Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτογραφία: Νίκος Παππάς
0

Στην έκθεση Dilettanti 021 στη γκαλερί ΗΩΣ φιλοξενεί φωτογραφικές δουλειές συμμετεχόντων στο Photo Research Lab από το Νοέμβρη του 2019 και μετά. Οι φωτογράφοι ξεκίνησαν τις περισσότερες φορές με μια ιδέα ή με ένα υλικό που προϋπήρχε, αποτέλεσμα, συχνά, αρκετών χρόνων τριβής με το φωτογραφικό μέσο, πολλά όμως ήταν αυτά που άλλαξαν στην πορεία μέσα από τη συζήτηση με τους συμμετέχοντες στην ομάδα αλλά και μέσα από τις αλλαγές τις οποίες η ίδια η ζωή επέβαλλε στον καθένα και στη καθεμία αυτούς τους τελευταίους δύσκολους και περίεργους μήνες.

Τα αποτελέσματα αυτών των αναθεωρήσεων, ανανοηματοδοτήσεων, στοχαστικών αναπροσαρμογών εκτίθενται εδώ. Πρόκειται για απτές αποδείξεις ότι οι δογματικές προϋποθέσεις, με μια λέξη οι κάθε λογής βεβαιότητες υποχωρούν μπροστά στην πραγματικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και συσχετισμών, μπροστά στις καθημερινότητες που καταλήγουν να γραφτούν ενίοτε ως κομμάτι της ιστορίας.

Ο Άγγελος Παππάς, ένας από τους συμμετέχοντες στην έκθεση, φωτορεπόρτερ ημερήσιων φύλλων παρουσίασε αποσπάσματα της δουλειάς του από ένα φωτορεπορτάζ στο αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας ένα καλοκαιρινό βράδυ του 1984. Το έργο «Υπό το Βλέμμα του Νόμου» αποτελεί μία από τις 11 συμμετοχές στην έκθεση Dilettanti 21 και παρουσιάζεται στη γκαλερί Ηώς έως τις 19 Ιουνίου.

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς

40 χρόνια μετά η «Νυκτερινή Περιπολία» γίνεται αντικείμενο μια συζήτησης γύρω από τρόπους επαναπλαισίωσης αρχειακού φωτογραφικού υλικού στο πλαίσιο της ομάδας του photo research lab. Προσφέρει το υλικό για ένα έργο με τίτλο «Υπό το βλέμμα του Νόμου» που αποτελείται από ψήγματα των φωτογραφιών αυτών - χειρονομίες, στάσεις σωμάτων, εκφράσεις. Η χρήση των φωτογραφιών τότε και το νόημα της χρήσης και έκθεσης τους τώρα, η ηθική της αναπαράστασης, το ποιος αναπαριστά ποιον υπό ποιες συνθήκες και με ποιο δικαίωμα, ήταν τα ερωτήματα που διαμόρφωσαν το έδαφος για την επαναξέταση και ανάδειξή τους σήμερα.

Ο Άγγελος Παππάς αφηγείται: «Ο Όμιλος Βαρδινογιάννη έχει ήδη εξαγοράσει την Μεσημβρινή, μια εφημερίδα με κύρος αλλά πολύ χαμηλή κυκλοφορία. Η απομάκρυνση του Χρήστου Πασσαλάρη από τον Ελεύθερο Τύπο, θεωρήθηκε μεγάλη ευκαιρία για την άνοδο της κυκλοφορίας της Μεσημβρινής χωρίς όμως εκπτώσεις στο κύρος της. Το πείραμα θα ξεκινούσε με την συνύπαρξη των παλαιών έγκριτων συντακτών με «νέους» συντάκτες οι οποίοι θα αναλάμβαναν να δώσουν το «νεύρο» μιάς ταμπλόϊντ εφημερίδας. Η νέα Μεσημβρινή θα ξεκινούσε να παρουσιάζει το νέο της πρόσωπο το φθινόπωρο του 1984 μαζί με μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια. Για να μπορέσει όμως να αποδώσει η καμπάνια αυτή θα έπρεπε να υπάρχουν θέματα στο «ψυγείο» που θα ήταν απλά και ελκυστικά. Ένα από αυτά ήταν και η «Νυκτερινή Περιπολία».

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς

        

Dilettanti 021

Διάρκεια έκθεσης: 3 – 19 Ιουνίου 2021

Γκαλερί Ηώς, Χέυδεν 38, 104 34 Αθήνα

Επιμέλεια: Κώστας Ιωαννίδης, Ελένη Μουζακίτη και οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Μέτρια κινηματογραφική εβδομάδα, με δυο βιογραφικά δράματα που απογοητεύουν, μια κακόβουλη crime κωμωδία και μια διασκευή video game απευθυνόμενη στο οικογενειακό κοινό ανάμεσα στις νέες κυκλοφορίες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM