Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν

Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Ο σχεδιασμός βασίστηκε στην αρχετυπική καλύβα του Χάιντεγκερ. Φωτο: Courtesy of Simulaa
0

Το αυστραλιανό δίδυμο αρχιτεκτόνων Simulaa και Natalie Alima κέρδισαν τον διαγωνισμό για τη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν 2022 στην Εσθονία με μια εγκατάσταση από μανιτάρια. Με τίτλο Burlasite, η βάση της δομής χρησιμοποιεί τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης που θα αναλάβει τη φροντίδα των μανιταριών, των μυκηλίων που αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου.

Η πρόταση τονίζει την επαναχρησιμοποίηση τοπικών υλικών και τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν βιώσιμα σχέδια με εφευρετικότητα και περιβαλλοντική προσαρμογή. Η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν θα ανοίξει για το κοινό στις 7 Σεπτεμβρίου 2022 και η εγκατάσταση θα εκτίθεται έως το 2024 μπροστά από το Μουσείο της Εσθονικής Αρχιτεκτονικής.

Οι επιμελητές της εγκατάστασης πρότειναν μια βιώσιμη και ανθρωποκεντρική προσέγγιση της κατασκευής που καταδεικνύει τις ανθεκτικές δυνατότητες που υπάρχουν μέσα στον ζωντανό κόσμο, την επαναχρησιμοποίηση τοπικών υλικών και κατασκευών και την αρχιτεκτονική. Ο σχεδιασμός βασίστηκε στην αρχετυπική καλύβα, παίρνοντας τη βασική δομή της εγκαταλελειμμένης καλύβας του Martin Heidegger ως θεμέλιο και χτίζοντας πάνω στο ξύλινο πλαίσιο της. Τα απόβλητα από την τοπική βιομηχανία ξυλείας θα συνδυαστούν με ένα βιοδιασπώμενο πολυμερές υλικό, το μυκήλιο, το οποίο στη συνέχεια θα εκτυπωθεί σε 3D για να σχηματίσει το θεμέλιο. Το βασικό πλαίσιο θα "εγχυθεί" με ίνες μανιταριών, οι οποίες τελικά θα καλύψουν το πλαίσιο και θα πάρουν την τελική του μορφή.

Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Το θέμα της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν του 2022 είναι «Βρώσιμο. Ή η Αρχιτεκτονική του Μεταβολισμού» και αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ του φυσικού κόσμου και των πόλεων και των κτιρίων. Φωτο: Courtesy of Simulaa

Αυτό το έργο παρουσιάζει μια ανήσυχη συμμαχία μεταξύ βιολογικών μετασχηματισμών και της απόδοσης ενός γεννητικού αλγορίθμου. Μέσω αυτής της ελεγχόμενης διαδικασίας, το έργο επιδιώκει να αυξήσει αυτήν την κατάσταση ροής, που εκφράζεται στην υλική αποσύνθεση του αντικειμένου και σε μια νέα αναδυόμενη μορφή του.

Το θέμα της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν του 2022 είναι «Βρώσιμο. Ή η Αρχιτεκτονική του Μεταβολισμού» και αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ του φυσικού κόσμου και των πόλεων και των κτιρίων. Ο κύριος στόχος είναι να αναθεωρήσει και να φανταστεί κάποιος ξανά τη λογική της κυκλικής οικονομίας και τους τρόπους με τους οποίους μεταφέρεται στους τομείς του σχεδιασμού, της αρχιτεκτονικής και της παραγωγής του αστικού περιβάλλοντος. Ο στόχος των επιμελητών ήταν να «θρέψουν την τοπική χειροτεχνία, να αξιοποιήσουν καλύτερα τα διαθέσιμα υλικά, να ανταποκριθούν σε περιβάλλοντα σε μακροχρόνια κλίμακα και να ενισχύσουν την έκφραση του κατά παραγγελία σχεδιασμού».

Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Simulaa

Το Εσθονικό Κέντρο Αρχιτεκτονικής είχε ανακοινώσει πέρυσι ότι η 6η έκδοση της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν (TAB) αναβλήθηκε για το 2022 «λόγω της αναβολής της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας καθώς και των αβέβαιων καιρών που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς πολιτιστικές εκδηλώσεις λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού». Οι επιλεγμένοι επιμελητές είναι οι αρχιτέκτονες Λυδία Καλλιπολίτη και Αρετή Μαρκοπούλου σε συνεργασία με τον συν-επιμελητή Ιβάν Σεργκέγιεφ, ο οποίος σύμφωνα με τους διοργανωτές «στοχεύει στην ενδυνάμωση των αρχιτεκτόνων, των σχεδιαστών και των περιβαλλοντολόγων ώστε να αναπτύξουν μια προληπτική στάση σχετικά με την εκφραστική ικανότητα της αρχιτεκτονικής για εκτέλεση κυκλικών λειτουργιών, να παράγει πόρους- να παράγει τρόφιμα και ενέργεια- καθώς και να αποσυντίθεται ».

Δημιουργώντας συνέργεια μεταξύ Εσθονών και ξένων αρχιτεκτόνων, καθώς και μεταξύ αρχιτεκτόνων και του ευρύτερου κοινού, η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν προωθεί κυρίως την αρχιτεκτονική κουλτούρα και ενθαρρύνει διασυνοριακά την ανταλλαγή ιδεών.

Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Simulaa
Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Simulaa
Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Simulaa
Μια εγκατάσταση από μανιτάρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Ταλίν Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Simulaa
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ