Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα έρχεται στη Σαντορίνη

«Πηλού Αντηχήσεις: Μέσα Aπό Kρυμμένες Αφηγήσεις»: Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα Facebook Twitter
Η κεραμική πλάθει με τα τέσσερα αρχέγονα κοσμικά στοιχεία και τα μεταπλάθει σε σχήμα και μορφή. Είναι μια τέχνη γήινη, σιωπηλή αλλά και αποκαλυπτική. Φωτ.: Δήμητρα Τζάνου
0

Αφετηρία για την 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής 2024 είναι η Σαντορίνη.

Τόπος συνάντησης, το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, το οποίο, έχοντας ως σημείο αναφοράς τον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου, παρουσιάζει τη ζωή και τον πολιτισμό της Θήρας κατά την προϊστορική περίοδο, όπως απεικονίζεται μέσα από ποικίλα εκθέματα, κυρίως πήλινα αγγεία και τοιχογραφίες.

Η κεραμική πλάθει με τα τέσσερα αρχέγονα κοσμικά στοιχεία και τα μεταπλάθει σε σχήμα και μορφή. Είναι μια τέχνη γήινη, σιωπηλή αλλά και αποκαλυπτική. Σήμερα, η τέχνη της κεραμικής γνωρίζει διεθνώς μεγάλη ανάπτυξη, γεγονός που καταδεικνύεται από τις εκθέσεις και Μπιενάλε σύγχρονης κεραμικής, οι οποίες διοργανώνονται με μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο.

Η BCK 2024, η πρώτη Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής στην Ελλάδα, αναδεικνύει μια διπλή ανάγκη. Αφενός την ανάγκη της υποστήριξης της ελληνικής κεραμικής και αφετέρου την ανάδειξή της σε ευρύτερο κοινό. Στοχεύει στη δημιουργία ερεθισμάτων για νέες αισθητικές τάσεις, στην προώθηση της έρευνας και στην ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ δημιουργών και κοινού.

Η Biennale of Contemporary Keramics θα διεξάγεται κάθε φορά σε ένα διαφορετικό νησί, αντλώντας έμπνευση από τον κάθε τόπο, το μυθολογικό και ιστορικό παρελθόν του, τα αρχαιολογικά του τοπόσημα, παρουσιάζοντας μια έκθεση και ένα πρόγραμμα με παράλληλες δράσεις, πρότζεκτ, εκθέσεις και εργαστήρια τόσο για καλλιτέχνες όσο και για την τοπική κοινωνία.

H περιπλάνηση της BCK οδηγεί σε μια νέα αφήγηση, η κεραμική είναι κάθε φορά ο αφηγητής της πολιτιστικής κληρονομιάς του εκάστοτε τόπου. Διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέροντας γνώσεις, νέες εμπειρίες και ερεθίσματα στις τοπικές κοινότητες, συμβάλλει στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού και ενισχύει την τοπική οικονομία και τέχνη. Η Οργανωτική Ομάδα σε συνεργασία με καλλιτεχνικούς φορείς και ομάδες, ινστιτούτα, μουσεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς ερευνά και σχεδιάζει νέους τρόπους ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας μέσα από τη σύγχρονη κεραμική τέχνη. Κάθε δύο χρόνια η διοργάνωση θα έχει νέο, ανανεωμένο πρόσωπο, αναδεικνύοντας και ενδυναμώνοντας πολιτιστικά ένα καινούργιο κομμάτι της Ελλάδας και της ιστορίας μας. Νέοι τόποι, νέες αφηγήσεις.

«Πηλού Αντηχήσεις: Μέσα Aπό Kρυμμένες Αφηγήσεις»: Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα Facebook Twitter
Ladianos Konstantinos, Blue Monkey, 2023 Φωτ.: Ισμήνη Γούλα

Η τοποθεσία και η έκθεση

Το Ακρωτήρι υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα αστικά κέντρα και λιμάνια του Αιγαίου κατά τη Μέση και Ύστερη Εποχή του Χαλκού (2000-1700 π.Χ.). Ήταν μια πολυπληθής πόλη με αξιοθαύμαστη κοινωνική οργάνωση, δημόσιους δρόμους και πολυώροφα κτίρια. Εντυπωσιακές τοιχογραφίες, τα παλαιότερα δείγματα μνημειακής ζωγραφικής στην Ελλάδα, διακοσμούσαν σχεδόν όλα τα κτιριακά συγκροτήματα, παρέχοντας μέσα από τον αφηγηματικό τους χαρακτήρα πολύτιμες πληροφορίες για την κοινωνία του Ακρωτηρίου. Εισαγόμενα αντικείμενα αποδεικνύουν τις σχέσεις και την επικοινωνία των κατοίκων του Ακρωτηρίου με τα Δωδεκάνησα, την Κύπρο, την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και την Αίγυπτο, και τη Συρία.

Στην περιοχή ανακαλύφθηκαν 5.000 κεραμικά αγγεία διαφόρων τύπων και μεγεθών, εργαλεία, ειδώλια, τελετουργικά αντικείμενα και έπιπλα, τα οποία μαρτυρούν τη μεγάλη ανάπτυξη του οικισμού. Η γη φύλαξε μέσα της κατάλοιπα τα οποία αποκαλύφθηκαν, και τώρα μας αφηγούνται πτυχές του καθημερινού βίου των ανθρώπων της κυκλαδικής Θήρας.

Επιπλέον, σήμερα η παγκόσμια επιρροή της Σαντορίνης την καθιστά ιδανικό πρώτο προορισμό για την BCK και εξαιρετικό μέσο για τη διάδοση της τοπικής καλλιτεχνικής δραστηριότητας παγκοσμίως. Το νησί διαθέτει ήδη την απαραίτητη υποδομή για τη μεταφορά των έργων και τη φιλοξενία επισκεπτών και καλλιτεχνών και είναι εύκολα προσβάσιμο με πλοίο και αεροπλάνο.

Με διάρκεια πέντε μηνών, από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο 2024, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν την κεντρική έκθεση, να παρακολουθήσουν workshops, ομιλίες και να επισκεφθούν παράλληλες εκθέσεις στο Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης (SAF).

Με έμπνευση από τον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου στα νότια του νησιού, όπου έχουν αποκαλυφθεί τα ερείπια μιας προϊστορικής πόλης μεγάλης πολιτιστικής σημασίας, το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας θα φιλοξενήσει είκοσι πρωτότυπα έργα, είκοσι καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μέσω ανοικτής πρόσκλησης, οι καλλιτέχνες κλήθηκαν να εμπνευστούν από τα ευρήματα του προϊστορικού Ακρωτηρίου, να ερευνήσουν και να παρουσιάσουν τα έργα τους, με τον πηλό ως κυρίαρχο υλικό. Τα έργα επιλέχθηκαν από διεθνή επιτροπή ειδικών και θα εκτεθούν στον τόπο που αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης.

Οι καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν είναι: Γιώργος Βαβάτσης | Helena Boddenberg | Μίρκα Δραπανιώτου | Ule Ewelt | Ion Fukazawa | Amyel Garnaoui | em irvin | Ιωσηφίνα Κοσμά | Κωνσταντίνος Λαδιανός | Simon Manoha | Ναταλία Μαντά | Στέλλα Μπαρακλιανού | Aylin Önen | Αγγελική Παπαδοπούλου | Desa Philippi | Yoav Reches |  Νίκος Σεπετζόγλου | Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης | Χρήστος Τσουμπλέκας | Yena Young

«Πηλού Αντηχήσεις: Μέσα Aπό Kρυμμένες Αφηγήσεις»: Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα Facebook Twitter
Ewelt Ule, Thirion
«Πηλού Αντηχήσεις: Μέσα Aπό Kρυμμένες Αφηγήσεις»: Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα Facebook Twitter
Tsoumplekas Christos, Bull. Φωτ.: Μίνος Σκούλας

Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 07.06 και 26.10.2024 στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας της Σαντορίνης. 
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα-Κυριακή, 08:30 - 15:30 (Τρίτη κλειστά).

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Βιβλίο / Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Τα κεραμικά των Δαρδανελλίων, ο συσχετισμός τους με την ταυτότητα, με το συναίσθημα. Ένα γοητευτικό βιβλίο δείχνει πώς τα «λαϊκά», «αγροτικά» κεραμικά συνδέονται με το κίνημα Arts & Crafts, με τον ιαπωνισμό, με τις διακοσμητικές τέχνες και το ντιζάιν στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ