Μουσείο τοποθέτησε πίνακες του Πικάσο στις γυναικείες τουαλέτες για να τους βλέπουν μόνο γυναίκες

Μουσείο της Τασμανίας τοποθέτησε πίνακες του Πικάσο σε γυναικείες τουαλέτες, μετά από απόφαση δικαστηρίου Facebook Twitter
Πίνακας του Πικάσο μέσα στις γυναικείες τουαλέτες του μουσείου Mona, φωτ.: Instagram
0

Το μουσείο Μona στην Τασμανία της Αυστραλίας αποφάσισε να τοποθετήσει μέρος της συλλογής του με πίνακες του Πικάσο στις γυναικείες τουαλέτες, για να ξεπεράσει δικαστική απόφαση που όριζε ότι έπρεπε να δέχεται και άνδρες στη συγκεκριμένη έκθεση που είχε δημιουργηθεί μόνο για γυναίκες. 

Η καλλιτέχνης Κίρσα Καετσίλε, σύζυγος του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη του μουσείου Mona, Ντέιβιντ Γουάλς, ανέβασε τη Δευτέρα ένα βίντεο στα social media που δείχνει τουλάχιστον δύο πίνακες του Πικάσο να έχουν τοποθετηθεί σε τουαλέτες του μουσείου. Οι πίνακες του Πικάσο ήταν μεταξύ των έργων τέχνης που βρίσκονταν προηγουμένως στο «Ladies Lounge» του μουσείου, έναν χώρο μόνο για γυναίκες που δημιούργησε η Κίρσα Καετσίλε με σκοπό οι άνδρες να βιώσουν τον αποκλεισμό. 

Όμως τον Απρίλιο, το Αστικό και Διοικητικό Δικαστήριο της Τασμανίας (Tascat) έκρινε μετά από καταγγελία ενός άνδρα, στον οποίο δεν επετράπη η είσοδος το 2023, ότι το «Ladies Lounge» δημιουργούσε διακρίσεις. Το δικαστήριο έδωσε στο μουσείο προθεσμία 28 ημερών για να σταματήσει να αρνείται την είσοδο σε άνδρες στο «Ladies Lounge». Η έκθεση έκτοτε παραμένει κλειστή. 

«Μια νέα έκθεση στο Mona. Μόνο για κυρίες...» έγραψε η Καετσίλε στη λεζάντα του βίντεο που ανέβασε τη Δευτέρα, επισημαίνοντας ότι πριν από την απόφαση του δικαστηρίου, όλες οι τουαλέτες στο Mona ήταν unisex. «Αλλά το Ladies Lounge έπρεπε να κλείσει εξαιτίας μιας αγωγής που έκανε ένας άνδρας», ανέφερε. «Και απλά δεν ήξερα τι να κάνω με όλους αυτούς τους πίνακες του Πικάσο», συμπλήρωσε. 

Η Kαετσίλε συνέχισε υποστηρίζοντας ότι το μουσείο θα επιδιώξει να δημιουργήσει ξανά το «Ladies Lounge» βαφτίζοντάς το «εκκλησία ή σχολείο», βασιζόμενη στο άρθρο 26 του νόμου της Τασμανίας κατά των διακρίσεων, ο οποίος επιτρέπει υπό ποιες συνθήκες μπορεί να απαγορευτεί η πρόσβαση σε άτομα με βάση το φύλο. 

Στο «Ladies Lounge», το οποίο άνοιξε το 2020, οι γυναίκες που εισέρχονταν στο χώρο δέχονταν περιποίηση από άνδρες μπάτλερ που τους προσέφεραν σαμπάνια, την ώρα που περιτριγυρίζονταν από μερικά από τα καλύτερα έργα τέχνης του μουσείου.  Η Καετσίλε δήλωσε τον Μάρτιο ότι ήταν «απολύτως ευτυχής» που η υπόθεση έφτασε στο δικαστήριο, μετά από καταγγελία του Jason Lau από το Σίδνεϊ. «Οι άνδρες βιώνουν το ‘’Ladies Lounge’’, η εμπειρία της απόρριψης είναι το έργο τέχνης», δήλωσε τότε. 

Στις 7 Μαΐου, η Καετσίλε δήλωσε ότι το μουσείο θα ασκήσει έφεση στην απόφαση στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ