Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου

Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό μοναδικό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου Facebook Twitter
0

Όποιος περάσει ο κατώφλι της οδού Αναξαγόρα 38 στου Ζωγράφου, πίσω από τη βαριά πόρτα θα βρεθεί μέσα σε έναν «μυστικό» κήπο με αγάλματα.

Ο Μέγας Αλέξανδρος, το άγαλμα της τρίτης χιλιετίας, η καταστροφή των Δελφών, φιγούρες ανδρών και γυναικών ανάμεσα σε νεραντζιές σε υποδέχονται σε αυτό το μέρος που μοιάζει να μην είναι αληθινό μέσα στην πυκνή δόμηση της περιοχής, σαν πρόγευση στην είσοδο του εργαστηρίου του Γιάννη Παππά που θα γίνει ένα φυτώριο νέων καλλιτεχνών από τον Νοέμβριο.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε σπουδαστές κάθε ηλικίας και επιπέδου προόδου, διαμορφώνοντας ένα προσωπικό πρόγραμμα φοίτησης ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Αυτό θα είναι το Εργαστήριο Σχεδίου και Ζωγραφικής του Μουσείου Μπενάκη, που συμπληρώνει μια από τις επιθυμίες του Γιάννη Παππά: ο συγκεκριμένος χώρος να μετατραπεί σε φυτώριο νέων καλλιτεχνών μέσα από τη διδασκαλία των καλών τεχνών.

Η δημιουργία του Εργαστηρίου Σχεδίου και Ζωγραφικής καθώς και η συνεργασία με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών για μια σειρά περιοδικών εκθέσεων σπουδαστών της έρχονται να εκπληρώσουν αυτή του την επιθυμία.

Ήταν όχι μόνο το εργαστήριο αλλά και για πολλά χρόνια η κατοικία της οικογένειας του Γιάννη Παππά που το 2002 στη διαθήκη του θέλησε να αφήσει το εργαστήριο ατόφιο στο Μουσείο Μπενάκη με τα έργα να βρίσκονται στο φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο είχαν δημιουργηθεί.

Μέσα σε έναν χώρο δημιουργίας, περιτριγυρισμένοι από προπλάσματα και μοναδικά δείγματα της εργασίας του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη, οι νέοι σπουδαστές θα μπορούν να κάνουν προετοιμασία για εισαγωγικές εξετάσεις στις Σχολές Καλών Τεχνών, όπου οι υποψήφιοι εξετάζονται στο σχέδιο, το χρώμα και τη σύνθεση, ενώ ευπρόσδεκτοι θα είναι και μαθητές οι οποίοι δεν στοχεύουν στην εισαγωγή σε Σχολή Καλών Τεχνών αλλά επιθυμούν να διδαχθούν σχέδιο και ζωγραφική, με την καθοδήγηση και διδασκαλία του εικαστικού Θοδωρή Μπαργιώτα, υπεύθυνου του Εργαστηρίου Γιάννη Παππά.

Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό μοναδικό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου Facebook Twitter
Ένας μοναδικός χώρος εργασίας όπου θα εκπαιδευθούν ανήσυχοι νέοι υποψήφιοι για την ΑΣΚΤ αλλά και άτομα που θέλουν να κάνουν εργαστήρια ζωγραφικής.

Σε αυτό τον χώρο δημιουργήθηκαν έργα, αντήχησαν εργαλεία, μεταδόθηκε η γνώση. Ήταν όχι μόνο το εργαστήριο αλλά και για πολλά χρόνια η κατοικία της οικογένειας του Γιάννη Παππά, που το 2002, στη διαθήκη του, θέλησε να αφήσει το εργαστήριο ατόφιο στο Μουσείο Μπενάκη με τα έργα να βρίσκονται στο φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο είχαν δημιουργηθεί.

Υπήρξε κατοικία της οικογένειας του μεγάλου Έλληνα δημιουργού ως τη δεκαετία του 1960 και χτίστηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '30, όταν ο Γιάννης Παππάς είχε επιστρέψει από τις σπουδές του στο Παρίσι και η περιοχή του Ζωγράφου ήταν ακόμα μια εξοχή της Αθήνας με μονοκατοικίες και κήπους.

Σε αυτό το εργαστήριο δούλεψε ο Γιάννης Παππάς στη διάρκεια της Κατοχής, ενώ αργότερα, το 1944 κατατάσσεται στο Βασιλικό Ναυτικό και υπηρετεί στην Ανωτέρα Ναυτική Διοίκηση Αλεξανδρείας ως ναύτης. Παραμένει στην Αλεξάνδρεια ως το 1951 και μελετά τα μνημεία της αιγυπτιακής τέχνης στο Κάιρο και την Άνω Αίγυπτο.

Το εργαστήριο λεηλατείται και ο Πάνος Τσολάκης, ο οποίος το είχε σχεδιάσει, το αποκαθιστά ετοιμάζοντάς το για την επιστροφή του Γιάννη Παππά το 1952, έναν χρόνο πριν εκλεγεί καθηγητής των Εργαστηρίων Γλυπτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ).

Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό μοναδικό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου Facebook Twitter
Κουκουβάγια. Φωτ.: Ναταλία Τσουκαλά

Ο γιος του, Αλέκος Παππάς, πρόσφερε στο Μουσείο Μπενάκη το κτίριο με βασικό στόχο της δωρεάς τα έργα του καλλιτέχνη να παραμείνουν συγκεντρωμένα στο φυσικό τους περιβάλλον.

Από τους πιο παραγωγικούς νεοέλληνες γλύπτες, ο Γιάννης Παππάς φιλοτέχνησε πλήθος έργων σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, ανδριάντες και προτομές, που ανάμεσά τους βλέπουμε τον ανδριάντα του Ελευθερίου Βενιζέλου στο πάρκο Ελευθερίας, του Οδυσσέα Ελύτη στην πλατεία Δεξαμενής, του Ελευθερίου Βενιζέλου και του Χαριλάου Τρικούπη στο Προαύλιο Βουλής των Ελλήνων, την προτομή του Δημητρίου Υψηλάντη στο Πεδίον του Άρεως, τον έφιππο ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη συμβολή των οδών Αμαλίας και Βασ. Σοφίας.

Αφοσιωμένος τόσο στη γλυπτική όσο και στη ζωγραφική, ο Γιάννης Παππάς άφησε αυτό το ακίνητο, ένα μοναδικό δείγμα χώρου εργασίας μέσα στο οποίο θα εκπαιδευθούν ανήσυχοι νέοι υποψήφιοι για την ΑΣΚΤ αλλά και άτομα που θέλουν να κάνουν εργαστήρια ζωγραφικής.

Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό μοναδικό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου Facebook Twitter
Γεώργιος Καραϊσκάκης. Φωτ.: Ναταλία Τσουκαλά
Μαθαίνοντας ζωγραφική μέσα στο φωτεινό μοναδικό εργαστήριο του Γιάννη Παππά στου Ζωγράφου Facebook Twitter
Μητέρα. Φωτ.: Ναταλία Τσουκαλά

Εγγραφές γίνονται όλον τον χρόνο, περισσότερες πληροφορίες στα Τ 210 777 3946 - 6972603137 ή στο [email protected]

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ