Η Αψίδα του Θριάμβου τυλιγμένη με ύφασμα: Η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο ανοίγει για το κοινό

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP
0

Η πόλη του Παρισιού αποκαλύπτει ένα μνημειώδες έργο τέχνης γύρω από ένα πραγματικό μνημείο: την Αψίδα του Θριάμβου τυλιγμένη πλήρως με ασημί και μπλε ύφασμα.

Η εγκατάσταση αποτελεί ένα μεταθανάτιο έργο των Κρίστο και Ζαν Κλοντ, που συνέλαβαν την ιδέα το 1961. Η έκθεση ανοίγει αύριο και θα υποδέχεται τους επισκέπτες για σχεδόν τρεις εβδομάδες. Τα Σαββατοκύριακα, ο κυκλικός κόμβος της Αψίδας του Θριάμβου θα είναι πλήρως πεζοδρομημένος.

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
ΑP

Όσοι διαβούν τη διάσημη αψίδα του Ναπολέοντα, που δεσπόζει στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων στην γαλλική πρωτεύουσα, όχι μόνο θα μπορούν να δουν το λαμπερό ύφασμα, αλλά και να το αγγίξουν-όπως είχαν σκοπό οι καλλιτέχνες. Και αν ανέβουν τα 50 μέτρα μέχρι την κορυφή του μνημείου θα έχουν τη δυνατότητα να πατήσουν το ύφασμα όταν φτάσουν στη βεράντα του τελευταίου ορόφου.

Σε συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση του σπουδαίου έργου με τίτλο «Arc de Triomphe, Wrapped», η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Roselyne Bachelot το χαρακτήρισε ως «ένα τρομερό δώρο που προσφέρεται στους Παριζιάνους, τους Γάλλους και όχι μόνο, σε όλους τους λάτρεις της τέχνης».

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP

Σημειώνοντας τη θλίψη για τους θανάτους των καλλιτεχνών, η Bachelot έκανε λόγο για «μια μεταθανάτια μαρτυρία καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας».

Ο Κρίστο Βλαντιμίροφ Γιαβάτσεφ, γεννημένος στη Βουλγαρία, γνώρισε την σύζυγό του Ζαν Κλοντ στο Παρίσι το 1958 και αργότερα έγιναν ζευγάρι. Η ιδέα για το έργο τέχνης γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60, όσο ζούσαν στο Παρίσι. Η Ζαν Κλοντ πέθανε το 2009 και Κρίστο πέρυσι τον Μάιο. Το μνημείο επρόκειτο να τυλιχτεί με το ύφασμα το περασμένο φθινόπωρο, αλλά η πανδημία του κορωνοϊού καθυστέρησε το έργο.

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP

Ο Κρίστο «ήθελε να ολοκληρώσει αυτό το έργο. Μας έκανε να του υποσχεθούμε ότι θα το κάνουμε», δήλωσε ο ανιψιός του ζευγαριού, Βλαντιμίρ Γιαβάτσεφ, στο Associated Press. Το έργο των 14 εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται μέσω της πώλησης των προπαρασκευαστικών μελετών, σχεδίων, μοντέλων κλίμακας και άλλων έργων του Κρίστο, είπε ο Γιαβάτσεφ.

Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο. Οι εργάτες άρχισαν να στήνουν σκαλωσιές που θα κρατούν το ύφασμα μακριά από το μνημείο. Άρχισαν να ξετυλίγουν το ύφασμα λίγο μετά το ξημέρωμα και η διαδικασία κράτησε σχεδόν 24 ώρες. 

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP

Οι καλλιτέχνες ήταν γνωστοί για περίτεχνες, προσωρινές δημιουργίες που περιελάμβαναν την επένδυση οικείων δημόσιων χώρων με ύφασμα, συμπεριλαμβανομένου του ιστορικού κτιρίου Reichstag στο Βερολίνο που φιλοξενεί τις συνεδριάσεις της Bundestag και της γέφυρας Pont Neuf στο Παρίσι.

Ο Γιαβάτσεφ είπε ότι σχεδιάζει να ολοκληρώσει ένα άλλο από τα ημιτελή έργα του διάσημου ζευγαριού: μία εγκατάσταση ύψους 150 μέτρων που θα μοιάζει με πυραμίδα στο Αμπού Ντάμπι. «Έχουμε τα σχέδια, απλά πρέπει να το κάνουμε», είπε.

Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP
Η Αψίδα του Θριάμβου καλύφθηκε με ύφασμα - Ανοίγει αύριο για το κοινό η μεταθανάτια εγκατάσταση του Κρίστο Facebook Twitter
AP
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ