Χουανίτα, η παγωμένη κόρη των Ίνκας: Η «αναβίωση» της διάσημης μούμιας του Περού

Αρχαιολόγοι αποκάλυψαν το πρόσωπο μούμιας από τις ανθρωποθυσίες των Ίνκας Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Πώς θα έμοιαζε η πιο διάσημη μούμια του Περού, γνωστή και ως «Χουανίτα» ή «Παγωμένη κόρη των Ίνκας»; 

Αρχαιολόγοι που έχουν εργαστεί πάνω στο πρότζεκτ της συγκεκριμένης ανακάλυψης, παρουσίασαν την ανακατασκευή του προσώπου αυτού του κοριτσιού της φυλής των Ίνκας που πιστεύεται ότι θυσιάστηκε σε μια τελετουργία πριν από περισσότερα από 500 χρόνια. Οι επιστήμονες συνεργάστηκαν με έναν ειδικό στην ανακατασκευή προσώπου για να δημιουργήσουν μια προτομή της μούμιας από σιλικόνη.

Ο Γιόχαν Ράινχαρντ, ο Αμερικανός αρχαιολόγος που βρήκε για πρώτη φορά τη μούμια το 1995, δήλωσε ότι η προτομή «την κάνει ακόμα πιο ζωντανή».

Χουανίτα, η παγωμένη κόρη των Ίνκας: Η «αναβίωση» της διάσημης μούμιας του Περού Facebook Twitter
Η Χουανίτα ήταν από τα τελευταία θύματα ανθρωποθυσιών, όταν ήρθαν οι Ισπανοί σοκαρίστηκαν από τα έθιμα των αυτοχθόνων και οι ανθρωποθυσίες ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που απαγόρεψαν // Φωτό: M. Hulot

Ειδικότερα, μια ομάδα Περουβιανών και Πολωνών επιστημόνων συνεργάστηκε με τον Όσκαρ Νίλσον, έναν ειδικό στην ανακατασκευή προσώπου από τη Σουηδία, προκειμένου να δημιουργήσει την προτομή από σιλικόνη της έφηβης κοπέλας. Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι σαρώσεις σώματος, μετρήσεις κρανίου, μελέτες DNA και εθνολογικά χαρακτηριστικά καθοδήγησαν την προσπάθεια για την ανακατασκευή. Ο Όσκαρ Νίλσον δήλωσε στο Associated Press ότι χρειάστηκαν «περίπου 400 ώρες εργασίας» για να μοντελοποιηθεί το πρόσωπο, το οποίο έχει έντονα ζυγωματικά, σκούρα μάτια και καστανό δέρμα.

«Νόμιζα ότι δεν θα μάθαινα ποτέ πώς έμοιαζε το πρόσωπό της όταν ήταν ζωντανή. Τώρα, 28 χρόνια αργότερα, αυτό έγινε πραγματικότητα χάρη στην ανακατασκευή του Όσκαρ Νίλσον», ανέφερε ο Γιόχαν Ράινχαρντ. Ο Δρ Ράινχαρντ και ο Περουβιανός ορειβάτης Μιγκέλ Ζαράτε εντόπισαν το εύρημα σε υψόμετρο 6.400 μέτρων κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στο ηφαίστειο Αμπάτο. Η Χουανίτα φορούσε έναν τελετουργικό χιτώνα και ένα κάλυμμα στο κεφάλι και περιβαλλόταν από κεραμικά αντικείμενα, όπως κύπελλα και ειδώλια.

Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν απέδειξαν ότι η Χουανίτα ήταν μεταξύ 14 και 15 ετών όταν θυσιάστηκε.

Μια αξονική τομογραφία από ερευνητές του Πανεπιστημίου Johns Hopkins διαπίστωσε ότι η πιθανή αιτία θανάτου ήταν ένα σοβαρό χτύπημα στο πίσω μέρος του κεφαλιού της. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι μπορεί να τη νάρκωσαν και να την ανάγκασαν να γονατίσει πριν τη χτυπήσουν στο κεφάλι με κάτι που μπορεί να έμοιαζε με ρόπαλο σε ανθρωποθυσία στους θεούς.

Σε ένα άρθρο στο περιοδικό Expedition Magazine του Penn Museum, ο Δρ Ράινχαρντ εξήγησε ότι σύμφωνα με το σύστημα πίστης των Ίνκας «μια τέτοια θυσία αποτελούσε τιμή στους γονείς και μια μεταθανάτια ζωή ευδαιμονίας για τα θύματα». «Το παιδί θα θεοποιούνταν και θα λατρευόταν για γενιές ως ο μεσάζων των χωρικών με τους θεούς».

Με πληροφορίες από BBC 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ