To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε

To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε Facebook Twitter
0

Εδώ και χρόνια η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη κινηματογραφική αγορά μετά τις ΗΠΑ για τα αμερικανικά κινηματογραφικά στούντιο, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις συνεργάζονται με τους φορείς της κινεζικής λογοκρισίας από το στάδιο του σεναρίου, για να είναι βέβαιο ότι η ταινία τους θα προβληθεί επί κινεζικού εδάφους.

Πλην των κινηματογράφων, που προβάλλουν ένα σημαντικότερο αριθμό αμερικανικών ταινιών σε σχέση με το παρελθόν, υπάρχουν και οι κινέζικες streaming πλατφόρμες, που τροφοδοτούνται με ολοένα και περισσότερους αμερικανικούς τίτλους που δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Κίνα.

Ένας από αυτούς ήταν το Fight Club (1999), η εμβληματική (πια) δημιουργία του Ντέιβιντ Φίντσερ, μια ταινία που καυτηριάζει το καταναλωτικό πρότυπο των ‘90s, και τελειώνει με ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, όπου ο Αφηγητής του Έντουαρτν Νόρτον κρατά το χέρι της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ και βλέπει από το ρετιρέ το σχέδιό του(ς) με τον Τάιλερ Ντέρντεν να ολοκληρώνεται, με τους απέναντι ουρανοξύστες να εκρήγνυνται και να καταρρέουν. Ένα φινάλε που δεν θα σοκάρει ποτέ το κινεζικό κοινό. Ο λόγος είναι ότι, για να μπορέσει η ταινία να προβληθεί μέσω της streaming πλατφόρμας Τencent Videos στη Χώρα, η αρμόδια αρχή λογοκρισίας επέβαλλε την αλλαγή του. Για την ακρίβεια το έκοψε εντελώς.

Έτσι, όταν ο Αφηγητής πυροβολεί τον Τάιλερ Ντέρντεν με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε - και δεν θα αποκαλύψουμε εδώ, για να μην χαλάσουμε εντελώς την ταινία για τους λιγοστούς που δεν την έχουν δει –  το φιλμ κόβεται και πέφτει μια καρτέλα που λέει το εξής: Μέσα από τα στοιχεία που κατέθεσε ο Τάιλερ, η αστυνομία ανακάλυψε γρήγορα το σχέδιο των εγκληματιών και τους συνέλαβε όλους, αποτρέποντας την πυροδότηση των εκρηκτικών μηχανισμών. Μετά τη δίκη, ο Τάιλερ εστάλη σε ένα ψυχιατρικό άσυλο όπου έλαβε βοήθεια. Απελευθερώθηκε από το άσυλο το 2012

Πρόκειται για μια παρέμβαση που φαντάζει (και είναι) αστεία, αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η ελευθερία της έκφρασης που, παρά τις όποιες (δικαιολογημένες) ενστάσεις, απολαμβάνουμε, δεν είναι καθόλου δεδομένη για ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ