ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Λούβρο Άμπου Ντάμπι: Άφαντο το «Salvator Mundi», όμως αγοράστηκαν 27 άλλα αριστουργήματα

Λούβρο Άμπου Ντάμπι: Άφαντο ακόμα το «Salvator Mundi» αλλά αγοράστηκαν 27 άλλα αριστουργήματα Facebook Twitter
Το έργο «Salvator Mundi» που αποδίδεται στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι το ακριβότερο έργο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία. Φωτο: EPA/ANDY RAIN
0

Μπορεί το περίφημο έργο «Salvator Mundi», ένας πίνακας του Ιησού Χριστού που αποδίδεται στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και έγινε το ακριβότερο έργο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία, με 450,3 εκατομμύρια δολάρια να έχουν δοθεί από ανώνυμο πλειοδότη, ο οποίος μετά αποκαλύφθηκε ότι ήταν στενός σύμμαχος και πιθανός αντιπρόσωπος του εστεμμένου πρίγκιπα Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, κυβερνώντος της Σαουδικής Αραβίας, να είναι άφαντο, αλλά το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι στη διάρκεια της πανδημίας απέκτησε 27 αριστουργήματα από δημοπρασίες και ιδιωτικές πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.

Η ιστορική συμφωνία της Γαλλίας με τα Εμιράτα ξεκινά το 2007, όταν υπογράφηκε η ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ενοικίαση από τους Άραβες της χρήσης του ονόματος «Λούβρο» για ένα μουσείο με έκταση 64.000 τ.μ. Το ακριβοπληρωμένο brand θέλει να παίξει ρόλο διπλωματικό προφανώς, υποστηρίζοντας το προφίλ των Εμιράτων στη Δύση και λειτουργώντας ως σύνδεσμος με την Ευρώπη. 

Με μισθωμένο το όνομα του Λούβρου μέχρι το 2037, το νέο μουσείο έχει ως δάνεια 300 έργα τέχνης από το Λούβρο, το Musée d’Orsay, το Κέντρο Georges Pompidou και τις Βερσαλλίες, μεταξύ άλλων. Το μουσείο στις αίθουσές του περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής και γλυπτικής από 13 από τις πιο γνωστές συλλογές της Γαλλίας, που χρονολογούνται από την εποχή του χαλκού μέχρι την ποπ-αρτ. 

Ανάμεσα στα έργα συμπεριλαμβάνονται το Portrait of an Unknown Woman του Ντα Βίντσι, το Saint Lazare Station του Μονέ και το Big Electric Chair του Άντι Γουόρχολ, αρχαία αγάλματα, βάζα και μάσκες από την Ασία και την Αφρική. Και ακόμα το The Woman with a Mirror του Τιτσιάνο, το Napoleon Crossing the Alps του Ζαν Λουί Νταβίντ και το The Fife Player του Μανέ.

Λούβρο Άμπου Ντάμπι: Άφαντο ακόμα το «Salvator Mundi» αλλά αγοράστηκαν 27 αριστουργήματα Facebook Twitter
Between Darkness and Night (Entre chien et loup), 1943 | Μαρκ Σαγκάλ

Στη διάρκεια της πανδημίας το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι αγόρασε 27 συνολικά έργα, ανάμεσά τους και έναν εξαιρετικό πίνακα του Σαγκάλ και ένα σπάνιο έργο του Ζορζ ντε λα Τουρ, που ήταν το ακριβότερο έργο σε αυτή την κατηγορία που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία στη Γερμανία, αντί 4,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Το μουσείο αγόρασε επίσης το έργο «Entre chien et loup» του Σαγκάλ, ένα έργο που ο Ρωσο-εβραίος ζωγράφος ολοκλήρωσε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αφού μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, και αναπαριστά τον θάνατο και τον εκτοπισμό, ενώ στα χρώματά του διαγράφονται αυτά της γαλλικής σημαίας. Μάλιστα στο έργο αυτό απεικονίζεται και ο ίδιος ο ζωγράφος.

Άλλες αγορές περιλαμβάνουν μια επιλογή από 25 ιαπωνικά χαρακτικά από τον 18ο και 19ο αιώνα, από την περίοδο Έντο. Οι ξυλογραφίες περιλαμβάνουν το Under the Wave off Kanagawa, επίσης γνωστό ως The Great Wave, από τον Κατσουχίσα Χοκουσάι. Επίσης δυο γλυπτά του Ροντέν μπήκαν στη συλλογή, το μνημείο του Victor Hugo και το έργο Call to Arms, το οποίο δείχνει έναν τραυματισμένο στρατιώτη στα πόδια μιας φτερωτής μορφής, όπως και το Le Grand Cheval (The Large Horse) του Ρεϊμόν Ντισάν Βιγιόν, ένα αφηρημένο χάλκινο γλυπτό από το 1914.

Το μουσείο δανείστηκε επίσης πρόσφατα 18 έργα από το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, τα οποία ενδέχεται να εκτεθούν τον επόμενο χρόνο, συμπεριλαμβανομένης της L' Algerienne (Algerian Woman) του Ματίς, ενός πορτρέτου της Καρολίν, της διάσημης πόρνης που απεικόνισε ο Αλμπέρτο Τζακομέτι, και του πορτρέτου του Michel Leiris από τον Φράνσις Μπέικον.

Λούβρο Άμπου Ντάμπι: Άφαντο ακόμα το «Salvator Mundi» αλλά αγοράστηκαν 27 αριστουργήματα Facebook Twitter
Girl Blowing on a Braisier (La Fillete au braisier). Ζορζ ντε λα Τουρ | Courtesy Lempertz
Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM