Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτο: Manuel Lagos Cid/Paris Match Archive/Getty Images
0

Ο 74χρονος εικαστικός καλλιτέχνης ασχολείται με γλυπτά εγκαταστάσεις και σχέδια και τα έργα του διακρίνονται από την έμφαση στη διαδικασία και τη χρήση φυσικών υλικών, όπως πηλός, πέτρα, μέταλλο και ξύλο. Το έργο του προσπαθεί να αφομοιώσει τη φύση στην καλλιτεχνική του πρακτική, και πιο συγκεκριμένα, το δέντρο, ένας ζωντανός οργανισμός που μοιάζει πολύ με μια ανθρώπινη φιγούρα, είναι ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο στο έργο του.

Ο Πενόνε δημιούργησε το πρώτο του γλυπτό Albero ("Δέντρο") το 1969, μια σειρά που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.  Από τότε, η πρακτική του συνέχισε να διερευνά και να ερευνά τον φυσικό κόσμο και την ποιητική σχέση μεταξύ ανθρώπου και φύσης, καλλιτεχνικής διαδικασίας και φυσικής διαδικασίας.

Η πρώιμη δουλειά του συσχετίζεται συχνά με το κίνημα της Άρτε Πόβερα. Βραβευμένος με το Praemium Imperiale, ο Πενόνε παρουσίασε στο πλαίσιο της φετινής Μπιενάλε αρχιτεκτονικής της Βενετίας το έργο που έχει τίτλο «Πώς θα ζήσουμε μαζί;», τη δική του εκδοχή για το διάλογο φύσης και ανθρώπου, φυτεύοντας μια λεύκα στα νερά των καναλιών της Βενετίας, κοντά στο Αρσενάλε, ένα δέντρο που στα κλαδιά του λικνίζεται μια βαριά πέτρα. Το έργο  «The Listener», παρουσιάζει την ιδέα ενός σιωπηλού δυνητικού ακροατή σε καθέναν που το βλέπει ή το πλησιάζει.

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Giuseppe Penone, Impronte di corpi nell’aria (Bodies Imprinted in the Air), 2021. © 2021 Giuseppe Penone/Artists Rights Society (ARS), New York/ADAGP, Paris

Ο Ιταλός δημιουργός επέλεξε το δέντρο που αφουγκράζεται συμβολικά τη γη και τα όντα της εδώ και αιώνες, ως έμβλημα σοφίας και κατανόησης. Μας παρουσιάζει μέσα στο νερό ένα τόπο συνομιλίας και αναστοχασμού, προάγοντας τον διάλογο τόσο με τον εαυτό μας όσο και με τους γύρω μας και τον κόσμο. Είναι η δική του συμβολή στον προβληματισμό που θέτει το θέμα της Μπιενάλε και σχετίζεται όχι με τον τρόπο που μπορούμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ακούμε, κατά συνέπεια να κατανοούμε ο ένας τον άλλο στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Ο Πενόνε, δημιούργησε αυτό το δέντρο για το ίδρυμα Vulsat Foundation που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό σε σχέση με τα ζητήματα ακρόασης και επικοινωνίας, τα οποία θεωρεί θεμελιώδη στην επίλυση των κρίσιμων προβλημάτων του κόσμου.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ