Με το Spiderman: No Way Home να συνεχίζει την επέλασή του και στο ελληνικό box-office, έχοντας κόψει ήδη κοντά στα 300.000 εισιτήρια, τα Σμύρνη μου Αγαπημένη και Matrix Resurrections να ξεκινούν την ουσιαστική πορεία τους από την Κυριακή και τα κρούσματα του κορωνοϊού να αυξάνονται, θα είναι δύσκολο για τις μόλις δύο νέες ταινίες που βγαίνουν αυτή την εβδομάδα να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού. Κι αυτό είναι μεγάλο κρίμα, καθώς αμφότερες συνιστούν ένα έκτακτο κινηματογραφικό δώρο για τις γιορτές και έρχονται για να κλείσουν την χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στη Μικρή Μαμά η Σελίν Σιαμά στρέφεται από το παγωμένο ερωτικό δράμα του Πορτρέτου μιας Γυναίκας που Φλέγεται στη ζεστασιά του μαγικού ρεαλισμού. Με ένα θαυμάσιο σεναριακό εύρημα, που θέλει την ανήλικη ηρωίδα της να παίζει με τη μητέρα της όταν ήταν κι εκείνη παιδί, και μόλις 72 λεπτά διάρκειας, από τα οποία δεν πετάς ούτε δευτερόλεπτο, το φιλμ απηχεί πανανθρώπινες ανάγκες, αφουγκράζεται κοινές εμπειρίες, μέσα από τις οποίες γεφυρώνει γονείς και παιδιά και κοινωνεί τα καλόψυχα μηνύματά του με τρυφερότητα. Αναμφίβολα από τις καλύτερες ταινίες του 2021.
Το Που Κρύβεται η Άννα Φρανκ είναι το νέο animation του Άρι Φόλμαν. Στην ταινία ο ισραηλινός δημιουργός διασκευάζει ευρηματικά ένα από τα διασημότερα γραπτά του εικοστού αιώνα, το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, βάζοντας την Κίττυ, την φανταστική φίλη της Άννας, να ξεπηδά από τις σελίδες του ημερολογίου στο Άμστερνταμ «έναν χρόνο από σήμερα» και να αναζητά την καλύτερή της φίλη σε μια πόλη όπου το όνομα της βρίσκεται παντού, μα το πνεύμα της απουσιάζει. Το παρόν ενώνεται με το παρελθόν και η ανθρώπινη διάσταση της Άννας Φρανκ τονίζεται – τείνουμε να ξεχνούμε πως δεν ήταν παρά ένα παιδί που βρέθηκε σε μια φριχτή κατάσταση για την οποία δεν έφερε καμία ευθύνη-, υπενθυμίζοντάς μας να «έχουμε τον νου μας στα παιδιά.», τα οποία εγκαταλείψαμε. Ευτυχώς εκείνα όχι μόνο αντέχουν, όπως έλεγε στη Νύχτα του Κυνηγού, αλλά ίσως να μπορούν να δώσουν και τη λύση στα προβλήματα που εμείς γεννήσαμε.