Φρανκ Γκέρι: Από τα περίπλοκα αρχιτεκτονικά έργα στη λιτή αίθουσα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ

Φρανκ Γκέρι: Από τα περίπλοκα έργα στη λιτή αίθουσα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ Facebook Twitter
O Γκουστάβο Ντουνταμέλ διδάσκει μουσική σε παιδιά φτωχών οικογενειών.
0

Ενώ ο περίφημο μουσείο του στην Αρλ της Γαλλίας προκαλεί ποικίλα σχόλια για την αρχιτεκτονική του δομή που το κάνει να διακρίνεται επιδεικτικά μέσα στο ήρεμο γαλλικό τοπίο, ο Φρανκ Γκέρι, ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή αρχιτέκτονες του κόσμου, αφού ολοκλήρωσε το μουσείο της Φιλαδέλφειας, ένα από τα πιο λιτά και κλασικά του έργα, προχώρησε και στην κατασκευή μιας λιτής αίθουσας συναυλιών.

Θα ανοίξει τον Αύγουστο στο κέντρο YOLA του Λος Άντζελες για να στεγάσει την περίφημη ορχήστρα Νέων της πόλης, ένα δημιούργημα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ, νυν καλλιτεχνικού διευθυντή και μαέστρου της ορχήστρας της Όπερας του Παρισιού και ενός από τους πιο ταλαντούχους και προικισμένους ανθρώπους της μουσικής παγκοσμίως.

Στο Λος Άντζελες, όταν έφτασε ο Ντουνταμέλ για να διευθύνει την εκεί διάσημη Φιλαρμονική, δεν εγκατέλειψε το σχέδιο που είχε εφαρμόσει και στην πατρίδα του τη Βενεζουέλα, με την ίδρυση της Συμφωνικής Ορχήστρας Σιμόν Μπολιβάρ που απαρτίζεται από νέους που προέρχονται από πολύ φτωχά στρώματα, έχουν εξαιρετικό ταλέντο και λίγες πιθανότητες να αλλάξει η ζωή τους. Εφαρμόζοντας το περίφημο παγκοσμίως πλέον και επαναστατικό el sistema, στο νέο αυτό κέντρο που σχεδίασε ο Φρανκ Γκέρι θα παρέχονται δωρεάν όργανα, εντατική μουσική εκπαίδευση και ακαδημαϊκή υποστήριξη σε περισσότερους από 1.300 μαθητές από κοινότητες με λιγότερους πόρους

Φρανκ Γκέρι: Από τα περίπλοκα έργα στη λιτή αίθουσα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ Facebook Twitter
Το νέο κέντρο που σχεδίασε ο Φρανκ Γκέρι. Φωτο: © JWpictures, courtesy of LA phil

Αν και η πρόσβαση στη μουσική εκπαίδευση εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, αυτοί οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να διακριθούν στο χώρο της μουσικής και να αλλάξουν τη ζωή τους οριστικά.

Ο Γκέρι μετέτρεψε ένα κτίριο μιας παλιάς τράπεζας επαναχρησιμοποιώντας τα υλικά που υπήρχαν και ήταν χρήσιμα με σκοπό να διευρύνει τους εσωτερικούς χώρους και η σχολή να μπορέσει να επεκτείνει το υπάρχον πρόγραμμα YOLA και να υποδεχθεί επιπλέον 500 μαθητές ετησίως από τη γύρω κοινότητα. Ο σχεδιασμός είναι βασισμένος στην ανάγκη να υπάρχει ένας ευέλικτος χώρος που να μπορεί να προσαρμοστεί τόσο σε πρόβες όσο και σε συναυλίες. Ο χώρος μπορεί να είναι ενιαίος ή και να χωρίζεται για πρόβες όταν χρειάζεται, να μετατρέπεται σε στούντιο εγγραφής που είναι τεχνολογικά άρτιο και διαθέτει μουσική βιβλιοθήκη, περιοχές αποθήκευσης οργάνων, ένα οικογενειακό σαλόνι και μια κουζίνα και χώρους γραφείων και συσκέψεων για το προσωπικό και τους δασκάλους της ορχήστρας.

Το ύψος στην αίθουσα που σχεδιάστηκε εξασφαλίζει μεγάλο ακουστικό όγκο σε οποιαδήποτε από τις πιθανές διαμορφώσεις της, δημιουργώντας χώρο για την ανάπτυξη πλούσιου ακουστικού περιβλήματος. Η άριστη ακουστική και όχι η αρχιτεκτονική όψη ήταν το στοίχημα της ομάδας του Φρανκ Γκέρι που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να εξασφαλίσουν και αυτοί από την πλευρά τους ένα χώρο αντάξιο των μεγάλων επιδόσεων τόσο της Φιλαρμονικής, όσο και της Ορχήστρας Νέων του Λος Άντζελες.

Φρανκ Γκέρι: Από τα περίπλοκα έργα στη λιτή αίθουσα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ Facebook Twitter
Το νέο υπό κατασκευή YOLA Center που σχεδίασε ο Φρανκ Γκέρι. Φωτο: Chuck Bennett
Φρανκ Γκέρι: Από τα περίπλοκα έργα στη λιτή αίθουσα του Γκουστάβο Ντουνταμέλ Facebook Twitter
Μακέτα του κέντρου YOLA του Λος Άντζελες που θα ανοίξει τον Αύγουστο.
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ