Ο «Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2022 με ένα σύνολο ισχυρών πρωταγωνιστών και πρωτότυπη μουσική γραμμένη ειδικά για την παράσταση με την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου.
Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο που έχει διαγράψει θρυλική πορεία με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
Ο Ματωμένος Γάμος γράφτηκε το 1932 και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1933 στο Teatro Beatriz της Μαδρίτης, τρία χρόνια πριν από το θάνατο του Λόρκα.
Ο Ματωμένος Γάμος μαζί με τη "Γέρμα" και "Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" αποτελούν τρεις «τραγωδίες» της ισπανικής υπαίθρου που υπογραμμίζουν την κοινωνική κατάσταση που επικρατούσε στα χωριά της προπολεμικής Ισπανίας, με τις γυναίκες να είναι υποταγμένες στη μοίρα τους, την ανάγκη της ελευθερίας που αποζητούσαν, τους νόμους που ήταν φτιαγμένοι με βάση τις κοινωνικές συνθήκες και τα αισθήματα όπως ο έρωτας που δεν ήταν ποτέ αποδεκτά αν δεν εξυπηρετούσαν τον κανόνα της μικρής κοινότητας και τα συμφέροντα της οικογένειας.
Ο Λόρκα εμπνεύστηκε το από ένα άρθρο εφημερίδας που ανέφερε ένα έγκλημα στην ανδαλουσιανή πόλη Níjar όταν μια νεαρή γυναίκα αποφάσισε τη νύχτα του γάμου της να κλεφτεί με τον αγαπημένο της και όχι με αυτόν που όριζε η οικογένειά της, να προκαλέσουν ένα τρομερό σκάνδαλο, ένα ανθρωποκυνηγητό μέχρι να βρεθούν και τελικά η ιστορία αγάπης τους για «λόγους τιμής» να έχει τραγικό τέλος.
Κάθε πρόσωπο στο έργο του Λόρκα συμβολίζει την συναισθηματική και την κοινωνική κατάσταση που επικρατούσε, τα συμφέροντα, την επιθυμία για να ξεφύγουν από την ταπεινή και φτωχική ζωή τους αλλά και τον πόθο για να νιώσουν αγάπη και να ζήσουν τον έρωτα.
Στο έργο του Λόρκα, οι διαφορές που χωρίζουν με φονικά δυο οικογένειες δε μπορούν να σταθούν εμπόδιο στον έρωτα δυο νέων ανθρώπων που αποφασίζουν να το σκάσουν πάνω σε ένα άλογο τη νύχτα του γαμήλιου γλεντιού της κοπέλας με τον γαμπρό και όλο το χωριό να τους ψάχνει για να τους σκοτώσει.
Μέσα σε μια ποιητική και μυστηριακή ατμόσφαιρα γεμάτη λυρισμό με το φεγγάρι να λάμπει και να ρίχνει το φως του στο σκοτεινό δάσος και τον θάνατο να παραμονεύει και να απλώνεται πάνω από τους νέους εραστές η νύφη επιστρέφει με ματωμένο νυφικό έχοντας αφήσει πίσω της νεκρούς τους νέους άντρες που τη διεκδίκησαν.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Πρωτότυπη Μουσική – Σύνθεση - Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Δαϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης
Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη ΜΑΝΑ
Μαρία Χάνου ΝΥΦΗ
Νίκος Πουρσανίδης ΛΕΟΝΑΡΔΟ
Κωνσταντίνος Ασπιώτης ΓΑΜΠΡΟΣ
Γιάννης Καλατζόπουλος ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ
Χριστίνα Τσάφου ΠΕΘΕΡΑ
Μαριάννα Πολυχρονίδη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ
Κώστας Βασαρδάνης ΦΕΓΓΑΡΙ
Ισιδώρα Δωροπούλου ΖΗΤΙΑΝΑ
Κώστας Κοράκης ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’
Ιφιγένεια Μακρή ΔΟΥΛΑ
* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς