«Μοριάς ‘21»: Tableaux Vivants σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μας ταξιδεύουν στην Ιστορία της Επανάστασης του 1821

«Μοριάς ‘21»: Tableaux Vivants σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μας ταξιδεύουν στην Ιστορία της Επανάστασης του 1821 Facebook Twitter
Έξι ζωγραφικά έργα από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη αναβιώνουν στιγμές της Επανάστασης του 1821 σε βιτρίνες και εμπορικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
0

Το πρόγραμμα πολιτιστικού τουρισμού ΜΟΡΙΑΣ ’21, σε συνεργασία με τα πολυκαταστήματα  Αttica σε  Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τα Εμπορικά Κέντρα The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, μας ταξιδεύει μέσα από Tableaux Vivants που συνδέουν  την παραστατική τέχνη με τη ζωγραφική και την Ιστορία του Αγώνα!

Διακόσια χρόνια μετά, στο πλαίσιο του προγράμματος ΜΟΡΙΑΣ ’21, έξι ζωγραφικά έργα από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη αναβιώνουν στιγμές της Επανάστασης του 1821 σε βιτρίνες και εμπορικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Performers αναπαράγουν, αποδομούν και ερμηνεύουν σε Tableaux Vivants εμβληματικές ζωγραφικές συνθέσεις κορυφαίων Ελλήνων και Ευρωπαίων ζωγράφων που αποτύπωσαν το ήθος και το πάθος, τα ιδανικά και τις πράξεις των Αγωνιστών του 1821. Ένας διάλογος αναπτύσσεται μεταξύ των ερμηνευτών και των περαστικών, σε δυο διαφορετικούς χρόνους-ρυθμούς. Έργα οικεία, «μνημεία», με την κυριολεκτική σημασία του όρου, εικονοποιούν την  ιστορική μνήμη και αποτελούν πλέον τεκμήρια της εθνικής μας ταυτότητας, καθώς έχουν εγγραφεί ανεξίτηλα, συναισθηματικά, και βιωματικά στο συλλογικό μας υποσυνείδητο.

Τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι:

Διονύσιος Τσόκος, Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια στις 27 Σεπτεμβρίου 1831, 1850. Μουσείο Μπενάκη

Θεόδωρος Βρυζάκης, Ο όρκος των αγωνιστών στην εκκλησία της Αγίας Λαύρας, 1851. Μουσείο Μπενάκη

Sir Charles Lock Eastlake, Έλληνες φυγάδες μετά την καταστροφή της Χίου, 1833. Μουσείο Μπενάκη

Θεόδωρος Βρυζάκης, Το καραούλι, 1851. Μουσείο Μπενάκη

Henri Decaisne, Αποτυχία επιχειρήσεως, 1826. Μουσείο Μπενάκη

January Suchodolski, Ο χορός του Ζαλόγγου, 1833. Μουσείο Μπενάκη

«Μοριάς ‘21»: Tableaux Vivants σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μας ταξιδεύουν στην Ιστορία της Επανάστασης του 1821 Facebook Twitter

Το πρωτότυπα έργα περιλαμβάνονται στην μεγάλη επετειακή έκθεση «1821 Πριν και Μετά» συνδιοργάνωση  του  Μουσείου Μπενάκη  με την Τράπεζα της Ελλάδος, την Εθνική Τράπεζα και την Alpha Bank, που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138 έως τις 7 Νοεμβρίου 2021.

Η Tableaux Vivants που παρουσιάστηκαν σε βιτρίνες πολυκαταστημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι, «ξαναζωντανεύουν» και το φθινόπωρο.

Πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστούν στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos  στις 16, 17  Σεπτεμβρίου ώρα 18.30 & 18 Σεπτεμβρίου, ώρα 13.00 και στην Αθήνα, στα εμπορικά κέντρα Golden Hall στις 23, 24 Σεπτεμβρίου ώρα 18.30 & 25 Σεπτεμβρίου, ώρα 12.00 και The Mall Athens στις 30 Σεπτεμβρίου, 1 Οκτωβρίου ώρα 19.00 & 2 Οκτωβρίου, ώρα 18.00.

Η δράση είναι μια ιδέα και παραγωγή της εταιρίας Discover Greek Culture. Τη χορογραφία και το casting έχει αναλάβει η Φρόσω Κορρού, την εικαστική εγκατάσταση η Όλγα Μπρούμα, την ηλεκτρολογική εγκατάσταση ο Παναγιώτης Πλασκασοβίτης και τη διεύθυνση παραγωγής ο Ανδρέας Βάλμης. Ερμηνεύουν οι: Διονύσης Λάνης, Πέτρα Μαυρίδη, Δώρα Μπιλιώνη και Χρήστος Φουσέκης.

Τα Tableaux Vivants μας εμπνέουν φέτος να επισκεφτούμε τις 21 θεματικές διαδρομές  του προγράμματος ΜΟΡΙΑΣ ’21, σε συνδυασμό και με μια σειρά από σημαντικές δράσεις στην Πελοπόννησο, από τους άξονες Ιστορίας, Τέχνης, Γαστρονομίας και Φύσης.  Προτεινόμενες τριήμερες, πενθήμερες και επταήμερες διαδρομές είναι διαθέσιμες στη ιστοσελίδα του προγράμματος www.morias21.com και μας υπόσχονται ένα πολύ ενδιαφέρον καλοκαίρι!

Με την συμμετοχή πάνω από 70 ιδρυμάτων, φορέων και εταιριών, η πρωτοβουλία «ΜΟΡΙΑΣ 21» δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την επιστημονική τεκμηρίωση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τελεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, με στρατηγικό συνεργάτη την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τους Δήμους Ανατολικής Μάνης, Δυτικής Μάνης, Καλαμάτας, Κορινθίων, Μονεμβασίας, Ναυπλιέων, Πύλου-Νέστορος, Τρίπολης, καθώς και με τους Δήμους Μεσσήνης, Οιχαλίας, Τριφυλίας, σε συνεργασία με την «Πρωτοβουλία 1821-2021».

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα στη σελίδα www.morias21.com

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ