Η Νταϊάνα Κέλογκ υπέγραψε τον σχεδιασμό ενός σχολείου στην Ινδία από τοπικό ψαμμίτη, με το έργο της να κάνει τον γύρο του κόσμου και να θεωρείται ως μια μεγάλη χειρονομία της αρχιτεκτονικής.
Βραβευμένη αρχιτέκτονας για μια σειρά έργων της με μη κερδοσκοπικό ενδιαφέρον, η Κέλογκ έχει την πεποίθηση ότι ο προσεγμένος σχεδιασμός μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζωή των ανθρώπων μέσω χωρικών ρυθμίσεων παρά με πολύπλοκες λεπτομέρειες και ακριβά υλικά. Ο βιώσιμος σχεδιασμός και ο σεβασμός στην υπάρχουσα αίσθηση του τόπου και της ιστορίας την οδήγησαν να δημιουργήσει έναν χώρο που πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και κοινοτική διασύνδεση στους χρήστες της.
Το σχολείο Rajkumari Ratnavati Girls School που έκτισε στην έρημο Thar στη βόρεια Ινδία για να εκπαιδεύσει και να διδάξει περισσότερα από 400 κορίτσια ηλικίας από πέντε έως 16 ετών έχει, όπως εξηγεί η ίδια, ένα σχήμα θηλυκότητας, παράλληλα με μια οχυρή δομή σε αρμονία με τους κοντινούς αμμόλοφους που θα μπορούσαν να συνδυαστούν με το τοπίο που δημιουργεί το ίδιο το σχολείο.
Το σχολείο στην κάτοψή του μοιάζει με φρούριο, αλλά το οβάλ σχήμα είναι εμπνευσμένο από γυναικεία σύμβολα και σύμβολα δύναμης σε διαφορετικούς πολιτισμούς. Η Κέλογκ αποφάσισε ότι αυτό το συγκεκριμένο σχήμα είναι ό,τι πιο ταιριαστό, αντιπροσωπευτικό της θηλυκότητας που αντηχεί στη διαμόρφωση του απείρου.
Το σχολείο στην κάτοψή του μοιάζει με φρούριο, αλλά το οβάλ σχήμα είναι εμπνευσμένο από γυναικεία σύμβολα και σύμβολα δύναμης σε διαφορετικούς πολιτισμούς. Η Κέλογκ αποφάσισε ότι αυτό το συγκεκριμένο σχήμα είναι ό,τι πιο ταιριαστό, αντιπροσωπευτικό της θηλυκότητας που αντηχεί στη διαμόρφωση του απείρου.
Το κτίριο από ψαμμίτη αναμιγνύεται με το φυσικό τοπίο και οι τοίχοι της δομής των 836 τετραγωνικών μέτρων που περιλαμβάνουν τρία κυκλικά στοιχεία είναι φτιαγμένοι με το χέρι. Ο εξωτερικός τοίχος περιβάλλει την περίμετρο του σχολείου, ο εσωτερικός τοίχος περικλείει και περιβάλλει τις αίθουσες και στο κέντρο πρωταγωνιστεί το τρίτο κυκλικό στοιχείο, μια μεγάλη πλακόστρωτη οβάλ αυλή ως αντανάκλαση των γύρω τοίχων.
Όσο για τη θερμοκρασία, που το καλοκαίρι φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα, η Κέλογκ φρόντισε ώστε οι τοίχοι να έχουν τετράγωνα ανοίγματα που υποβοηθούν την κυκλοφορία του αέρα, μειώνουν τη θερμοκρασία του χώρου και δημιουργούν σκιά στην αυλή, με το ελλειπτικό σχήμα να καλύπτει τον ανοιχτό χώρο τους ζεστούς μήνες. Φυσικά οι ντόπιοι τεχνίτες δούλεψαν σε αυτό το χειροποίητο έργο και δημιούργησαν μια σειρά από κυκλικές μορφές αντί για εκτεθειμένα παγκάκια.
Οι ξύλινες πόρτες οδηγούν από την αυλή σε ένα κέντρο υπολογιστών και μια σειρά από 10 αίθουσες διδασκαλίας που συνδέονται με ελικοειδείς διαδρόμους.
Τα ανοίγματα στις τάξεις δημιουργούν ένα ελαφρύ εφέ φωτισμού όλη την ημέρα και επιτρέπουν φυσικό αερισμό, ενώ μια ράμπα μεταξύ των διάτρητων τοίχων σχηματίζει έναν σκιασμένο διάδρομο που οδηγεί σε έναν υπερυψωμένο διάδρομο προς την οροφή. Το διάτρητο στηθαίο στο ύψος της διάβασης των πεζών είναι μια επανερμηνεία των τοίχων που παραδοσιακά χρησιμοποιούνται για την προστασία της ιδιωτικότητας. Ένα δάπεδο με μπλε μωσαϊκά πλακάκια απλώνεται κατά μήκος του διαδρόμου, προσθέτοντας μια φωτεινή και δροσερή αντίθεση με την κίτρινη πέτρα.
«Ήθελα να φτιάξω ένα κτίριο με χώρο και φως προς όφελος της κοινότητας και όχι για να επιδείξω το design, μια δομή που αντηχεί στην ψυχή και αντηχεί θεραπευτικά στην καλλιέργεια της γνώσης και της εκπαίδευσης των κοριτσιών» λέει η Κέλογκ. «Και για να γίνει αυτό αποτελεσματικό έπρεπε να υπάρξει μια διαδικασία που απαιτεί βαθιά κατανόηση της ιστορίας ενός τόπου, του πολιτισμού του, της τοπογραφίας και του τοπίου του».
Το αρχιτεκτονικό γραφείο της ενσωμάτωσε συστήματα που συλλέγουν και ανακυκλώνουν το νερό της βροχής σε όλο το σχολείο, ενώ ηλιακοί συλλέκτες που τροφοδοτούν με ενέργεια προσαρμόστηκαν σε φώτα και ανεμιστήρες. Το σχολείο χτίστηκε ως ένα ευρύτερο έργο που ανατέθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό CITTA που στοχεύει στον εξοπλισμό και την υποστήριξη κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο.