Το «Κορίτσι με τον μοβ μπερέ» του Πικάσο βγαίνει σε δημοπρασία

Το «Κορίτσι με τον μοβ μπερέ» του Πικάσο βγαίνει σε δημοπρασία Facebook Twitter
0

Η Μαρί Τερέζ Βαλτέρ, μούσα του Πάμπλο Πικάσο, μεγάλος του έρωτας και μητέρα του πιο αγαπημένου ίσως παιδιού του, της Μάγια, ποζάρει σε ένα αριστουργηματικό έργο, το «Κορίτσι με τον μοβ μπερέ», που περιλαμβάνεται σε δημοπρασία ιμπρεσιονιστικών και μοντέρνων έργων τέχνης του οίκου Bonhams, στη Νέα Υόρκη, στις 13 Μαΐου.

Πριν από τη δημοπρασία το έργο θα ταξιδέψει στο Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Παρίσι και το Χονγκ Κονγκ. Το έργο που εκτιμάται από 10 έως 15 εκατομμύρια δολάρια.

Η Μαρί Τερέζ έγινε η μούσα του στα περισσότερα από τα ερωτικά έργα του. Ανάμεσά τους και το αριστουργηματικό «Το Όνειρο», ένα ιδιαίτερα ερωτικό πορτρέτο της κοιμωμένης Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ, και το «Κορίτσι μπροστά στον καθρέφτη», έργα που είναι φορτισμένα με μια έντονη ερωτική και σεξουαλική δύναμη.

Η ξανθιά, χυμώδης, νεαρή 17χρονη γυναίκα, μια μέρα του Ιανουαρίου του 1927, έξω από το παρισινό πολυκατάστημα Galeries Lafayette, γνώρισε τον Πικάσο. Ο Πικάσο ήταν τότε 46 ετών, διάσημος και παντρεμένος με την Όλγκα Χοχλόβα, την οποία δεν χώρισε ποτέ για να μη μοιραστεί την περιουσία του με μια γυναίκα που δεν ήθελε πια.

Το έργο είναι του 1937 και η κατάσταση του Πικάσο ήταν περίπλοκη συναισθηματικά – όπως πάντα. Μαρί Τερέζ και Μάγια κατοικούν στο Le Tremblay-sur-Mauldre της Γαλλίας και ο Πικάσο τις επισκέπτεται συχνά. Το σπίτι αυτό ήταν ένα καταφύγιο γαλήνης, κάτι που φαίνεται και στο φωτεινό και γαλήνιο πρόσωπο της μούσας του.

Η ζωή όμως του Πικάσο είναι σε νέα φάση. Είναι ήδη μαζί και ερωτευμένος με μια καλλονή, την Ντόρα Μάαρ. Ζει μαζί της στο Παρίσι και ήδη έχει αρχίσει να δουλεύει τα σχέδια της Γκερνίκα, και ο Ισπανικός Εμφύλιος μαίνεται στην πατρίδα του, την Ισπανία.

«Αυτό το φωτεινό, χαρούμενο πορτρέτο της Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ αποπνέει σταθερότητα και ηρεμία σε μια εποχή που η προσωπική ζωή του Πικάσο ήταν σε αναταραχή και όλη η Ευρώπη ζούσε κάτω από τη σκιά του επικείμενου πολέμου» δήλωσε η Molly Ott Amber του οίκου Bonhams.


Το έργο ήταν για περισσότερες από τρεις δεκαετίες σε χέρια ιδιωτών. Πρώτη ιδιοκτήτριά του ήταν η Μαρίνα Πικάσο, εγγονή του από τον γιο που απέκτησε με την Όλγκα Χοχλόβα, κληρονόμος του ενός πέμπτου της περιουσίας του και κάτοχος περισσότερων από δέκα χιλιάδων έργων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 1.3.2021

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ