Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instaram / thewickculture
0

Η ζωγράφος Bianca Raffaella και οι πίνακές της αποτελούν έμπνευση και προάγγελο μιας τέχνης, περισσότερο εκφραστικής και συμπεριληπτικής .

Η Βρετανίδα καλλιτέχνις ολοκληρώνει τα έργα τέχνης της χωρίς να την εμποδίζει το πρόβλημα που έχει με την όρασή της. Αντιθέτως, το «νυσταγμένο μάτι» της είναι εκείνο που την ενέπνευσε να αναπτύξει την απτική στη ζωγραφική και να αποκτήσει τη δική της προσωπική σφραγίδα.

«Οι πίνακές της χορεύουν και τρεμοπαίζουν» γράφει η Έμιλι Στιρ για το artsy.net.

Οι καμβάδες της Bianca Raffaella επικοινωνούν τον κόσμο, όπως τον βλέπει και τον αισθάνεται εκείνη. «Το έργο μου δείχνει, πώς κάποιος με πολύ μικρή όραση από απόσταση μπορεί να αλληλεπιδράσει με το χρώμα μέσω μιας εντελώς απτικής διαδικασίας»,  δήλωσε η Rafaella σε συνέντευξή της ενόψει της έκθεσης Faint Memories, της πρώτης μεγάλης ατομικής της έκθεσης, η οποία παρουσιάζεται έως τις 15 Μαρτίου στη γκαλερί Flowers στο Λονδίνο.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / flowersgallery & biancaraffaella

«Συχνά δεν εκτιμούμε τα διαφορετικά επίπεδα της όρασης»

«Οι πίνακές μου δείχνουν λουλούδια, αλλά έρχονται από το πουθενά», συνέχισε. Η καλλιτέχνις δεν έχει περιφερική όραση, πράγμα που σημαίνει ότι τα αντικείμενα στον κόσμο γύρω της συχνά φαίνονται απομονωμένα.

«Αν δεν έχεις πλήρη όραση, δεν είσαι προσγειωμένος- περνάς το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σου χαμένος. Η όραση είναι επίσης πεπερασμένη και συχνά δεν εκτιμούμε τα διαφορετικά επίπεδα της όρασης. Το έργο μου είναι μια συνομιλία μεταξύ αυτών των δύο σημαντικών θεμάτων» σχολιάζει για όσα πρεσβεύουν οι πίνακές της.

Η σχέση της με την Τέχνη υπήρχε ανέκαθεν, αλλά ενισχύθηκε το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν άρχισε να εκφράζει τα συναισθήματά της μέσω της ζωγραφικής.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / biancaraffaella

«Φάνηκε να λειτουργεί για μένα, και έφερα αυτό το δημιουργικό εργαλείο στη δική μου πρακτική» θυμάται.

Δύο χρόνια αργότερα, υπέβαλε αίτηση για το πρόγραμμα διαμονής T.E.A.R. της Tracey Emin στο Margate. Το πρώτο πρότζεκτ στο πλαίσιο του residency απαιτούσε εντατική αυτοπροσωπογραφία μπροστά σε καθρέφτη. «Ο καθρέφτης ήταν ένα νέο εργαλείο επειδή είμαι τόσο απτική», είπε. Έκτοτε, άρχισε να δουλεύει με φωτογραφίες που την είχαν τραβήξει άλλοι άνθρωποι. Μόλις το 2023 ξεκίνησε τη σειρά των έργων της με λουλούδια. Την επόμενη χρονιά, η Emin την επέλεξε για την ετήσια έκθεση «Καλλιτέχνης της ημέρας» - λίγο αργότερα υπέγραψε συμβόλαιο με γκαλερί.

Η εξοικείωση της Rafaella -ως χρόνια braillist- με τις υπόλοιπες αισθήσεις της, και ιδίως τη σωματική αφή, είναι βασικό στοιχείο της ζωγραφικής της.

Εφαρμόζει το χρώμα απευθείας με τα χέρια της στον καμβά. Οι μορφές των λουλουδιών καθοδηγούνται από το χειρισμό πραγματικών φυτών, γεγονός που προσδίδει στα έργα της μια ιδιόμορφη λεπτομέρεια. Αρχικά βουτάει τον καμβά στο χρώμα και στη συνέχεια δημιουργεί σχεδόν ανεπαίσθητα λεπτά στρώματα.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / biancaraffaella

«Μπορεί να χάσω γρήγορα το σημείο που βρίσκομαι στον καμβά»

«Δουλεύω αρκετά γρήγορα. Είναι ακριβώς αυτή η στενή σύνδεση μεταξύ του αντικειμένου και του μυαλού μου» σημειώνει. «Μπορεί να χάσω γρήγορα το σημείο που βρίσκομαι στον καμβά. Αλλά υπάρχει κάτι ενδιαφέρον σε αυτό το απροσπέλαστο του να προσπαθώ να ψάξω κάτι και να επιστρέψω στο σημείο που βρισκόμουν», περιγράφει.

Για την έκθεση «Faint Memories», εξερεύνησε τρόπους για να γίνει το έργο της προσβάσιμο και σε άλλους ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Έχει γράψει συνοδευτικά κείμενα, στα οποία έχει ηχογραφήσει τον εαυτό της να διαβάζει δυνατά και είναι διαθέσιμα μέσω ακουστικών. «Δεν είναι περιγραφικό, έχει να κάνει περισσότερο με το συναίσθημα πίσω από το έργο και την ιδέα του επίμονου οράματος» εξηγεί.

 
 
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια εγκατάσταση με οικολογικές ανησυχίες στο Turbine Hall της Tate Modern

Πολιτισμός / Γιατί μας αφορά η τέχνη των Σαάμι;

Η νέα εγκατάσταση της Máret Ánne Sara –μια καλλιτέχνιδα που κατάγεται από τους αυτόχθονες Σαάμι που ζουν στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής Χερσονήσου– αντανακλά το αυξημένο ενδιαφέρον για την τέχνη των αυτόχθονων πληθυσμών.
LIFO NEWSROOM
gillian anderson

Πολιτισμός / Η Τζίλιαν Άντερσον θέλει να μάθει όλες τις ερωτικές μας φαντασιώσεις

Η διάσημη ηθοποιός και η Bloomsbury, μετά την παγκόσμια επιτυχία του best-seller «Want» , ανακοινώνουν την επόμενη συνεργασία τους και καλούν γυναίκες απ' όλο τον κόσμο να μοιραστούν τις φαντασιώσεις τους.
THE LIFO TEAM
Ναός Οσίου Νικολάου Σικελιώτη

Πολιτισμός / Ναός Οσίου Νικολάου Σικελιώτη: Ένα σημαντικό μνημείο κινδυνεύει με κατάρρευση

Ένα θρησκευτικό, ιστορικό αλλά και αρχιτεκτονικό ορόσημο στους πρόποδες της Δίρφυος, έχει περιέλθει σε τραγική κατάσταση και αντιμετωπίζει πλήθος σοβαρών προβλημάτων.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ