η ταινία να προβληθεί μέσω της streaming πλατφόρμας Τencent Videos στη Χώρα, η αρμόδια αρχή λογοκρισίας επέβαλλε την αλλαγή του. Για την ακρίβεια το έκοψε εντελώς.

Έτσι, όταν ο Αφηγητής πυροβολεί τον Τάιλερ Ντέρντεν με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε - και δεν θα αποκαλύψουμε εδώ, για να μην χαλάσουμε εντελώς την ταινία για τους λιγοστούς που δεν την έχουν δει –  το φιλμ κόβεται και πέφτει μια καρτέλα που λέει το εξής: Μέσα από τα στοιχεία που κατέθεσε ο Τάιλερ, η αστυνομία ανακάλυψε γρήγορα το σχέδιο των εγκληματιών και τους συνέλαβε όλους, αποτρέποντας την πυροδότηση των εκρηκτικών μηχανισμών. Μετά τη δίκη, ο Τάιλερ εστάλη σε ένα ψυχιατρικό άσυλο όπου έλαβε βοήθεια. Απελευθερώθηκε από το άσυλο το 2012

Πρόκειται για μια παρέμβαση που φαντάζει (και είναι) αστεία, αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η ελευθερία της έκφρασης που, παρά τις όποιες (δικαιολογημένες) ενστάσεις, απολαμβάνουμε, δεν είναι καθόλου δεδομένη για ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο απολογισμός του Εθνικού θεάτρου την τριετία 2022-2025

Πολιτισμός / Ο απολογισμός του Εθνικού Θεάτρου για την τριετία 2022-2025

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος παρουσίασε τον καλλιτεχνικό και οικονομικό απολογισμό της τριετίας της θητείας του λίγο πριν την ανακοίνωση του ονόματος του διαδόχου του.
LIFO NEWSROOM
Στίβεν Φράι: «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν εδώ και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

Πολιτισμός / Στίβεν Φράι: «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν εδώ και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

«Είμαι ικανός να νιώσω και ντροπή εξαιτίας της χώρας μου» τόνισε στην ομιλία του στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης ο διακεκριμένος Βρετανός ηθοποιός, Στίβεν Φράι
LIFO NEWSROOM
Η τελετή απονομής των International Opera Awards 2025 για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Πολιτισμός / Η τελετή απονομής των International Opera Awards για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή

«Η μεγάλη διεθνής διοργάνωση ξεχωρίζει τα σπουδαιότερα καλλιτεχνικά επιτεύγματα στον κόσμο της λυρικής τέχνης και επιβραβεύει νεότερους αλλά και διακεκριμένους καλλιτέχνες της όπερας», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Γιώργος Κουμεντάκης
LIFO NEWSROOM
GRAIL AWARDS 2025:Βραβεία και 29 Έπαινοι στη 2η διοργάνωση των Ελληνικών Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού

Πολιτισμός / GRAIL AWARDS 2025:Βραβεία και 29 Έπαινοι στη 2η διοργάνωση των Ελληνικών Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού

Ο θεσμός των Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού GRAIL, ένωσε την εγχώρια δημιουργική σκηνή, στοχεύοντας σταθερά και σθεναρά, στην εξωστρέφεια της ελληνικής αρχιτεκτονικής εντός και εκτός
LIFO NEWSROOM
Γάτες, αμβλώσεις και εφιαλτικά σαββατοκύριακα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Γάτες, αμβλώσεις και εφιαλτικά Σαββατοκύριακα από αύριο στους κινηματογράφους

Ένας μεγάλος αριθμός νέων ταινιών κυκλοφορεί στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα, με την παράσταση να κλέβουν το πραγματικά υπέροχο και οσκαρικό animation «Flow» και το σκληρό, δύσθυμο, μα απαραίτητο «April» της Λέα Κουλουμπεγκασβίλι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ