Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Η εγκατάσταση του Μπουρέν στο προεδρικό μέγαρο της Γαλλίας. Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace
0

Όταν ο βραβευμένος με το Χρυσό Λιοντάρι της Μπιενάλε της Βενετίας Ντανιέλ Μπουρέν τοποθέτησε 260 ριγέ κολώνες στην αυλή του του Palais-Royal το 1986 σκανδάλισε τη Γαλλία αλλά ο χρόνος δικαίωσε τον καλλιτέχνη και την επιλογή της τότε κυβέρνησης Μιτεράν που εγκατέστησε έργα σε όλο το Παρίσι που δεν ήταν ακριβώς «αποδεκτά».

Το νέο έργο του Μπουρέν είναι η εγκατάσταση που καλύπτει τη γυάλινη οροφή των δωματίων υποδοχής στο προεδρικό μέγαρο της Γαλλίας, σε πάνελ στα χρώματα της γαλλικής σημαίας, με μπλε, λευκό και κόκκινο.

Οι μαικήνες της τέχνης στη Γαλλία ήταν παρόντες στα αποκαλυπτήρια του έργου που έκανε ο Εμανουέλ Μακρόν που είπε ότι το έργο είναι μια φανταστική πτήση που συμβολίζει το νέο πνεύμα ελευθερίας που κατέκλυσε τη χώρα, περισσότερο από τρεις μήνες μετά την επαναλειτουργία των μουσείων, των θεάτρων και των κινηματογράφων μετά το εκτεταμένο κλείσιμο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Σε μια εποχή που η ζωή επιστρέφει, αυτό το έργο τέχνης αντανακλά την προθυμία όχι μόνο να καταστήσει τα Ηλύσια ένα μέρος για τη σύγχρονη δημιουργικότητα, αλλά να σας ζητήσει να συμμετάσχετε όλοι στο πνεύμα της τόλμης, της ελευθερίας και της επανεφεύρεσης της χώρας μας, γιατί πιστεύω ότι αυτός είναι βασικά ο ρόλος των καλλιτεχνών », είπε ο Μακρόν.

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Τα αποκαλυπτήρια του έργου έκανε ο Εμανουέλ Μακρόν. Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace

Η εγκατάσταση του Μπουρέν έρχεται τις ίδιες μέρες που η Αψίδα του Θριάμβου έχει τυλιχτεί με το πρώτο δημόσιο μεταθανάτιο έργο του Κρίστο, με μεταξωτά πανιά, σαν μήνυμα ότι η τέχνη επιστρέφει στην πόλη μετά την πανδημία, ενώ η μεγάλη εικαστική φουάρ στην επέκταση του Γκραν Παλέ θα σημάνει την επανεκκίνηση της εικαστικής κίνησης.

Με τίτλο «Pavoisé», το έργο του Μπουρέν αναμένεται να αποκαλυφθεί στο κοινό κατά τη διάρκεια των Ευρωπαϊκών Ημερών Κληρονομιάς στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου και θα παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο καλλιτέχνης πρόσθεσε έναν τοίχο καθρεφτών στο πίσω μέρος του χειμερινού κήπου, ο οποίος μαζί με τη διπλανή αίθουσα χορού και το δωμάτιο Napoleon III ανακαινίστηκε το 2019 από την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων Isabelle Stanislas, υπό την επίβλεψη της Μπριζίτ Μακρόν, για να δώσει μια πιο ευάερη, σύγχρονη αίσθηση. Τα πολύχρωμα πάνελ, εμπνευσμένα από τη γαλλική εθνική σημαία, δημιουργούν ένα καλειδοσκόπιο από πολύχρωμες δέσμες φωτός στο χώρο υποδοχής. Ο Μπουρέν έχει αφήσει κενό χώρο ανάμεσα σε κάθε τμήμα που έχει τρία χρώματα της γαλλικής σημαίας για να δώσει μια γεύση από τον ουρανό πέρα ​​από τη γυάλινη οροφή. Ο ίδιος δήλωσε ότι «είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που θα χρησιμοποιήσω τα χρώματα της γαλλικής σημαίας, ήμουν διστακτικός γιατί δεν μου αρέσει πολύ να παίζω με αναγνωρίσιμα σύμβολα, αλλά σκέφτηκα, αν δεν το κάνω εδώ, δεν θα το κάνω ποτέ.… Αυτή είναι η καρδιά της Γαλλικής Δημοκρατίας».

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace

Για τον 83χρονο Μπουρέν κάθε εγκατάσταση έχει την ίδια σημασία είτε πρόκειται για έναν ιδιωτικό χώρο είτε για ένα δημόσιο κτίριο, μάλιστα τόνισε ότι αυτό το μέρος είναι ίδιο με κάθε άλλο στο οποίο έχει κληθεί να εργασθεί.

Ωστόσο, μην υπολογίζετε σε αυτόν για να αισθάνεται πολύ ευλαβής για τη διακοπή των διαδρόμων της εξουσίας. «Δεν με νοιάζει αν εργάζομαι σε μπάνιο ή σε ιστορικό μνημείο», είπε. «Δεν είμαι κυνικός, αλλά για μένα, αυτό το μέρος είναι το ίδιο με οποιοδήποτε άλλο μέρος στο οποίο έχω κληθεί να εργαστώ».

Στους δημοσιογράφους ο Μπουρέν είπε ότι δεν απολαμβάνει τη διαμάχη που προκαλείται από τα έργα του. «Δεν θέλω να προκαλέσω αυτού του είδους την αντίδραση, ειδικά όταν είναι πολύ αρνητική», είπε. Ελπίζει ότι τα έργα του ενσωματώνονται στον περιβάλλοντα χώρο όπως έγινε στο Παλέ Ρουαγιάλ.

Ο Μπουρέν είπε ότι ελπίζει το "Pavoisé" να παραμείνει στη θέση του επ 'αόριστον και εύχεται ο επόμενος πρόεδρος της χώρας να μη θελήσει να «απαλλαγεί» από την εγκατάσταση.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ