Ιδρύθηκε ο πρώτος σαιξπηρικός θίασος από έγχρωμες αποκλειστικά γυναίκες

Ιδρύθηκε ο πρώτος σαιξπηρικός θίασος από έγχρωμες αποκλειστικά γυναίκες Facebook Twitter
Η θεατρική ομάδα Mawa Theatre Company. Από αριστερά οι Gabrielle Brooks, Maisey Bawden, Danielle Kassaraté και Jade Samuels. Φωτο: Gabriel Mokake Photography/Mawa Theatre Company
0

Νέο φως στο έργο του βάρδου φιλοδοξεί να ρίξει ο νεοσύστατος θίασος μαύρων γυναικών ηθοποιών, ο πρώτος στο Ηνωμένο Βασίλειο που φέρει την επωνυμία  Mawa Theatre Company και ελπίζει να κάνει τα έργα του Σαίξπηρ προσβάσιμα σε ένα διαφορετικό κοινό.

Η θεατρική ομάδα φιλοδοξεί και σχεδιάζει να επανεξετάσει μερικά από τα πιο διάσημα έργα του Σαίξπηρ από μια μαύρη γυναικεία σκοπιά και να τον κάνει προσβάσιμο για μια νέα γενιά. Η ομάδα θα διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο μαύρες και μικτές φυλές εκπροσωπούνται στα κλασικά κείμενα και την οικουμενικότητα τους από το δικό τους πρίσμα.

Ο Σαίξπηρ όπως δήλωσε η ομάδα ανήκει στο Βρετανικό θέατρο και είναι ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας στον κόσμο. «Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την ποικιλομορφία, την εκπροσώπηση και την ένταξη, τότε γιατί να μην ξεκινήσουμε με τον ίδιο τον Βάρδο;» είπαν.

Το πρώτο έργο του θιάσου τον Αύγουστο θα είναι μια σειρά βίντεο εμπνευσμένων από τον Σαίξπηρ τα οποία θα δημοσιεύονται δωρεάν στο διαδίκτυο, ενώ ο θίασος θα συνεργαστεί με θέατρα σε όλη τη χώρα. Η θεατρική εταιρεία χρηματοδοτείται από το Arts Council και θα αναδείξει με νέο τρόπο τα ζητήματα όπως η καταγωγή, η τάξη, οι γυναικείες φιλίες και ο αποικισμός που συναντάμε συχνά στα έργα του Σαίξπηρ.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο το 92% των κορυφαίων και πρωταγωνιστικών θέσεων εργασίας στο θέατρο καλύπτονται από λευκούς σύμφωνα με μια έρευνα του Stage το 2020. Ο θίασος φιλοδοξεί να αφαιρέσει την ταυτότητα και την ιδέα της λευκής ιδιοκτησίας από τα κλασικά κείμενα και επιθυμούν να ενταχθούν και οι μαύροι ηθοποιοί στην ιστορία των κλασικών κειμένων.

Το όνομα του θιάσου όπως αναφέρει ο Guardian, Mawa, σημαίνει «αύριο» στa Chichewa (μια γλώσσα Bantu που ομιλείται σε μέρη του Μαλάουι, της Ζάμπια και της Μοζαμβίκης) και θα αποτελέσει τη συνέχεια παράδοσης του μαύρου θεάτρου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2019, ο κριτικός του Γκάρντιαν Μάικλ Μπίλινγκτον έγραψε για μια παράσταση του Ριχάρδου Β’ που αποτελείτο αποκλειστικά από έγχρωμες γυναίκες ότι ήταν όχι μόνο πρωτοποριακή, αλλά έδωσε σε όλους τους χαρακτήρες μια ξεχωριστή ζωή. Το διάσημο Shakespeare’s Globe διοργανώνει τις εκδηλώσεις Shakespeare and Race από το 2018, οι οποίες περιλαμβάνουν συζητήσεις για τα θεατρικά έργα του Σαίξπηρ και το φυλετικό τους στοιχείο και εξετάζει επίσης τη «φυλετική δυναμική στο έργο και στη σύγχρονη αναπαραγωγή του».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ